tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Mamma filmade min dressyrträning igår...:crazy: alltså det måste finnas något man kan göra åt BYSTEN! det ser ju inte klokt ut som två fotbollar som studsar i takt där fram och då hade jag ändå sport BH:( Funderar på silvertejp:devil: man borde ju kunna linda dem på ngt sätt...nu förstår jag varför tränarn drömde sombiedrömmar natten efter att jag haft en döskalle tröja på mig när jag red mamma tjatade om den där hoppande dödskallen hela vägen hem i bilen:nailbiting: men nu förstår jag vad hon menade :laugh::sneaky:O_o
 
Mamma filmade min dressyrträning igår...:crazy: alltså det måste finnas något man kan göra åt BYSTEN! det ser ju inte klokt ut som två fotbollar som studsar i takt där fram och då hade jag ändå sport BH:( Funderar på silvertejp:devil: man borde ju kunna linda dem på ngt sätt...nu förstår jag varför tränarn drömde sombiedrömmar natten efter att jag haft en döskalle tröja på mig när jag red mamma tjatade om den där hoppande dödskallen hela vägen hem i bilen:nailbiting: men nu förstår jag vad hon menade :laugh::sneaky:O_o

Jag ska rida på lördan för första gången på länge. Och just det där med bystfrågan är ju...ett kapitel för sig.. om man är välutrustad..för att utrycka det fint..:o
Även om jag har sportbh plus vanlig bh kommer det studsa rejält... :o
 
Mamma filmade min dressyrträning igår...:crazy: alltså det måste finnas något man kan göra åt BYSTEN! det ser ju inte klokt ut som två fotbollar som studsar i takt där fram och då hade jag ändå sport BH:( Funderar på silvertejp:devil: man borde ju kunna linda dem på ngt sätt...nu förstår jag varför tränarn drömde sombiedrömmar natten efter att jag haft en döskalle tröja på mig när jag red mamma tjatade om den där hoppande dödskallen hela vägen hem i bilen:nailbiting: men nu förstår jag vad hon menade :laugh::sneaky:O_o

Ursäkt men beskrivningen är underbar :rofl: Tyvärr har jag inget bra tips då jag själv är stor i andra änden, runt rumpa och lår, med en ganska modest byst.

Och eftersom vi tränade på att jag skulle vara lätt i handen häromdagen så blev jag för mesig idag till en början :cautious: Jag gick in i paddocken för att träna på det vi gjorde på träningen och passet började ganska dåligt. Jag blev för mesig i min kontakt, både med hand och skänkel, så han kom inte in mellan hjälperna, men när jag kommit igång mer och hittat det lagoma mellanläget så gick det bättre. Han måste fortfarande bli mer på och kvickare för hjälperna, men jag hittade ett ganska trevligt sug framåt med lite luft i traven. Även fattningarna fungerar utan större problem nu och det känns som att han är starkare nu och orkar fatta bättre. Jag gjorde även ett par skänkelvikningar och det gör han bra. Det känns dock som att vi börjar närma oss ett nytt trappsteg, nu när jag kräver lite mer precision och kvalitet i arbetet, som vi får jobba lite med för att ta oss upp på.
 
Ursäkt men beskrivningen är underbar :rofl: Tyvärr har jag inget bra tips då jag själv är stor i andra änden, runt rumpa och lår, med en ganska modest byst.

Och eftersom vi tränade på att jag skulle vara lätt i handen häromdagen så blev jag för mesig idag till en början :cautious: Jag gick in i paddocken för att träna på det vi gjorde på träningen och passet började ganska dåligt. Jag blev för mesig i min kontakt, både med hand och skänkel, så han kom inte in mellan hjälperna, men när jag kommit igång mer och hittat det lagoma mellanläget så gick det bättre. Han måste fortfarande bli mer på och kvickare för hjälperna, men jag hittade ett ganska trevligt sug framåt med lite luft i traven. Även fattningarna fungerar utan större problem nu och det känns som att han är starkare nu och orkar fatta bättre. Jag gjorde även ett par skänkelvikningar och det gör han bra. Det känns dock som att vi börjar närma oss ett nytt trappsteg, nu när jag kräver lite mer precision och kvalitet i arbetet, som vi får jobba lite med för att ta oss upp på.

Kul :D! min Nordsvensk kan inte gallopera på banan därimot kan hon bocka en hel långsida å även vända snett igenom i bockning:o man tycker det skulle vara lättare att bara galloppera då liksom men ja fröken har en egen agenda :cautious::p idag har jag haft så ont i ryggen att jag går som en "Nedskiten gubbe" ursäkt uttrycket men pallrade mig iaf upp på pålle och tränade några teknik hinder i skritt, fick dock ta hjälp för att ta mig av hästen:angel: Blev tyvärr ingen distansträning med araben idag kände inte riktigt att det var ngn bra idé :( håller tummarna för att det är bättre i morgon...
 
Vad är det för typ av sportBH du använder? Är det en som man "måste" dra över huvudet för att få på sig? Eller en man knäpper som en "vanlig" BH? Dom man måste dra över huvudet är skit (rent utsagt) för oss med större byst. Shock Absorber är ett bra märke för den finns även i G-H-I kupa och även större omkrestar. Leta efter en Bh som ska klara High-Impact sports.

Tant och jag har börjat att komma igång nu på riktigt men, vad händer då? Jo, VINTERKRÄKSJUKAN hittar hem till mig :arghh::wtf::yuck: Det enda som är bra med denna sjuka är att man får lite träningsvärk i magen så man kan sitta upprätt för en gång skull ;)
 
Mamma filmade min dressyrträning igår...:crazy: alltså det måste finnas något man kan göra åt BYSTEN! det ser ju inte klokt ut som två fotbollar som studsar i takt där fram och då hade jag ändå sport BH:( Funderar på silvertejp:devil: man borde ju kunna linda dem på ngt sätt...nu förstår jag varför tränarn drömde sombiedrömmar natten efter att jag haft en döskalle tröja på mig när jag red mamma tjatade om den där hoppande dödskallen hela vägen hem i bilen:nailbiting: men nu förstår jag vad hon menade :laugh::sneaky:O_o


Minimizer och bra sportbh. Jag provhoppar alltid i omklädningsrummet...
 
Tack alla för era bra BH tips nu ska här botaniseras :sneaky::p tyvärr blir det ingen WE tävling för mig i helgen:cry: medhjälparen haqr hoppat av och jag har fortfarande så ont i ryggen att jag inte kan rida, tänk att det alltid ska komma ngt emellan hela tiden, hoppas jag kan rida i morgon annars ligger nästa veckas distansritt illa till med:banghead: men men bare å bit i hop å kämpa på :devil: skam den som ger sig;)
 
Jag har jobbat på att rida mer med sitsen och benen, och mindre med handen. Igår kändes det som om det faktiskt började fungera, jag fick finfin högergalopp och (efter lite gasande) även en ganska bra vänstergalopp. Det hjälpte att jag red i helskodda ridbyxor, som jag varit utan ett par veckor...
 
Nää du kan väl stanna och vara en förebild för oss andra en stund :D:bump: Min rygg är bättre och hästen känns bra så det ser ljust ut inför helgens distans :banana:
 
kl känner att jag inte varit aktiv här på länge men har läst om er andra å de varkar gå bra för er=)

själv så är de mycket.. flytt till hästgård på gång.. fått jobb.. så nu letar vi en häst til min plutt kan ju inte stå ensam på gården.. så nästa fredag ska vi åka å provrida en nordsvenskt både riden å körd.. min sambo vill ju lära sig att köra osv.. så de ska bli skoj.. hopas att de blir den... då blir den på foder=)
 
Jaha, mina vänner. :idea:
Hamnade idag på en sida där en person svarade på frågan om vilka hästar som kan bära 90 kg. Tipsen nedan rör sig alltså inte om 120 kg + utan om ca 90 kg.

Utdrag ur "tipsen" för häst för ryttare mellan 90-100 kg:
"Jag skulle satsa på en välmusklad, vältränad shire, ardenner eller möjligtvis bruksnordsvensk av större modell (minst 158). Kanske även ett halvblod av äldre och grövre modell som är 170-178 i mankhöjd."
Övriga tips var bra i största allmänhet, som t ex varierad träning, vänja hästen vid vikten, inte rida varje dag osv, men att ingen över 90 kg kan rida annat än shire/ardenner/bruksnordis eller halvblod över 170 (för mankhöjden är ju uppenbarligen superviktigt).
Men sen kommer detta: "Det är väl de råden jag kan ge. Annars är ju körning trevligt också"

Ärligt talat. Visst vill vi att våra hästar ska må bra, inte belastas mer än de klarar av osv - men lite proportioner får man väl ändå ha? :confused: Det påminner mig lite om gången då jag fick höra att ston inte ska bära mer än 65 kg och att det endast är valacker över 180 som kan bära mer än 80 kg. Sedan när började folk räkna maxvikt efter mankhöjd?
 
Jaha, mina vänner. :idea:
Hamnade idag på en sida där en person svarade på frågan om vilka hästar som kan bära 90 kg. Tipsen nedan rör sig alltså inte om 120 kg + utan om ca 90 kg.

Utdrag ur "tipsen" för häst för ryttare mellan 90-100 kg:
"Jag skulle satsa på en välmusklad, vältränad shire, ardenner eller möjligtvis bruksnordsvensk av större modell (minst 158). Kanske även ett halvblod av äldre och grövre modell som är 170-178 i mankhöjd."
Övriga tips var bra i största allmänhet, som t ex varierad träning, vänja hästen vid vikten, inte rida varje dag osv, men att ingen över 90 kg kan rida annat än shire/ardenner/bruksnordis eller halvblod över 170 (för mankhöjden är ju uppenbarligen superviktigt).
Men sen kommer detta: "Det är väl de råden jag kan ge. Annars är ju körning trevligt också"

Ärligt talat. Visst vill vi att våra hästar ska må bra, inte belastas mer än de klarar av osv - men lite proportioner får man väl ändå ha? :confused: Det påminner mig lite om gången då jag fick höra att ston inte ska bära mer än 65 kg och att det endast är valacker över 180 som kan bära mer än 80 kg. Sedan när började folk räkna maxvikt efter mankhöjd?

Hm jaha ojdå :odet vet nog inte min Arab om iaf, idag pinnade han glatt på i drygt 1,2 mil och vara bara lite svett under gjorden NU vägar jag iof inte 90 kg men om man ser till propportionerna så skulle jag väl hålla mig till Nordisen då på 153 (om det inte är för låg mankhöjd)?O_o Tycker det är så kul dessa viktdiskussioner som inte tar hänsyn till vare sig kunskapsnivå, hästars exteriör, kondition eller vetenskap. Vetenskapen säger ju att man inte bör väga mer än 20% av hästens normalvikt däröver kan hästen få ömma muskler osv. Det optimala är att inte väga mer än 17-18% av hästens vikt. Ser man till detta så har ju en tränad häst som är van vid sin ryttare inga problem att bära, en 500kg häst kan då bära upp till 100 kg. Jag menar säg en Ardenner eller liknande då på 800-1000kg bär alltså personer på upp till160-200 kg. Men jo jag vet folk med Araber som säger att de absolut inte skulle sätta upp en ryttare över 65 kg, då är minimivikten vid elittävlingarna på distans 75 kg, jag väger 76 och jag vet en tjej på 80+ som tävlar western med sin Arab med stor framgång å då är ju sadeln med rätt tung så nja jag vet inte jag. O_o man får nog försöka lyssna på hästen, känna igenom den ofta osv :) sen vill jag ju så klart tappa 10-15 kg till för min egen skull (vägt 87 som mest) men ridit hela tiden och jobbar tungt, muskler väger ju det med tyvärr ;)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 313
Senast: Zpunk
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
935
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 007
Senast: Fibusen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 054
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mål o Planer 2024
  • Svullen pung efter kastrering. Bild
  • Hundbur bil

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp