Tråden för fälttävlansnewbies!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo det med men Böckmann center i Höllviken har ridsport butik med sadelinpassning och transportförsäljning.
När räknas det som dyrt och ska du ha ny el beg sadel? Anna från Horse farm i Halland är på Hbg djursjukhus med jämna mellanrum. Hon är inte märkesbunden.

Annars brukar folk tipsa om Annikan häst...nånting.. el Stensåsa sadelmakeri i Dörröd.

Jo det med men Böckmann center i Höllviken har ridsport butik med sadelinpassning och transportförsäljning.
Förresten så har väl Ebba Berglöf på Rytteriet oxå sadelinpassning och både nya och beg sadlar och förr hade de mkt sadlar på Flädie hästsport, vet inte om de ff har det.

Förresten så har väl Ebba Berglöf på Rytteriet oxå sadelinpassning och både nya och beg sadlar och förr hade de mkt sadlar på Flädie hästsport, vet inte om de ff har det.

Okej, ska kolla upp.

Jag letar sadel runt 10, max 15 då hästen troligen kommer ändra sig en del i ryggen vågar jag inte lägga mer pengar nu.
Beg el ny spelar mindre roll. Böckmann tex har ju typ ingen sadel under 15 inte ens begagnade därför jag tycker dom är dyra.

Okej, ska kolla upp.

Jag letar sadel runt 10, max 15 då hästen troligen kommer ändra sig en del i ryggen vågar jag inte lägga mer pengar nu.
Beg el ny spelar mindre roll. Böckmann tex har ju typ ingen sadel under 15 inte ens begagnade därför jag tycker dom är dyra.
Jag köpte en beg men fin Prestige Meredith för 14,5 för en mån sedan och de tog in min Amerigo, som var väl använd och hade ett pris på 12,5 för den. Den är iofs såld nu. :) men du kan ju använda Jerry som sadelutprovare och sedan hitta en likadan sadel billigare ngn annanstans. :angel:

Nu har vi hoppat vår första terräng på två år och det är så fantastiskt kul! :D Vi är på kurs hos Ted Velander så det är terräng även i morgon. Idag gick vi igenom olika hindertyper och hur man skulle rida dem. I morgon är det dags för lite större och fler hinder i följd. Vi kommer definitivt att åka till Vinslöv den 23:e :up: Lägger in två bilder men moderatorn får ta bort dem om det inte är ok...

11822672_880881438613620_9015991764030771787_n.jpg

11817141_880881378613626_1864638740493398268_n.jpg

Lägger in två bilder men moderatorn får ta bort dem om det inte är ok...

Det är liksom meningen att alla ska spamma sina inlägg med riktigt mycket bilder på roliga hinder och sånt så att jag blir extra avundsjuk eftersom jag inte har någon hoppbar häst i nuläget. :devil: ;) :rofl:

Allmänt KL:
Jag kompenserade detta med en heldag på Liseberg igår så nu har jag åkt Helix. Det kommer få vilken terrängbana som helst att framstå som en promenad i parken. Ja, på H90 nivå då alltså för högre vågar jag inte hoppa. :angel:

Men jag lallar iallafall runt på min gräsmagade häst. Har travat lite grann dom två senaste ridpassen och det känns bra så det finns hopp om framtiden. :D

Tjocka hästen och tjocka matten in action.

Jag kompenserade detta med en heldag på Liseberg igår så nu har jag åkt Helix. Det kommer få vilken terrängbana som helst att framstå som en promenad i parken. Ja, på H90 nivå då alltså för högre vågar jag inte hoppa. :angel:

Det är faktiskt jättebra mental träning! Jag har gjort samma sak inför vissa tävlingar och det hjälper mig att komma ut från min vanliga komfortson. :up: :D

-Kl-

Nu skriver jag ut oss från den här tråden på riktigt! Just nu känns livet väldigt orättvist nu när jag i alla fall kunnat börja rida litegrann igen även om hoppning nog är uteslutet så har Duna råkat ut för en fruktansvärd olycka! Tycker så otroligt synd om henne och kommer aldrig någonsin förlåta mig själv för att ha missat en murken del av transportgolvet trots att det inte var längesen vi tittade på det. Vi var påväg från betet till hennes nya lösdrift och golvet brast.

Nu är stackarn både opererad och gipsad och vår målsättning just nu är att hon ska kunna leva som promenad/sällskapshäst utan smärta. Vill helst bara gömma mig under en filt tills någon ringer och säger att allt är bra :cry::cry::cry: Hon betyder så otroligt mycket för mig!

Nu har vi hoppat vår första terräng på två år och det är så fantastiskt kul! :D Vi är på kurs hos Ted Velander så det är terräng även i morgon. Idag gick vi igenom olika hindertyper och hur man skulle rida dem. I morgon är det dags för lite större och fler hinder i följd. Vi kommer definitivt att åka till Vinslöv den 23:e :up: Lägger in två bilder men moderatorn får ta bort dem om det inte är ok...

11822672_880881438613620_9015991764030771787_n.jpg

11817141_880881378613626_1864638740493398268_n.jpg
Den här moderatorn tycker det är jättefina bilder på en jättefin häst! :love:

Skämt åsido, jag antar att du är rädd för reklamregeln?
Jag resonerar som så att du är en anonym användare och hästens namn inte figurerar. :)

-Kl-

Nu skriver jag ut oss från den här tråden på riktigt! Just nu känns livet väldigt orättvist nu när jag i alla fall kunnat börja rida litegrann igen även om hoppning nog är uteslutet så har Duna råkat ut för en fruktansvärd olycka! Tycker så otroligt synd om henne och kommer aldrig någonsin förlåta mig själv för att ha missat en murken del av transportgolvet trots att det inte var längesen vi tittade på det. Vi var påväg från betet till hennes nya lösdrift och golvet brast.

Nu är stackarn både opererad och gipsad och vår målsättning just nu är att hon ska kunna leva som promenad/sällskapshäst utan smärta. Vill helst bara gömma mig under en filt tills någon ringer och säger att allt är bra :cry::cry::cry: Hon betyder så otroligt mycket för mig!

Fy fan vilken mardröm! Mitt golv kollade dom tackochlov på besiktningen för några år sedan och drog en skruvmejsel igenom. Jag tyckte att det hade börjat svaja lite misstänkt när jag gick på det. Var bara och byta och betala! Dyrt som fan då jag ville ha en hel skiva.

Allmänt KL:

Jag åkte Helix igår men blev lite besviken. Hade förväntat mig mer faktiskt.

Jag tycker Peter Pan är läskig...blev skrämd som fasen där när jag var barn..får kalla kårar därinne bland alla jävla dockor!

Ja, dom är hemska. Vi var faktiskt inne där och det var nog 35 år sedan senast för min del. Kejsaren i kejsarens ny kläder är grotesk. Ser ut som en naken, gravid gubbe. :eek:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Med anledning av diskussioner ang flock eller ensamhund i andra trådar så startar jag en egen istället för att kapa.. Jag har eg aldrig...
2
Svar
22
· Visningar
2 786
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 519
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Om denna ligger fel får moderator flytta, visste inte riktigt vart jag skulle lägga den. Jag behöver lite hjälp ang ett problem. Jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 781
Hästmänniskan Det här passar inte riktigt någonstans tycker jag och lägger det därför här där jag tycker det passar bäst. Härom veckan satt jag och...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 418
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar