Tråden för fälttävlansnewbies!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag smyger väl in med lite filmsnuttar från vår första träning igår :o

Ponnyn är connemara f. 1992 (Skatholm Big Chief - Öxenholm Godot), han har hoppat terränghinder en handfull gånger, första gången som nittonåring om jag inte minns helt fel. Jag själv tog ft-kortet för ett gäng år sen på en stor (stor för mig som gick tillbaka till ponny igen :rofl:) lettisk valack men har knappt hoppat terräng sen dess (kanske 7-8 år sen). Enda genomförda "tävlingen" var en hunting i Borås med hinder på 70 cm till stora valacken :p

Tyvärr hade kameramannen väldigt dåligt med batteri så det här var allt som kom med, vad jag vet. Möjligt att någon annan åskådare fick med mer men det vet jag inte. Anledningen till draghjälp på järnvägshindret är att jag tjuvhöll för mycket så vi fick ett stopp och eftersom bruna hästen redan var på g så hakade vi på. Ponny hoppar typ allt med draghjälp oavsett vad det är.

Men var var @Gnapp ? Det kom ingen Gnapp och hälsade på mig?
Jag tittade efter dig när jag hoppat, men tror du var för långt före för att jag skulle hinna med att hitta dig. I morgon rider du terrängen åtta minuter före mig så då finns det nog chans att jag hinner se vem du är i alla fall, så jag kan leta på parkeringen efteråt. :)

Vår dressyr ska vi inte skriva hem om (eller skriva här heller för den delen); jag var ofokuserad och stressad efter att ha krånglat med häst som inte ville åka någonstans i en dryg timme och sen missbedömt tiden och tänkt fel, så vi fick inte så många poäng. Men vi nollade hoppningen! :banana: :banana::banana: Fantastiska Långa hästen var en jättefantastisk lång häst och hoppade allt och petade inget och är helt enkelt jättebäst. Och matte hängde med och höll i, och skulle inte ha fått stilpoäng någonstans men det struntar jag i just nu. (Vi ska träna hoppning i vinter. Då!) Nu har jag knatat runt terrängbanan två varv, och sitter i soffan och försöker samla ihop mig inför morgondagen.

Och @LenaH, det ser ut att ha gått bra för dig! Skoj!

Jag tittade efter dig när jag hoppat, men tror du var för långt före för att jag skulle hinna med att hitta dig. I morgon rider du terrängen åtta minuter före mig så då finns det nog chans att jag hinner se vem du är i alla fall, så jag kan leta på parkeringen efteråt. :)

Vår dressyr ska vi inte skriva hem om (eller skriva här heller för den delen); jag var ofokuserad och stressad efter att ha krånglat med häst som inte ville åka någonstans i en dryg timme och sen missbedömt tiden och tänkt fel, så vi fick inte så många poäng. Men vi nollade hoppningen! :banana: :banana::banana: Fantastiska Långa hästen var en jättefantastisk lång häst och hoppade allt och petade inget och är helt enkelt jättebäst. Och matte hängde med och höll i, och skulle inte ha fått stilpoäng någonstans men det struntar jag i just nu. (Vi ska träna hoppning i vinter. Då!) Nu har jag knatat runt terrängbanan två varv, och sitter i soffan och försöker samla ihop mig inför morgondagen.

Och @LenaH, det ser ut att ha gått bra för dig! Skoj!
Vem bryr sig om stilpoäng?!? :p

Jag var faktiskt kvar rätt länge för Åke ville ha sovstund utanför trailern (han var helt slut i huvudet och fattade inte varför man var tvungen att både krumelura och hoppa på en dag) och sen gick jag terrängbanan.
Glömde dock att besikta så jag får väl vara i hyfsad tid imorgon.

Vem bryr sig om stilpoäng?!? :p

Jag var faktiskt kvar rätt länge för Åke ville ha sovstund utanför trailern (han var helt slut i huvudet och fattade inte varför man var tvungen att både krumelura och hoppa på en dag) och sen gick jag terrängbanan.
Glömde dock att besikta så jag får väl vara i hyfsad tid imorgon.

Jag kommer att vara där tidigt också om jag lyckas lasta; jag tänker rida banvisningen till häst. Ser du mig så får du gärna säga hej också. /639

Absolut! Jag orkar inte rida banvisning men jag måste väl besikta före 9.30 tror jag det var.
Jag tror du har en något mer erfaren häst. (Och är bättre på att inte gå på när hästen säger "matte, läskigt!".)

Eller 10-12, väl? Jag räknar med att hinna det efter banvisningen, men hinner jag innan är det antagligen bra; det är säkert fler som tänker som jag, iofs.

Jag tror du har en något mer erfaren häst. (Och är bättre på att inte gå på när hästen säger "matte, läskigt!".)

Eller 10-12, väl? Jag räknar med att hinna det efter banvisningen, men hinner jag innan är det antagligen bra; det är säkert fler som tänker som jag, iofs.
Erfaren häst? :angel: :D
Han har varit på Johannesberg en gång, Runsten i tisdags och sett vattnet på Ryttis en gång! :rofl:

Och nej, Åke får man att gå med uppmuntrande tillrop... Jag kommer att bli känd som hon som kvittrar i terrängen... :p

Själv håller jag långa konversationer med min häst. Ibland undrar jag vad folk tror. ("Och där har vi kombinationen. Vääärldens finaste kombination, eller hur!")

Meh?! O_o Är det inte så man skall göra?

Har ett fantastiskt filmklipp på mig och Ariel på en hoppträning. Där hör man "Nänä du, inte så, kom igen nu, ja det är ju bara ett plank. Heja heja, mot OS! Vi kan, jaaaaa!" :rofl:

Idag var vi iväg och busgalopperade igen! :bump: Första gången runt elljusspåret och det var riktigt roligt! Ariel kom upp i över 200 spm i uppförsbackarna, men det tog väldigt lång tid innan hon var nere under 100 spm igen. :down: Så mer galopp behövs helt klart. Försökte läsa lite i Stillings bok ikväll, men jag blev bara förvirrad över vad vi skulle göra. :banghead:

Är det någon som råkar veta om någon/några bra sadelutprovare i skånetrakten?
Gärna någon som inte enbart har dyra sadlar som tex. Böckmann..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Med anledning av diskussioner ang flock eller ensamhund i andra trådar så startar jag en egen istället för att kapa.. Jag har eg aldrig...
2
Svar
22
· Visningar
2 786
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 519
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Om denna ligger fel får moderator flytta, visste inte riktigt vart jag skulle lägga den. Jag behöver lite hjälp ang ett problem. Jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 781
Hästmänniskan Det här passar inte riktigt någonstans tycker jag och lägger det därför här där jag tycker det passar bäst. Härom veckan satt jag och...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 418
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Skällande hundar
  • Freestyle och htm