tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Åja, om Alice fortsätter så här så kommer hon utan problem att kunna hantera ett sto ;) Här om dagen var vi ute och hämtade Wille i hagen och hagkompisen ville följa efter oss. Då vänder sig Alice om, sträcker ut handen och hojtar "Stopp Kirre!". Hästen lydde och stannade, Alice vände sig igen och knatade vidare med Wille i släptåg :D
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Bra :D
Jag tror russet blir jättetrevligt till slut :)

Mitt konstanta illamående borde ju hjälpa med matvanorna.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Jag har alltid velat ha ett russ och med din hästkunskap är jag övertygad om att det kommer att bli en urtrevlig häst, så jag hoppas verkligen att drömmen om att låna henne sen kommer gå i lås! :)


*kl*
Idag har jag skaffat gymkort och tränat första gången! Det kändes riktigt bra och jag ser fram emot att fortsätta. Nu ska jag må bra igen :)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Åh, härligt med gymkort :) Hejja dig! Jag borde väl också skaffa mig ett, men känner liksom inte att studentekonomin (och tiden) riktigt medger det, tyvärr.

Idag körde jag mitt djur, på inhägnat område då jag inte riktigt litar på att han inte drar iväg åt sitt eget håll nu när han vilat hela sommaren. Men med facit i hand borde jag nog ge honom mer credd än så, för idag kändes det som att poletten trillat ner på riktigt för honom med körningen! Vi kunde till och med trava hela varvet runt padocken och gå in på stora volter, vilket inte gick förut då han inte verkade kommit på hur han skulle röra sig i vagnen. Idag var han en riktig fröjd att köra :love:
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Jag löste på fitness24seven som ger studentrabatt :)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Vi kanske skulle träna ihop? Har kort där som legat i plånboken i ett år...
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Aha, vad bra! Har de pass också? Eller bara gym? Kanske dumt att fråga dig när vi inte håller hus i samma stad :p Jag får kolla upp hur det ser ut här.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Vi kanske skulle träna ihop? Har kort där som legat i plånboken i ett år...

Jag tränar med cili, du får gärna hänga på! :) Det är ju inte alltid man hinner träna tillsammans ändå så.

Aha, vad bra! Har de pass också? Eller bara gym? Kanske dumt att fråga dig när vi inte håller hus i samma stad :p Jag får kolla upp hur det ser ut här.

De har pass på sina plus-anläggningar, och kortet gäller i hela Sverige :) Och så finns det ett separat tjejgym :) Hemsidan är informativ och bra!
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Nej alla gånger lär ju inte gå men när det passar :-)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Träningsplanerna för imorn blev inställda så jag är utan sällskap ;)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

:eek:

Jag börjar jobba 16 så före det isf.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Jag är barnfri 9-14. Det är bemannat från kl 12 så det går inte före det om du måste prata med nån personal. Annars kan vi gå när som helst! :)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Vilken vacker häst! Ni är fina allihop. Själv vill jag SÅ gärna ha ridbilder när jag rider men jag vågar inte ta några nya även om jag har gått ner lite i vikt. Jag precis som nån annan skrev känner mig inte så tjock som jag ser ut. Det har blivit mycket tömkörning nu när hästen sattes igång igen.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

kl

idag blir de att åka med hästen till sadelinpassare å kolla min sadel osv.. ska bli spännande å se om han går å transporten... hehe
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Spännande :)
Själv ska jag iväg om drygt två veckor och se om det går att hitta nån sadel som kan tänkas passa både mig och mitt djur. Ska bara försöka slimma ner honom lite först, känns inte som nån bra grej att prova ut en sadel på en sommarfet häst. Det samma gäller väl människan också, ska se vad jag kan åstadkomma fram till provningstiden.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

hoppas att ni hittar nån som passar=)

kl hästen gick rätt på transporten både dit å hem jag är fortfarande i chock tror jag haha... han var sååååå duktig. är så stolt över honom=)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Härligt! Hittade ni nån sadel då? :)

Jag ska till stallet imorn, har inte varit ute sen i tisdags så jag har abstinens :D Har däremot tränat tre dagar i rad och är sjukt nöjd med mig själv för det! :)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

ja min sadel ska värmas om lite bara... behövdes bara lite men den var tillräckligt för liten för att glida fram å trycka ner på fel ställe bak.. så de blir nog bra=)

vad bra.. känns bra när man tränat massor:P
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

kl

Hoppar in här jag med. Har en 20 kilo som jag skulle vilja bli av med... sitter främst på mage/baken och så dubbelhakorna på det då.

c5.jpg


carin.jpg


Jag är 166cm och herr häst är 160-164 skulle jag tro (medryttarpålle, inte helt hundra på höjden men han är ju rätt maffig i sig).

Har bott utomlands senaste halvåret där det blivit lite mycket av det goda i båda mat och dryckesväg ... vägde dock precis lika mycket nu när jag kom hem som när jag åkte (men rätt säker på att jag tappat en hel del muskler eftersom jag inte tränat något där borta) vilket ju kanske är tur i oturen även om det hade varit trevligare att ha gått ned lite. Jag kämpar iaf på med kontrollerat matintag (lite pulvershakes blandat med vettig mathållning, mycket grönt och mindre bröd eftersom att jag gärna bara tar en macka) och har kommit igång och ridit iaf 3 gånger nu i veckan och har tänkt försöka rida iaf 4 ggr/vecka och kombinera det med promenader/cykla/lättare styrketräning.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Vilken tjusig häst Tindra!! Ni ser jättefina ut tillsammans =)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 313
Senast: Zpunk
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
935
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 010
Senast: Fibusen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 059
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp