Sådärja, lilla SuperTigern fixade fler funktionärer till sommarens tävlingar genom att vara inte alls ok hos vet idag
Men vad tråkigt! Är det samma skada som hänger i fortfarande?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sådärja, lilla SuperTigern fixade fler funktionärer till sommarens tävlingar genom att vara inte alls ok hos vet idag
Men vad tråkigt! Är det samma skada som hänger i fortfarande?
Men så hopplöst. Håller tummarna att han piggar på sig snabbt!
Då åkte vi till Spångfors i dec och korsbandet i hb hittades som primär skada men då hade han ju redan dragit på sig inflammationer hf knä o bog. Behandling o vila sedan ren mars. O nu koll o kotor o korsband osv såg bra ut men rejäl inflammation hf knä o vf bog. Så nåt är ju iaf lite annorlunda.
Vart bor du någonstans? Det är lättare att rekommendera tränare och banor om vi vet ungefär var i landet du håller husJag skulle vilja börja tävla fälttävlan längre frammåt med min C-ponny. Vi ska börja på lite fälttävlansträningar fast varken jag eller han har hoppat terrängbana förut, om inte några stockar i skogen räknas... Iallafall, vet ni vad för sorts träning vi skulle passa in i? Jag har ridit i 7 år så jag är ingen nybörjare, men iallafall i fälttävlingssammanhang (nu finns det ordet).
Och hur tar man fälttävlanskortet sedan? Och vart kan man skaffa ett medica card?
Skulle någon av er vara lite snälla och förklara lite om klasser och sådant om fälttävlan?
Hahaha!! Vaddå du rider ju ponny?!Hallå @RostKaptenen du tror inte jag oxå blivit äldre?! Ingen koll alls på ponny längre men @Novali01 borde ha stenkoll med sitt ponnybarn!
I Skåne finns Ted Velander som har mest träningar utanför Flyinge och i Halland Anna Felé som har mest träningar på Hermanstorp utanför Falkenberg. De rekommenderar jag varmt om man är ny i sporten o de har bra koll på ponnytävlande, Sugar cup (träningsserie för ponnyer i stilbedömd terrängridning på 60 cm med final i år på EM i Malmö) och har båda kurser där man kan ta fälttävlanskortet när man är mogen för det.
Välkommen till en fantastisk gemenskap!
Idag var jag på studiebesök på Ljuslingsbackens tävlingar. Jösses, vad mycket det verkar vara att hålla reda på. Och j-vlar vilken mördarbacke! Jag tror att min häst och jag får öva lite på superbranta backar. Med ett hinder på toppen.. Blev lite lugnad när jag hörde att andra ställens debutanter oftast var snällare.
Jag skulle vilja börja tävla fälttävlan längre frammåt med min C-ponny. Vi ska börja på lite fälttävlansträningar fast varken jag eller han har hoppat terrängbana förut, om inte några stockar i skogen räknas... Iallafall, vet ni vad för sorts träning vi skulle passa in i? Jag har ridit i 7 år så jag är ingen nybörjare, men iallafall i fälttävlingssammanhang (nu finns det ordet).
Och hur tar man fälttävlanskortet sedan? Och vart kan man skaffa ett medica card?
Skulle någon av er vara lite snälla och förklara lite om klasser och sådant om fälttävlan?
Nähä?? Inte såg jag nån @Krumelur där??? Såååå stolt över min lille Bosse som genomförde sin första fälttävlan med bravur! Han som aldrig sett dressyrstaket, hade dressyrsadel för första gången, fick 52,1 i dressyren! Petade två hinder på banan, andra gången han hoppade en hel bana och galopperade sedan glatt runt banan förutom smit på smalhindret som står högst upp i mördarbacken. Är så himla nöjd med honom även om min vinnarskalle stod o vrålade neeeeeeej när han smet vid sidan...