Tråden för fälttävlansnewbies!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skulle till Vinslöv.. men alla mina sadlar blev stulna i går natt då det var inbrott i sadelkammaren :mad:

Sicket mög, är det ens lönt att hoppas på att de kommer tillrätta? Det är min mardröm oxå, det känns som om det är sjukt mycket stölder nuförtiden. Inte för att jag har några dyra sadlar, för det har jag inte, men det blir väldigt meckigt innan man rett ut det.

@fio Fy så tråkigt med sadlarna :( Det känns riktigt läskigt med alla inbrott!

Tack för bra tips! Känns bättre att rida på som vanligt i stället för att inte göra sitt bästa... :p Förhoppningsvis får vi vettiga poäng, vi kommer att behöva dem till de andra momenten :angel: Vi har gjort en start för två år sedan och då hade vi två ner i hoppningen för att jag hade sabbat broddhålen med metallpluggar vilket ledde till obroddat på gräs och sen fick vi drygt tio staff för tiden i terrängen. Annars har vi inga höga ambitioner, målet är att komma runt alla momenten. Vi är med för att det är så himla roligt och känslan ute i terrängen på tävling är såå häftig!

@AW vilken tid ska du träna? Jag ska också dit, ska dock börja träna kl 8 så vi får väl se hur många hinder vi hinner med innan det blir mörkt :cautious:

Ni som ska träna i Vinslöv, kan väl skvallra lite om svårighetsgrad osv till oss som inte ska dit innan söndag, så blir jag väldigt glad! :love:

Läste först att @fio tyckte att @AW behövde en martingal för att klara tiden?:confused: Tänkte att nu har tanten fått solsting:cautious: Sen såg jag vad det egentligen stod:idea:

@AW tycker absolut inte ni ska mesa runt! Visa upp vilken fin häst du har istället! Som sagt inga fel med att plocka poäng i sin bästa gren för att ha lite till godo i de som en är lite mer orutinerad i:up:

Självklart ska tågarpsortens ha startfälttävlan den enda helgen jag är borta... :crazy:
när!!??

inte för att jag har en sadel eller ens varit iväg på träning iår :cry:. men Om jag hittar en sadel innan och Om jag lyckas jobba ihop lite mer kondition på häst skrället så att man kan gallopera en halv km utan att kollapsa... så vore det skitroligt att vara med på en startfälttävlan ^_^.

när!!??

inte för att jag har en sadel eller ens varit iväg på träning iår :cry:. men Om jag hittar en sadel innan och Om jag lyckas jobba ihop lite mer kondition på häst skrället så att man kan gallopera en halv km utan att kollapsa... så vore det skitroligt att vara med på en startfälttävlan ^_^.

12 september ligger under pay and cross på deras hemsida..
Jag ska väl inte gnälla för mycket då jag är på fälttävlansläger den helgen men vill ju rida min häst :(

12 september ligger under pay and cross på deras hemsida..
Jag ska väl inte gnälla för mycket då jag är på fälttävlansläger den helgen men vill ju rida min häst :(
hmm...
om man börjar att galoppera lite mer nu så kanske man kan låna hoppsadel i värsta fall.. verkar ju annars vara populärt att stjäla sadlar nu också tydligen :angel:.

hmm...
om man börjar att galoppera lite mer nu så kanske man kan låna hoppsadel i värsta fall.. verkar ju annars vara populärt att stjäla sadlar nu också tydligen :angel:.

Dessa sadlar! är också i behov av sadel men hästen är omusklad och kommer garanterat ändra sig så jag är i valet o kvalet om jag ska köpa någon el ej.. :confused:

Dessa sadlar! är också i behov av sadel men hästen är omusklad och kommer garanterat ändra sig så jag är i valet o kvalet om jag ska köpa någon el ej.. :confused:
har som tur är en dressyrsadel, vilket ihop med att jag äntligen börjat ta ut tränare efter ett års paus :banghead: vilket borde göra att hästen faktiskt kan sätta lite mer muskler under sadelletandet än att hon tappar allt vilket har varit vår tidigare tradition.

är lagom desperat snart, har en hög med nymålade bommar och ett nytt terränghinder på g, är otroligt hoppsugen men allt över en dm är skithögt i dressyrsadeln.
hästen sket dock i det igår kväll då hon skuttade över ett stengärde från stillstående.. är glad att hon fortsatte rakt fram och att jag hade fegis remmen på :rofl: annars hade jag inte suttit kvar.

har som tur är en dressyrsadel, vilket ihop med att jag äntligen börjat ta ut tränare efter ett års paus :banghead: vilket borde göra att hästen faktiskt kan sätta lite mer muskler under sadelletandet än att hon tappar allt vilket har varit vår tidigare tradition.

är lagom desperat snart, har en hög med nymålade bommar och ett nytt terränghinder på g, är otroligt hoppsugen men allt över en dm är skithögt i dressyrsadeln.
hästen sket dock i det igår kväll då hon skuttade över ett stengärde från stillstående.. är glad att hon fortsatte rakt fram och att jag hade fegis remmen på :rofl: annars hade jag inte suttit kvar.

Låter ändå lite spännande ;)
Jag har precis stalla upp hästen på gård med ridhus och hindermaterial, tänkte även försöka ta mig till öved och hoppa i fruktträdgården där är ju iaf några terräng hinder :rofl:
Har iaf en allround mot hopp sadel men den ligger inte optimalt på honom så jag har ingen balans alls :mad: ska dock kolla med de andra i stallet ifall dom har sadel man kan prova :angel: och kanske hitta billigt begagnat så länge, tills musklerna kommit.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Med anledning av diskussioner ang flock eller ensamhund i andra trådar så startar jag en egen istället för att kapa.. Jag har eg aldrig...
2
Svar
22
· Visningar
2 786
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 519
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Om denna ligger fel får moderator flytta, visste inte riktigt vart jag skulle lägga den. Jag behöver lite hjälp ang ett problem. Jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 781
Hästmänniskan Det här passar inte riktigt någonstans tycker jag och lägger det därför här där jag tycker det passar bäst. Härom veckan satt jag och...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 418
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar