Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men du slår ju dig så infernaliskt varje gång. Du är inte tillräckligt tjock helt enkelt. Jag är fluffigare och mjukare liksom och det gör inte lika ont då.
Det låter ju märkligt måste jag säga?
Nacken fri tänker jag:
1. Inget ska fastna
2. Nackkrage ska lätt kunna monteras
Har aldrig kommit på vilken frilla som stämmer in förutom kort eller såpass lite att man kan peta in under hjälmen. Brukar fläta eller ha det som vanligt i en knut (vilket jag har på terrängträning).
Annars så är det bara att stoppa in håret under hjälmen. Beroende på hur mycket hår man har så kan man behöva en större hjälm. Men är ju bara bra att ha extra stötdämpning runt huvudetMen va fan. Jag som äntligen börjat få tillräckligt långt hår för att göra en dressyrknut. Måste jag klippa mig för att platsa i fältävlansgänget?
Nej Runsten är detBuketräff!
Läger måndag-onsdag innan? Enköping? Jag har tittat lite på det, men vet inte.
Men SKOJA??? Först nu såg jag inlägget om att Hajjerna är till salu...men 3,5 mille är lite dyrt va?
Nej ,det måste du inte. Mitt hår går till halva rumpan om jag har det utsläppt. Vilket jag iof sällan har, och aldrig i stallet. Men ändå.Men va fan. Jag som äntligen börjat få tillräckligt långt hår för att göra en dressyrknut. Måste jag klippa mig för att platsa i fältävlansgänget?
Säkert också trevligt. Runsten är skoj.Nej Runsten är det
@Speedway var så snäll och filmade oss på träningen i torsdags. Jag har inte haft tid att vara inne här sen dess men nu jobbar jag natt och har massa tid denna veckan
Jag har även bokat in oss på fälttälvansläger v. 30
Sen bör vi vara redo för att debutera i september
Härlig grundsits du har! Tippar inte fram liksom
Nattvecka här också, tar igen buke efter kurs med hästen hela helgen
Duktigt o få till sådan skillnad direkt!! Det är ju apjobbigt o vänja sig av med ovanor har jag märkt
Centrerad ridning, sjukt inspirerande! Min hovslagare hittar på allt möjligt konstig med sina hästar (o har typ alla sorters hästar oxå, hennes "fälttävlanshäst" är en 140 cm hög fellponny, han är för liten för att vara riddarhäst på tornerspel o när hon skjuter pilbåge från hästen ) o hon hade fått tips om denna tränare av en kund. Nämnde det när hon skodde senast o när hon gillade första träningen så anmälde vi oss till helgkursen på samma ställe. 4 filmade 30 min pass o 2 feldenkraisbehandlingar hann vi med på 2 dagar. Så sjukt nyttigt! Bla så fick jag till min första skänkelvikning på god väg att bli hyfsat vettig i mitt liv... Min häst är en liten pärla o blev bitvis riktigt glad när jag hittade balansen o mjukheten i min sits så jag kunde följa med bättre o störa mindre. Då märktes det inte alls att underlaget är sådant han vanligtvis inte vill röra sig en mm i.
Har också ridit lite centrerat med min polle. Dock strulade tränaren (kom inte och hörde inte av sig, kunde bara konstiga tider helt plötsligt) så vi gav upp henne. Tänker lite CR fortfarande med övergångarna, andas och cykla bakåt.
Nog om dettta spännande en fälttälvandstråd är en fälttälvandstråd
Man behöver ju inte visa alla hopp från träningen.. Detta var ett urval
En fråga till den som vet:
Bettlöst (inte hackamore) på tävling?
Har försökt läsa TR och som jag såg ska man ha huvudlag med bett när man leder hästen på området.
I dressyren skall det vara bett har jag också fattat.
Sen står det för hopp och terrängprov: Gags eller "bettlösa bett" är också tillåtna med martingals med löpande ringar eller irländska martingals. Har lite svårt att förstå vad martingals har med gags och bettlösa bett att göra. Samt att jag undrar vad bettlösa bett är..
Om man kollar vad de står på ponny precis under så står det att de gäller samma men med restriktionen inte tillåtet med bl.a. hackamore och bettlösa bett. Så då borde de inte mena hackamore iaf när de skriver bettlösa bett.
Kanske inte spelar roll men tänkte prova med det bettlösa på någon träning eftersom han inte knäpper av med det som han ibland gör med bett. Jobbar på att han ska våga hålla kvar kontakten med mig hela tiden. har hopptränat med vårat bettlösa träns några gånger, när tänderna spökade, vilket gick över förväntan.