Tråden för fälttävlansnewbies!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hon är ju helt underbar :love: Jag har dock aldrig vågat prata med henne :p Är inte den som vågar heja på alla kändisar. Inte på någon öht faktiskt :o

Tacka vet jag fb! Där frågade jag dressyrtränare (Luxus matte) om hon visste någon som tömkörde, anmälde oss till Eketorps funktionärskväll (inkl häst fick man hoppa lite under ledning av förbundskapten) och så vågade jag efter en veckas vånda fråga fälttävlans wonderwoman nr alltid ett om vi fick lifta till Spångfors, vilket vi fick :D

Mitt största problem är att jag nu ställt så många frågor till stackars wonderwoman att jag inte vågar fråga vad jag kan ta med för fika. Någon som känner henne bättre än mig?? (Eh, dum fråga va, har bara pratat med henne när hon frågade var jag köpt mina stövlar på fälttävlansmötet för ett gäng år sedan :o) @fio !

Puh. Nu ska vi ut galoppera innan kursen i centrerad ridning drar igång i kväll!

AnnaH? Du vet väl att hon hängt här på buke i tusen år eller ;)

Tack för alla svar! Nu har jag varit lite wild and crazy så här på fredagseftermiddagen och anmält mig till två tävlingar. Och som fd dressyrtant får man ju lära sig älska bilkörning nu när man ska vara cool fälttävlansbrud. Och @Novali01 hur var det? Kan du ha en snabbkurs i hur man gör? ( Visa häst? Veterinärkoll? Gå bana? Det behöver man ju inte alls när man dressyrar, jag har noll koll..) Jag tar med vindunkar!

Japp, det är dags för en träff på Hajjerna! Vi kan planera in nåt efter Ljuslingsbacken? @Speedway får gärna rida min lilla svarta häst...

red upp för det igår men hästen vägrade två gånger på ett hinder vi hoppat dagen innan och man får tydligen bara få max 1 stopp på hela banan när man rider upp för kortet :cry: så det sket sig totalt..

Äsch blev det så. :( Hörde att E fått det trots två vägringar (lite oklart dock, hon sade fyra till mig...), så jag hoppades att du också fått det. Surt!

Äsch blev det så. :( Hörde att E fått det trots två vägringar (lite oklart dock, hon sade fyra till mig...), så jag hoppades att du också fått det. Surt!

Som jag förstod det så fick hon det inte, men nu åkte iofs jag innan hon varit inne hos A på samtal. Kan lugnt säga att jag blir mer putt ifall det är så att hon fick det ändå trots alla stopp...

Ok, nu kommer en till newbie-fråga. : "Nacken ska vara fri" Att @Speedway kan ha nacken fri med sin söta pojkfrissa fattar jag, men är jag tvungen att ha två Pippiflätor rätt ut vid öronen? Hur gör ni långhåriga?

Ok, nu kommer en till newbie-fråga. : "Nacken ska vara fri" Att @Speedway kan ha nacken fri med sin söta pojkfrissa fattar jag, men är jag tvungen att ha två Pippiflätor rätt ut vid öronen? Hur gör ni långhåriga?
Jag flätar håret och låter det ligga på ryggen innanför skjortan. Det är effektivt ur vägen, men kliar en del... :meh:

Jag tror inte att man ska tolka det riktigt bokstavligt, utan mer att det inte ska vara något löst som hänger och slänger. Hårnät? Knut?

/Lady_S

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Med anledning av diskussioner ang flock eller ensamhund i andra trådar så startar jag en egen istället för att kapa.. Jag har eg aldrig...
2
Svar
22
· Visningar
2 788
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 522
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Om denna ligger fel får moderator flytta, visste inte riktigt vart jag skulle lägga den. Jag behöver lite hjälp ang ett problem. Jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 781
Hästmänniskan Det här passar inte riktigt någonstans tycker jag och lägger det därför här där jag tycker det passar bäst. Härom veckan satt jag och...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 432
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar