Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P
-kl-
Jag hör nog också hemma i den här tråden.
156-157 cm kort och väger iaf 20- 25 kg för mycket
Har tidigare varit smal och snudd på underviktig utan att ens behöva reflektera över kost eller träning, jag liksom bara såg ut så och kände mig
smidig och stark. Tränade inget särskilt förutom lite fotboll men var ständigt rörlig och kunde äta vad som helst utan att det satte sig på hullet.
Nu har jag varit sjukskriven några år efter en ridolycka, så värk har gjort mig
stel, orörlig (när det var som värst med värken så låg jag i sängen mer eller mindre hela tiden) och att jag gått upp i vikt o tappat balans, smidighet o kroppskontroll.
Nu är jag fortfarande sjukskriven men har börjat känna mig så pass pigg att jag kan rida nån-några dagar i veckan på våra tre islänningar (inte när värken är som sämst, det är ett problem, det blir inte riktigt någon regelbundenhet när jag är liggande ibland och superpigg ibland) promenerar dagligen med vår hund, fixar stallet och sköter om huset med trädgårdspyssel, snöskottning, pelletshämtning o sånt.
Tränar på gym och går på vattengympa eller afro power dance några dagar i veckan, samt har en PT, när jag är i en 'värkfri' period, märker fort lite positiv skillnad på vikten när jag klarar av att röra mig, äta regelbundet och träna, samt sova ordentligt mot för de perioder då jag tappar matlust pga värk, äter oregelbundet, sover dåligt/väldigt lite och inte klarar av mer än stallfix/husfix och hundprommisar.
Men kämpar på så att det ska gå åt rätt håll, skönt att höra att man inte är ensam iaf