@Gnapp jag som är ftnewbie från västkusten.. Johanneberg? Var är det?
Västkusten? Kom inte du oxå från ödebygden (Borås)??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Gnapp jag som är ftnewbie från västkusten.. Johanneberg? Var är det?
Äh, jag har hört att man ändå ska stå i fältsits hela tiden i terrängen.får banta bort lite fett från rumpan om den passar bara då det är en 17"..
det har du rätt iÄh, jag har hört att man ändå ska stå i fältsits hela tiden i terrängen.
åker gärna med till tigers ^_^. ska iväg till en utprovare i nästa vecka, men har inte fått ngt besked om vilken dag blir bra där..Är det den i gruppen? Håller tummarna! Annars får du åka med mig o Tiger nästa gång, min sadelutprovare har typ jättemånga begagnade sadlar/provar gärna ut modeller utan minsta köptvång så man kan leta begagnat själv sen. Hon går verkligen all in för o hitta rätt sadel till ekipaget istället för att försöka sälja sadlar.
hööks är ju ganska ok, min häst fick skav av skenan dock.Jag letar efter en uppsättning benskydd att använda vid uteritt och eventuella enstaka terrängträningar... inte så dyra eftersom jag inte tror att det blir mer än ett par träningar per sommar. Tips!?
Tack för tipsen.hööks är ju ganska ok, min häst fick skav av skenan dock.
och är man bara ute ngn gång lite då och då så är det kanske inte lönt med ft skydd.
jag har iofs ett par eskadron bakbens skydd, vanliga senskydd fram. köpte de begagnat och har de bara på terräng träning och hubertus jakt. skulle inte falla mig in att ha de på en vanlig uteritt. eller ens vid konditions träning.
de andas inte så värst mycket och suger åt sig vatten. så vet jag att det blir mycket vatten att gå igenom och inte så mycket hinder så lämnar jag dem hemma. hoppar inte så farliga hinder att terrängskydden behövs .
ok, då kanske jag kan fortsätta använda mina slitna gamla senskydd med padd.Innan jag köpte de höga senskydden så hade jag bara ett par vanliga strykkappor (de är högre på insidan bara).
har man inte ett klantarsle till häst så behövs det inte så mycket mer .
Är typ bara hästar som hoppar väldigt sparsamt och drar i hindret som det behövs heltäckande skydd på. Åtminstone upp till 90 cm.
ok, då kanske jag kan fortsätta använda mina slitna gamla senskydd med padd.
En vecka kvar till tävling nu,
Nu ska du bara komma och säga hej till mig i helgen också!Samma här. En vecka kvar. Nu kan jag inte trösta mig med "men jag kan ju alltid stryka mig". (Eller, det är klart jag kan; jag kan hoppa av när jag vill. Men nu kan jag inte göra det gratis. :-) ) Så nu satsar vi!
Det med.Nu ska du bara komma och säga hej till mig i helgen också!
Ok, då gör jag så.Det viktigaste är att skydden sitter bra, hela tiden. Inte åker ner för att de blir blöta eller man galopperar fort. Då är det bättre att rida utan! Jag vill gärna undvika resår över senorna (som sladdriga damasker man drar åt över senorna - man kan ju bara vända de flesta dock) och direkt på benet som vanliga senskydd just om man rider terräng men annars funkar vilka skydd som helst bra på lägre nivå.
Det blir också allt med vanligt o rida helt utan bakskydd även på högre nivå (* har jag sett flera iaf).
Så sitter de gamla skydden bra så fungerar de säkert alldeles utmärkt!