Tråden för fälttävlansnewbies!

Status
Stängd för vidare inlägg.
De ska ha kurs i Enköping nästa vecka, har messat och frågat om man bara kan vara med en dag, väntar på svar :)

har anmält mig till träning i öved den 18e :banana:, misstänker att det är det den stora banan de fått tag i ^_^. så ska bli extra rligt att testa de nya hinderna.

dock så hamnade jag i ponny gruppen.. då jag ville hoppa lite lägre..

Lade in två bilder i vår- och sommartråden men tänkte att vi passar ju egentligen bättre här i newbie-tråden :D

Var iväg på min och pålles livs första terrängträning för en vecka sedan, inte hoppat ordentligt på över ett år och håller oss mestadels barbacka i skogen nuförtiden ;) Vi har varit lite mer åt dressyrnördshållet förut, fast vi tycker om att hitta på lite olika nya äventyr för omväxlings skull!

Det var iallafall jätteskoj och lite läskigt (tyckte jag, inte pålle) och vi ska absolut prova på det igen och kanske starta en liten P&C, skulle inte våga mig på något högre än vad vi hoppade nu :p och skulle behöva en hoppsadel för allroundsadeln har inga stöd baktill och är lite svår att hoppa i.. :down:

Det läskigaste hindret enligt puffen var de målade lastpallarna, där hängde jag lite löst en gång och det var även det enda hindret som han petade lite på med en hov, han som annars är i de flesta hinder när det handlar om vanliga bommar :D

redigerade28_53b5c7cfddf2b323c70476f3.jpg

redigerade14_53b5c7a62a6b22b67c05dd0c.jpg

redigerade23_53b5c7c0ddf2b3019567f916.jpg

redigerade37_53b5c7ea9606ee59692dc839.jpg

Vi har iallafall lyckats ta oss iväg på en terrängträning i år i Tranemo och den 8/7 ska vi till Hajjerna utanför Vårgårda på "nybörjarträning". :D

Oh då är du inte så långt ifrån mig. Är det bra i Tranemo? Hade funderingar på att försöka komma iväg på träningar där nästa år när jag fått igång kondisen på pållan. :)

@RedHyuuga Ja, jag tyckte det var jättebra. Bra tränare, många hinder i lagom storlek för mig som har höjdskräck och så hamnade jag dessutom i en mycket trevlig grupp. Det blev många skratt trots att vädret inte var på vår sida. :)

Nu har jag bokat in på träning på Hajjerna den 22/7 så jag hoppas att det blir av denna gången.

@Speedway det låter toppen, är det många vattenhinder? Min pålla är rädd för vatten och jag tror inte vi kommer ha kommit så långt tills det är dags att hon vågar, men det kanske går med lite draghjälp? :P

Är det bara Tranemo och Vårgårda i närheten här där man kan träna terräng eller finns det något mer? :)

@RedHyuuga Jag vet inte hur många vattenhinder dom har i Tranemo för vi var bara i ett. Min häst är inte heller så förtjust i att stoppa ner fossingarna i vatten så jag hade farhågor om att det skulle bli svårt men det gick faktiskt bra. Tog en liten stund och en gnutta tramsande innan hon väldigt försiktigt smög i utefter kanten där det mest var lera och inte så mycket vatten. Men är man listigare än sitt djur så kan man luras. :sneaky:

Viktoria Carlerbäck har träningar på sin lilla bana i Målsryd också. Tänkte kikat lite på träningarna där igår men vädret var så uruselt så jag tappade sugen efter att ha ridit så jag gick hem och la mig i soffan under en filt med en bytta glass istället. :D
Hon har träningar denna veckan också (och säkerligen under de kommande veckorna med) och jag har hästen uppstallad 10 min skrittväg därifrån så det kommer ju fler tillfällen, tänkte jag. :angel:

@Speedway ah, det där låter ju bra. Min pålla är extremt rädd för vatten, tydligen kan det finnas monster i vattenkaret i hagen(?). Fast det har blivit bättre, men vattenpölar man stöter på ute på ridturerna är livsfarliga och helst ska man försöka gå bredvid dom. Borde i och för sig bli bättre sen när man kan träna lite mer regelbundet och hon lär sig "aha men det här var inte farligt, det var ju roligt". Det är mitt mål. Hon gillar trots allt terränghinder. :)

@Speedway vad roligt det ser ut :) Blir så sugen på att börja nu nu. :)
Nu har jag flyttat honom till svärfar så är bara 15 min bort jämfört med 50 min innan. Så dags att komma igång med lite promenader och tömkörning iaf.
Köpte en Point two airbagväst på Falsterbo också så nu är vi redo för allt ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Med anledning av diskussioner ang flock eller ensamhund i andra trådar så startar jag en egen istället för att kapa.. Jag har eg aldrig...
2
Svar
22
· Visningar
2 786
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 519
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Om denna ligger fel får moderator flytta, visste inte riktigt vart jag skulle lägga den. Jag behöver lite hjälp ang ett problem. Jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 781
Hästmänniskan Det här passar inte riktigt någonstans tycker jag och lägger det därför här där jag tycker det passar bäst. Härom veckan satt jag och...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 414
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar