tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Men kavajen går ju över bakvalvet
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Ååååååh, vad skönt att man inte är ensam!!!

Ligger tyvärr just nu på tresiffrigt och mäter 165 cm över havet. Vet att jag borde gå ner massor i vikt, men det är jättesvårt. Har haft hjälp av dietister, men det har bara funkat ett tag.

Tror att det är som många av er har skrivit, sockret är som en drog och man äter när man mår dåligt. Och det har jag gjort ett bra tag nu, har vantrivts på jobbet och var mycket nära att bli totalt utbränd i höstas med massor av konstiga symptom och hjärtklappningar.

Tror också att mycket beror på att jag inte fixar att rida så jättemycket, har nackproblem som gör att händerna domnar när jag börjar att jobba med hästen. Att "åka" häst funkar, så länge han inte är för pigg...

Äger en liten och kompakt islänning. Har inte upplevt att han har haft problem att bära min vikt.

Sorry att detta inlägg blev långt...
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

*kl*

Eftersom det är trevlig stämning i tråden hänger jag på
Är 165 cm och väger 110-115 kg nånting, rider sedan ca 13 år tillbaka samma häst (kallblodstravare ca 156 i mkh), hon blir 24 i maj och dessa bilder är tagna det senaste året - skulle vilja påstå att hon klara min vikt riktigt bra. Dock ska jag ner för givetvis VET jag liksom alla andra att det är bättre att väga mindre :devil::angel:

400888_10151132129395349_973187719_n.jpg

i samband med tornerspelsuppvisning, därav avsaknaden av hjälm. Rider annars alltid med den.

179897_4184483419182_523789856_n.jpg



Har dåligt med vanliga ridbilder på oss ;)

här är iaf hästen, bilden är tagen 6 januari i år
2018_10200278725439601_2040648036_n.jpg
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Fina Linisen! :love: Hon ser lika pigg och viril ut som vanligt :D
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Japp, samma tant, bara lite gråare ;) Hon fick beröm av hovslagaren sist som tyckte hon var förvånandsvärt fräsch i leder o ben med tankte på åldern :love:
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Wille börjar också bli lite grå här och var, mest över ögonen :love: Och det är knappt nån i stallet som tror på att han är 23 nu, iaf inte när vi är ute och rider många tillsammans och han studsar omkring som en kanin och går knappt att hålla in trots kombibett och martingal :angel: Det är ju kul att vara ute och leka med polarna!

*kl*
Ett tips om ni letar ridkläder är Fuller Fillies. Jag köpte ett par för ett år sen och har inte använt några andra än dem på hela året. Vilket nu märks eftersom det visst gick hål i skinnet förra veckan :( Men då får man en anledning att kolla in nya vårkollektionen!
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Vad fina ni är ihop!

Och så finns det folk säger att kallblodstravare går sönder om de får bära mer än 75 kg... :angel:
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

-kl-

Jag hör nog också hemma i den här tråden.
156-157 cm kort och väger iaf 20- 25 kg för mycket :(

Har tidigare varit smal och snudd på underviktig utan att ens behöva reflektera över kost eller träning, jag liksom bara såg ut så och kände mig
smidig och stark. Tränade inget särskilt förutom lite fotboll men var ständigt rörlig och kunde äta vad som helst utan att det satte sig på hullet.

Nu har jag varit sjukskriven några år efter en ridolycka, så värk har gjort mig
stel, orörlig (när det var som värst med värken så låg jag i sängen mer eller mindre hela tiden) och att jag gått upp i vikt o tappat balans, smidighet o kroppskontroll.

Nu är jag fortfarande sjukskriven men har börjat känna mig så pass pigg att jag kan rida nån-några dagar i veckan på våra tre islänningar (inte när värken är som sämst, det är ett problem, det blir inte riktigt någon regelbundenhet när jag är liggande ibland och superpigg ibland) promenerar dagligen med vår hund, fixar stallet och sköter om huset med trädgårdspyssel, snöskottning, pelletshämtning o sånt.

Tränar på gym och går på vattengympa eller afro power dance några dagar i veckan, samt har en PT, när jag är i en 'värkfri' period, märker fort lite positiv skillnad på vikten när jag klarar av att röra mig, äta regelbundet och träna, samt sova ordentligt mot för de perioder då jag tappar matlust pga värk, äter oregelbundet, sover dåligt/väldigt lite och inte klarar av mer än stallfix/husfix och hundprommisar.

Men kämpar på så att det ska gå åt rätt håll, skönt att höra att man inte är ensam iaf :)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

I denna tråden hörde jag hemma fram tills i höstas när jag äntligen orkade ta tag i mig själv....med hjälp av mina kollegor. Vi startade nämligen en Viktväktargrupp på jobbet i oktober så nu väger jag 78 kg istället för 92kg. :D

Det har gått förvånansvärt "lätt" även om motivationen har svängt lite emellanåt. Häromdagen lyckades jag t o m klättra upp på pållen utan hjälp av stege och det var det ett tag sedan jag lyckades med sist. :banana:

Nåväl, jag rider ju samma häst då som nu och det är en korsning halvblod/connemara på 162cm. Jag vet inte om han bryr sig så mycket om min ändrade vikt men jag är j-vligt stolt själv att jag har lyckats! Nu ska jag kämpa vidare 8kg till så att jag når min målvikt på 70kg.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Vad fina ni är ihop!

Och så finns det folk säger att kallblodstravare går sönder om de får bära mer än 75 kg... :angel:


Oj! Vilken tur att vi inte har hört det :angel: Tack förresten, vi trivs ihop så det är trevligt att höra att vi är fina ihop också :)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Får jag vara med fastän jag är MYCKET kraftig/överviktig/mullig med hull? ;)

Min prins är ett svenskt halvblod e: Artist, ue: Dragon, född 2001. Han är 160, jag är 164.
nieosKKCUcuck24z16SxgNsi13gwv9VhLPDOBxhI_C4_zps27a7297c.jpg


Fotot är taget i slutet av en hopplektion, därav min rufsiga frisyr och mitt trötta nylle. :o
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Klart du får, vi är ju flera i tråden som väger in på tresiffrigt ;) Och vilket snyggt ekipage ni är, ser riktigt stabilt ut :)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Men kavajen går ju över bakvalvet

Även om jag inte (tydligen ?) enligt er ser så överviktig ut ;) har jag inte vågat ställa mej på vågen sen jul, då jag är rädd att den ska visa 3 siffrigt igen.
Jag är 175 cm...

På bilderna väger jag ca 92 kg..
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

håller med hier... riktigt snygga ni är Houdinie. å alla andra åxå förstås.. :-D

vad kul att så många ville komma in å snacka lite:D känns bra att jag inte är ensam om att rida med dessa extra kilona man har.. själv har jag dock ingen bild på mig å min hästs tillsammans då jag h*tar att vara med på bild.. men kan slänga in en bild på pållen om nån är intresserad=)

här är min prins på sina 162 med 640 Kg ungefär..:P
DSCN2880_zps5a93e092.jpg


i vinterskrud med inga muskler alls:P håller på att jobba på de bara snön försvinner så ska vi nog kunna göra nåt åt detta musklandet:P
DSCN3519_zps2d4ae527.jpg
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

tack så jätte mycket:D

just nu ser han ut som ett troll.. med både fällning å avsaknad av muskler.. men jag vet hur fin han kan bli så de är bara träna träna å träna:D

hade dock varit skoj om de hade synts liiiite mer av appaloosan i honom:P men han är helt teckenlös:P
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Är det appaloosa i honom? Det trodde jag inte :p
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

hur jobbar ni upp ryggmusklerna på era hästar?
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

japp 50% appaloosa å 50% nordsvensk:D

hans helbror är 155 hög å heeeelt appaloosa färgad:P
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Arbete på töm med många övergångar och bommar. Och så ut i skogen och inte på stigarna ;) Perfekt att leda eller tömköra där också så ens eget flås blir bättre.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 313
Senast: Zpunk
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
935
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 007
Senast: Fibusen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 054
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Svullen pung efter kastrering. Bild
  • Hundbur bil
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp