Tråden för fälttävlansnewbies!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag och mitt sto vattentränar lite annorlunda märker jag. ;)

140712_53c3966d2a6b2298330e84e8.jpg

Så gör vi med :) Dock min lillebror som får bada då han hade bäst skor

b109725.jpg

b109726.jpg

Nu när jag får börja springa också så kan han följa med och komma igång efter all vila. :)

Fy vad taskigt @pulkaskurk nu blev jag ju supersugen på terräng. :( Men jag får snällt vänta till nästa år, snyft...

:D
Varför måste du vänta ett helt år? Själv ska jag på terrängträning idag, men medryttaren ska träna.
Är inte ett dugg avis!

Jajamen! Ser strålande ut. Nu blev jag ännu mer sugen på att hoppa terräng. Tur att det knappt är en vecka kvar. :D

Tack :) Åhh det förstår jag! Jag är också sjukt sugen! Var över 1 månad sen sist nu :(
Jag får se till att boka in träning för mig själv också så snart som möjligt. Vi har mest dressyrat på sistone...

@Habina Ja, varför måste du vänta?

Mitt stora problem är att ha råd med allt jag vill göra.
Som tur är det ingen ordinarie hoppträning denna veckan så jag sparar in några kronor. Har istället "lurat" en kompis att komma ut och hjälpa mig med höjdskräcksträning :nailbiting: (typ serie och kanske något hinder med ett hjälphinder framför). Tänkte försöka slå mitt rekord på 1,08m så det kanske blir 1,13m idag då. ;)

Sen blir det dressyrträning på söndag, terrängträning nästa tisdag och så en Pay & Jump på torsdagen. Och sen är det LÖN!!!! :laugh:

Nähä, vi skulle tydligen inte hoppa idag. Hur jag än räknade så fick jag inte ihop antalet skor med antalet hovar. Nya, fina, dyra skor hon fick igår och redan slarvat bort en. Säkert trampat av den med flit. ;)

@Speedway

Är det bara Tranemo och Vårgårda i närheten här där man kan träna terräng eller finns det något mer? :)

Om du vill ha terränginspirerad träning på gräs med enstaka terränghinder, kan du också träna i aug på Tjuvkil Mellangård. Vet inte om Säve kör något? Hajjerna har bra hinder för alla med variation och underlaget där är bra i de flesta väder. Tror även enstaka träningar förekommer på Sämsholm. Vet dock inte hur det ser ut på Sämsholm nu? Förra året var banan lite eftersatt, synd.

Vi kommer åka iväg och hoppa lite terräng, jag och min "gamla" häst innan hon reser till sin nya fodervärd. Vi ska bara hämta hem sadeln som i nuläget är för trång och på utvärmning. Det blir terränghoppning på egen hand en stund på lördag, just for fun! :D Ska försöka komma iväg med min 4-åring så småningom också, men vi behöver hoppa lite först. Ev blir det en gräsinspirerad träning på Stall Hamra i augusti och kanske en heldag på Hajjerna i september kan vara vårt mål? :)

Fy vad taskigt @pulkaskurk nu blev jag ju supersugen på terräng. :( Men jag får snällt vänta till nästa år, snyft...

Det får jag göra också, måste sätta igång hästen först och lastträna, sen så ska vi se om vi kommer ha någon tid till det eller inte.

Om du vill ha terränginspirerad träning på gräs med enstaka terränghinder, kan du också träna i aug på Tjuvkil Mellangård. Vet inte om Säve kör något? Hajjerna har bra hinder för alla med variation och underlaget där är bra i de flesta väder. Tror även enstaka träningar förekommer på Sämsholm. Vet dock inte hur det ser ut på Sämsholm nu? Förra året var banan lite eftersatt, synd.

Ah, bra med lite tips får försöka komma ihåg dessa till nästa år när det blir mer aktuellt. :)

@pulkaskurk och @Speedway Dels beror det på att det är få träningar här uppe och långt till dem. Sedan har jag insett att jag helt enkelt inte hinner. :crazy: Vi är under igångsättning och skall ut på några lokala tävlingar i dressyr i år, samt ett par klubbtävlingar i hoppning. Men egentligen (:angel:) är årets mål att genomföra bruksprovet så Ariel blir stamboksförd. Men kanske nästa år. :idea:

@RedHyuuga äsh lastträning är för mesar :p riktiga hästfolk lastar bara och hoppas för det bästa :angel:.
dvs jag tar ca 2h extra bara för att vara säker på att hästen går in och så vi slipper stressa :up:...

och imorgon så är det träningsdax!! första terrängen och andra gången vi åker iväg i år på ngt :p. har hamnat i en ponny grupp igen :grin: men envisas man med att hoppa mini hinder så blir det så.

@Buck hade jag bara haft tiden, så hade jag kunnat göra så men oftast har inte 2 timmar, lagom kul å ringa "du jag kommer inte på träningen/tävlingen, hästen vägrar gå på transporten". :P
Då är jag hellre en stolt mes som tränar hästen att lasta sig själv. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Med anledning av diskussioner ang flock eller ensamhund i andra trådar så startar jag en egen istället för att kapa.. Jag har eg aldrig...
2
Svar
22
· Visningar
2 786
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 519
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Om denna ligger fel får moderator flytta, visste inte riktigt vart jag skulle lägga den. Jag behöver lite hjälp ang ett problem. Jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 781
Hästmänniskan Det här passar inte riktigt någonstans tycker jag och lägger det därför här där jag tycker det passar bäst. Härom veckan satt jag och...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 414
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38