Tråden för dumma, halvdumma och heldumma frågor

Kan jag som rak, "formlös" och plattbröstad ha en "fladdrig" klänning med omlottskärning?
Eller kommer jag se ut som att någon hängt på mig ett tält och/eller riskera att blotta den lilla byst jag har? :bag:

(Spanar på klänningar inför några kommande tillställningar och såg några fina, men som jag inte kan prova i butik och som inte är sånt som jag brukar ha/vet passar min kroppsform. Ett säkert kort brukar vara inte så urringat, väl markerad midja och lite klockad kjol)
 
Kan jag som rak, "formlös" och plattbröstad ha en "fladdrig" klänning med omlottskärning?
Eller kommer jag se ut som att någon hängt på mig ett tält och/eller riskera att blotta den lilla byst jag har? :bag:

Omlottklänningar passar i princip alla figurer och känner du dig osäker på ev bystblottning mär du har den på, så sätt ett stygn eller en miniatyrsäkrrhetsnål på insidan
 
Omlottklänningar passar i princip alla figurer och känner du dig osäker på ev bystblottning mär du har den på, så sätt ett stygn eller en miniatyrsäkrrhetsnål på insidan
Tack för pushen!
Nu har jag hämtat ut och provat klänningen. Den glipar inte vid bysten, men det är alldeles för mycket tyg där eftersom jag inte fyller ut. Det tror jag dock att jag kan lösa med några stygn och dölja mitt "ingrepp" med det redan medföljande midjebandet. 😊
Den blir nog perfekt på fest en varm sommardag!
 
Varför ungefär samtliga medlemmar i familjen känner sig nödgade att prata med mig och fråga en massa livsviktiga (?) frågor så fort jag sätter mig på toa?
Är det något hemligt toalarm som går? O_o

Jag har fortfarande (trots mycket mogen ålder) en tendens att sitta och prata med min mamma när hon sitter på toa. Det härstammar från när jag var liten och hon behövde hålla koll på mig när hon var på toa och jag sprang runt och hade hyss för mig och kunde göra mig illa. Så hon såg alltid till att jag satt och pratade med henne. Och det gör jag fortfarande :D
 
Jag har fortfarande (trots mycket mogen ålder) en tendens att sitta och prata med min mamma när hon sitter på toa. Det härstammar från när jag var liten och hon behövde hålla koll på mig när hon var på toa och jag sprang runt och hade hyss för mig och kunde göra mig illa. Så hon såg alltid till att jag satt och pratade med henne. Och det gör jag fortfarande :D

Så gulligt!
 
Av någon anledning så verkar toan alltid vara sambandscentralen. 😄
Här är det bara att glömma att stänga dörren, fast som singel kvittar det ju oftast. Nästan alltid en katt i knä och minst en av hundarna inne samtidigt. Är mamma här så är det ännu trängre, då har nästan alltid någon av oss ett ärende samtidigt och ännu fler djur som vill vara med. Hälsade jag på i Gbg när syrran bodde hemma kunde vi tre + en katt vara inne på toaletten samtidigt, trots att en fick sitta på badkarskanten för att vi skulle få plats. 🤣
 
Varför luktar så många parfymfria produkter äckligt?
Parfymfri handtvål t.ex.

..frågan kommer av att jag letat efter HTH lotion som inte luktar ILLA. Har gjort slut på en pumpflaska och behöver en ny, verkar smått omöjligt. Apoteken har HTH men utan doft. Dvs med lukt istället.
 
Varför luktar så många parfymfria produkter äckligt?
Parfymfri handtvål t.ex.

..frågan kommer av att jag letat efter HTH lotion som inte luktar ILLA. Har gjort slut på en pumpflaska och behöver en ny, verkar smått omöjligt. Apoteken har HTH men utan doft. Dvs med lukt istället.
För att det finns ingen parfym i att dölja lukten med? 🙈

Testat CeraVe?
 
När man går till polisen för att ansöka om nytt pass (förnya) måste man lämna in sitt "gamla" pass på första besöket för makulering eller är det först när man hämtar det nya passet som de makulerar det gamla? Jag kommer inte ihåg hur det var. 🙈
 

Liknande trådar

Kultur Varför har det blivit sådan extrem hype kring Taylor Swift? Jag förstår verkligen inte det
2 3
Svar
51
· Visningar
2 529
Senast: EmmaBovary
·
Mat Är inte julbord världens konstigaste sak? Man lagar mat för en hel vecka till en måltid. NOLL hänsyn till att magsäcken har precis samma...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 887
Senast: Pilot
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 863
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
609
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp