tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Åh, vilka fina hästar!
Särskilt fjordingen!
Älskar fjordingar...:love:
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

ser bra ut tycker jag:D

om jag ändå kunde rida så snyggt med min kille:) min har lite svårt med galoppen.. svårtränad åxå känns det som.. men ja får väl se hur de blir på tävlingen han ska vara med på om några veckor:P hehe
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Jag är ingen expert på hästar eller ridning, men det där tyckte jag såg snyggt ut.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Måste bara säga: vilken snygg häst! :D Det ser jättebra ut :)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

ser bra ut tycker jag:D
Jag är ingen expert på hästar eller ridning, men det där tyckte jag såg snyggt ut.
Måste bara säga: vilken snygg häst! :D Det ser jättebra ut :)
Tack! :)
Det är första gången jag lägger ut en ridfilm på Buke, så jag var beredd på att bli sågad utmed fotknölarna.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Men ni ÄR ju jättefina, det sa jag ju redan innan! :) Ni passar väldigt bra ihop och det ser väldigt harmoniskt ut samtidigt som det är energiskt och kraftfullt :)


*kl*
Igår slet jag mig igenom ett vidrigt gympass. Huvudet ville inte för fem öre. Så då fick jag en frozen yoghurt med jordgubbar och vitchokladsås med nötter och minimaränger i som belöning :angel:
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Vilken fin sits du har! Och som de andra säger; ett harmoniskt och härligt ekipage!
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Vad fina ni är!
Och vad jag insåg att ja saknar att rida på "riktigt", blir ju bara unghästridning för min del just nu. Vilket i och för sig oxå är kul eftersom framstegen blir så stora och tydliga för varje pass.

Jobbade sista dagen på sommarjobbet igår, och fifan vad skönt! Nu ska jag bara dra benen efter mig i en vecka innan studierna startar upp igen :)
Lazer tuffar på och är superduktig, men flåset har han inte riktigt än. Sist vi var ute och red skrittade vi en rätt bra bit i lite backig och oländig terräng och L var rätt trött när vi kom hem, så mer flåsträning för hans del (och det skulle jag oxå behöva).
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Jaha, då uppdaterar jag igen då. Var ute på en urmysig tur i skogen igår, fantastiska, härliga augustikvällar! Och knappt har vi kommit hem från turen innan jag börjar nojja inför nästa ridtillfälle imorn då vi ska iväg och prova sadlar. Tänk om vi inte hittar en som passar, eller ännu värre hittar en som passar L men som min (tjocka)rumpa inte får plats i :nailbiting: Jaja, den dagen den sorgen...
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Jag älskar min Santa Cruz Malmö Dressage 17½'' N. Jag köpte den till min medryttarhäst 2011 då ägarens sadlar var lite små för mig. Snacka om tur jag hade, då samma sadel passar min egen häst (köpt 2012)! :)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Pardon my french, men jäklar vilken rôta! Ja, tänk om gullet kunde ha Passieren jag hade på min gamla häst, men det finns inte på kartan. Tänkte prova ut en allround-/hopssadel, eftersom jag har en dressyrsadel. Dressyrsadeln är dock bomlös (en StarTrekk dressyr) och jag vågar inte stå upp och galoppera några längre sträckor i den, och inte heller hoppa, vilket jag vill kunna göra för ovan nämnda flåsträning :)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Jag hoppade småskutt och konditionstränade i galopp i min startrekk utan problem, dock hade min häst fårskinnspadd också
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Det kan man säkert göra, det är nog bara jag som är nojjig :o Men jag känner mig tryggare att hoppa och galoppjobba i en bomsadel :) Hittade 2 sadlar idag som passade så fick med mig bägge hem att prova i en vecka. Känns bra :)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Gaahh, jag blir tokig! De sadlar jag fick med hem, som jag tyckte passade när jag provade dem ihop med utprovaren, kändes som de inte alls passade igår när jag skulle provrida hemma. *suck* jag blir så trött... Fick låna ytterligare två sadlar av en vän som jag ska prova, så får vi se vad som händer. Jag blir så trött på detta med sadlar, överväger att permanent bli barbackaryttare.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Håller med, sadlar är skitsvårt och asjobbigt när det inte fungerar. Jag har en stallkompis vars häst ständigt musklar om sig, så sadeln passar bara ett par månader och sedan måste den värmas/stoppas om.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Gaahh, jag blir tokig! De sadlar jag fick med hem, som jag tyckte passade när jag provade dem ihop med utprovaren, kändes som de inte alls passade igår när jag skulle provrida hemma. *suck* jag blir så trött... Fick låna ytterligare två sadlar av en vän som jag ska prova, så får vi se vad som händer. Jag blir så trött på detta med sadlar, överväger att permanent bli barbackaryttare.

Var ute hos en bekant förra året som faktiskt hade gjort just detta! Hon hade 4 hästar som hade ungefär samma storlek tillsammans (kallblodskorsningar i olika former ca 150-160 cm). Själv var hon relativt kort för sin vikt - 1.70 med 100 kg.

Hon blev less på sina kallblodisars breda men korta ryggar som gjorde att sadlarna blev för långa och/eller för smala. Hon körde lite bomlöst, men tyckte det var jobbigt att bomlösa sadlar så lätt hamnar snett vid t ex uppsittning. Man måste nästan alltid ha en som håller emot på andra sidan, så vida man inte hoppar upp från ett staket :p

Hon rider numera enbart sina hästar med barbackagjord (inga stigläder) och vojlock eller något tjockare beroende på årstid. Hon har gjort egna gjordar av skumgummi och ylle som funkar som stöd både vid manken och bakom rumpan. Jag fick provrida i en av hennes kreationer och det var helt underbart! :love:
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

*kl*

Ja i den här tråden hör man ju hemma.
Har ridit olika hästar och känt mig mer klumpig på de lite mer ädlare raser medan jag känner mig tryggare kraftigare byggda raser :D
Pendlar i vikt men har börjat med styrketräning för tre veckor sen och nu går det stadigt framåt :D


Den senaste medisen, halvblod. Vi passade inte alls ihop.


Första medisen i Gbg. Lettiskt kallblod


Foderhäst jag hade. Tinker/PRE


Min egna haflinger.

Om jag skulle köpa en ny häst så skulle det bli av kallblodsras!
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Ja, ibland undrar jag om det inte vore det bästa att ge upp sadlar helt och hållet :meh: Men, idag lade jag på ytterligare en sadel, den verkade passa. Hoppas den passar imorn oxå :cautious:

Ickapeltz: Välkommen!
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

ja sadlar är inte lätt. min lemetex var både skön och med bra passform!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 313
Senast: Zpunk
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
935
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 010
Senast: Fibusen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 059
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp