tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Vi skulle egentligen har varit på vår första bomträning i grupp idag men jag har börjat få problem med ryggen och i morse var den inte snäll. Det släpper oftast av ridning men jag vill inte riskera att föra över en bunt med spänningar på X det första jag gör...

I veckan som kommer är planen att ta tag i tömkörningen igen nu när marken är i princip isfri, fast först lära in galopp för rösten (i snöre bara) och sen skritta ut på gammelponnyn med X på släp.
 
Hej Kul tråd är själv aningen rund (läs överviktig) men kämpar på även om kilona är envisa. Vad har ni för hästar? Jag själv är 164 lång och har Nordsvenskar och Araber :) rider mestadels dressyr/WE och kör
 
Välkommen @LFreddy :)
Jag har en nordsvensk. Han är 6 år, ca 155 cm hög och uppskattningsvis 700 kg tung :D

Idag har jag haft en bra dag. Jag tog ut L för ett dressyrpass på banan, barbacka, och som han gick :love: Han gör mig glad varje dag :love:
11041229_944446898913288_8000713883045615980_n.jpg


Jag hittade några tussilago också :banana:
10350621_944446842246627_1673124289154449774_n.jpg
 
Hej Kul tråd är själv aningen rund (läs överviktig) men kämpar på även om kilona är envisa. Vad har ni för hästar? Jag själv är 164 lång och har Nordsvenskar och Araber :) rider mestadels dressyr/WE och kör
Hej.
Jag är också 164 cm, och har ett Svenskt Halvblod på 160. Vi dressyrar, skogsmullar, hoppar och förra sommaren provade vi terräng. :)
 
Välkommen @LFreddy :)
Jag har en nordsvensk. Han är 6 år, ca 155 cm hög och uppskattningsvis 700 kg tung :D

Idag har jag haft en bra dag. Jag tog ut L för ett dressyrpass på banan, barbacka, och som han gick :love: Han gör mig glad varje dag :love:
11041229_944446898913288_8000713883045615980_n.jpg


Jag hittade några tussilago också :banana:
10350621_944446842246627_1673124289154449774_n.jpg
Ååå vad fin han är :love: här dröjer det nog innan tussilagon kommer sista dagarna har jag glatt mig mest åt isfri ridbana:p
 
Hej.
Jag är också 164 cm, och har ett Svenskt Halvblod på 160. Vi dressyrar, skogsmullar, hoppar och förra sommaren provade vi terräng. :)
Åå terräng som i fälttävlan? modigt det är jag för feg för då rider jag heldre distans. Gränsen för mig går vid fasta hinder :nailbiting:
 
Jag har legat hemma sjuk i nästan två veckor, och så red jag lektion igår och idag har jag träningsvärk precis överallt! Redan igår kväll hade jag sån träningsvärk i skinkorna att jag knappt kunde sitta i soffan - vart ska jag anmäla min tränare för muskelomstörtande verksamhet!?

Jag fick jobba först med rakriktning (vilket vi ju alla vet egentligen är omöjligt) och sedan skulle jag få hästen att böja sig runt min innerskänkel samtidigt som jag hade stöd på båda tyglarna, satt ner i traven, inte ramlade framåt, hade armbågarna i sidan, tummarna uppåt, inte lät tyglarna bli längre... ja ni hör ju - OMÖJLIGT!!! Jag frågade tränaren om det var sådanahär vansinniga övningar de sitter och funderar ihop på tränarkurserna och sedan fnissar tillsammans över hur korkade eleverna är som tror att övningarna är genomförbara... Hon bara log stort som svar... :mad: :cautious:


Fast jag får väl erkänna att hästen blev ruskigt fin när jag fick till det där omöjliga... :p
 
Haha ja jag har ridit på min mammas lilla duracell idag, blåser ju halv storm här dessutom lite småbrunstig och tycker mest att skänkeln är i vägen, inte lätt få till de där skänkelvikningarna då, hon har ju nyligen lärt sig ta gallopp från skritt och halt så nu tycker hon att allt betyder gallopp dessutom speciellt såna här dagar :sneaky: varför göra jobbiga saker när man kan galloppera liksom :devil: Tränarmn tyckte ändå hon såg fin ut idag så får väl glädjas åt det, bara 1,5 vecka kvar till vår första WE tävling :nailbiting::p
 
@Houdinie Jag tror definitivt att tränarna är i maskopi och bara funderar ut omöjliga uppgifter och så ler de i mjugg när vi intet ont anande ryttare försöker att utföra det de ber om :cautious::D:p

@LFreddy Vad roligt med tävling i WE :) Lycka till!

Jag red ut barbacka idag. Det blev vår standardrunda och det gick bra, ingen avramling :D Skämt åsido var han väldigt fin att rida idag. Han var lydig och inte så tittig. Tog båda galopperna och gjorde faktiskt bra halter från både skritt och trav :up: Mötte en kvinna (som bor i området där jag brukar rida och köra) på vägen och fick en fråga om jag ville komma förbi med L i påskhelgen med vagnen så att barnet kunde få med en liten bit. Blev lite chockad och smickrad och sade ja :o När jag kom hem kom jag dock på att jag är bortbjuden i påsk, så vi får se hur det blir. I vart fall är det trevligt att möta på trevliga människor :)
 
Haha här en bild då jag å min Kille försöker oss på en av de där omöjliga sakerna hehe. Det är snyggt med hinkar som koner:angel: Barbacka tur kanske man skulle kosta på sig om det är fint i morgon, på mammas Frieserkorsning då som har rund å go rygg ;) Lille grå är lite känslig i skinnet :cautious: :cool:
1503440_862378807130048_2492507832526931739_n.jpg
 
Idag tog vi oss i kragen och kom iväg på en längre skritt runda. Dock var det ju ett bra tag sedan vi tog denna runda så allt var mer eller mindre livsfarligt. Till råga på allt så skulle vi ju trava men, det la vi på is för idag. Sitta på en tunna krut är inte riktigt min kopp te ;)
 
Jag red ett dressyrpass i paddocken idag (i sadel den här gången :D). Det gick bra, även om vi måste fortsätta träna mer på att göra halt. Några halter fick vi till där han stod kvar utan prut, men flera blev halvdana där han stannar upp men inte blir inte stilla på alla fyra. I övrigt var han fin och galoppen har blivit bättre. Han gjorde även en trevlig skänkelvikning åt vardera hållet. Nästa vecka blir det träning igen.
 
Det var ett tag sedan jag skrev här i tråden. Men jag platsar verkligen. Idag kände jag mig som en boll på hästen. Viktnedgången gick så himla bra förra året, tappade 18 kilo på 6 månader. Nu har jag tyvärr gått upp lite igen :(. Men det är bara att ge sig på det igen, man vet ju att det går.

Pållen och jag går från klarhet till klarhet tack vare vår superduktiga tränare som hjälper oss. Vi är så glada för att hon orkar med oss :). Att vi har flyttat tillbaks till gamla stallet känns bara helt fantastiskt och underbart, aldrig mer flytta igen!

Bidrar med några bilder från igår, ignorera mig bara!




 
Det var ett tag sedan jag skrev här i tråden. Men jag platsar verkligen. Idag kände jag mig som en boll på hästen. Viktnedgången gick så himla bra förra året, tappade 18 kilo på 6 månader. Nu har jag tyvärr gått upp lite igen :(. Men det är bara att ge sig på det igen, man vet ju att det går.

Pållen och jag går från klarhet till klarhet tack vare vår superduktiga tränare som hjälper oss. Vi är så glada för att hon orkar med oss :). Att vi har flyttat tillbaks till gamla stallet känns bara helt fantastiskt och underbart, aldrig mer flytta igen!

Bidrar med några bilder från igår, ignorera mig bara!





Å vad fina ni är :D vilken fin häst :love: ja det där med kämpa med vikten känner jag till:cry: att det ska vara så svårt, jag jobbar som avbytare/djurskötare och har 6 hästar det är en konstant avvägning mellan att vara hungrig och orka jobba :wtf: fattar inte hur jag lyckas gå upp i vikt ibland :eek: fastade i två veckor och åt sen bara frukt i 3 veckor gick ner 6.3 kg började äta vanlig mat igen gick upp. urk, jag behöver äta för att orka men äter jag går jag upp även då jag räknar kcal, verkar som mitt maxintag ligger på typ 1000 kcal/ dag :o men nu tänker jag att jag ska fasen lyckas. gick ner 11 kg på 4 mån då jag enbart åt soppa och frukt och jobbade i skogen 8 timmar/dag plus hästarna...sitter som berget gör det :mad: men omöjligt är det inte nu ska jag byta bilen mot cykeln med å cykla mina 1,5 mil till jobbet :p
 
Idag har vi varit på träning och jag är nöjd med hur det gick. Vi tränade inte på något avancerat egentligen, utan slipade övergångar. L kan emellanåt bli stretig i munnen och jag blir lite dragig när jag inte får den respons jag tänkt, så idag låg fokus på att göra honom kvick och lydig för sitshjälperna. Vi avslutade när han gjorde en fin avsaktning från galopp till skritt när jag mer eller mindre bara rätade upp mig och jag kunde lätta av handen hela vägen ner till skritt :up: Traven blev dessutom spänstig och luftigare när jobbat med övergångarna en stund. Han bjöd på en härlig ridkänsla idag min prins :love:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 313
Senast: Zpunk
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
935
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 008
Senast: Fibusen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 057
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundbur bil
  • Det bästa med ”din” ras
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp