Ssshhhhh!Jag tänker osökt på Häxorna av Roald Dahl. Du har inte blått spott, fnasiga/flikiga kanter på dina näsborrar och bär alltid handskar (pga klorna)?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ssshhhhh!Jag tänker osökt på Häxorna av Roald Dahl. Du har inte blått spott, fnasiga/flikiga kanter på dina näsborrar och bär alltid handskar (pga klorna)?
Haha, eller kanske vi helt enkelt är 2 som är helt knäppa?Äntligen! Då är jag inte helt knäpp i huvudet
Yes! Det mäts diagonalt och i tum... av någon dum anledning.Hjälp en idiot....
Det var långt mer än 10 år sen jag köpte en datorskärm. Mao ord är den jag har nu rätt oskarp...
Om jag ska skaffa ny så har jag lite att ta hänsyn till. Jag har ett hörnskrivbord och "hålet" där skärmen ska stå är 51 cm brett. Höjd 55.
Men nu mäter man väl inte skärmens bredd och inte i cm? Visst mäter man diagonalt, eller?
Hjälp en tant.
Jag gjorde omedelbart också det (men tordes inte skriva det innan någon annan gjorde det först, he, he).Jag tänker osökt på Häxorna av Roald Dahl. Du har inte blått spott, fnasiga/flikiga kanter på dina näsborrar och bär alltid handskar (pga klorna)?
Hur mycket är en "tuss"??
Om nån säger, kan du ge min häst en "tuss" hö, hur mycket bör den få då? 500 gram? 2 kilo? En 1 liters flyspåse hårdpackad, en full sopsäck, eller det jag har i stövlarna efter att ha packat hö till min egen häst? Hur mycket skulle du ge den hästen?
Bäst jag skriver samma fråga i flera trådar så jag kanske får napp. Det här är en viktig fråga.
en 16 tummare är ca 36 cm bred. medans en 24 är ca 55 cm bred så kolla på en 22 eller mindre och kolla på produktetens specHjälp en idiot....
Det var långt mer än 10 år sen jag köpte en datorskärm. Mao ord är den jag har nu rätt oskarp...
Om jag ska skaffa ny så har jag lite att ta hänsyn till. Jag har ett hörnskrivbord och "hålet" där skärmen ska stå är 51 cm brett. Höjd 55.
Men nu mäter man väl inte skärmens bredd och inte i cm? Visst mäter man diagonalt, eller?
Hjälp en tant.
Inlopsslangen är sådan, men avloppsslangen är grövre och de hittar jag inte i annat än plast.Det finns slangar med metall, flätat eller spiral, på utsidan. Det stoppar möss att gnaga oftast i alla fall. Hur svårt det skulle vara att få tag på i storlek o anpassning för diskmaskin vet jag inte. Jag fick sätta en sådan ytterslang på ett ställe i stallet då mössen gillade att vara där. Och fånga mössen, så småningom. Möss älskar att följa rör och ledningar in i hus, så jag har fått täta med metallull i spackel runt ledningarna. Sedan dess har de inte tagit sig in. Går säkert att lägga metallnät eller ull i annat material också.
Har varit så lite möss här så jag har nästan glömt bort hur jag gjort, men i år verkar det vara mycket möss igen. Trist, de förstör en hel del.
Okej, så mycket som jag har i stövlarna då.Jag hade nog gett ett halvt kilo ungefär...
För mig hade det berott på kontexten.Hur mycket är en "tuss"??
Om nån säger, kan du ge min häst en "tuss" hö, hur mycket bör den få då? 500 gram? 2 kilo? En 1 liters flyspåse hårdpackad, en full sopsäck, eller det jag har i stövlarna efter att ha packat hö till min egen häst? Hur mycket skulle du ge den hästen?
Bäst jag skriver samma fråga i flera trådar så jag kanske får napp. Det här är en viktig fråga.
Det jag drar loss med en hand ungefär.Hur mycket är en "tuss"??
Samma problem här. Och dom behöver inte knapra på slangen. Helt galet. Dom har haft sönder två avloppsslangar på en månad. Maken lyckades byta den första, vi trodde det hade skavts sönder mot murstocken, maskinen är ny sen i våras.Finns det gnagsäkra (möss) slangar till diskmaskin?
Står nu med vattenskada i köket pga söndergnagd avloppsslang.
Hur mycket är en "tuss"??
Den mängden drar min häst i sig genom näsan en vanlig lunch...Det jag drar loss med en hand ungefär.
Visst är det märkligt! Jag har börjat att köpa från gårdsbutiker istället och där finns alla delar. Plus chark.Var tar resten av alla ekologiska grisar vägen!?
Varje jul säljs det massa ekologiska julskinkor. Rimligtvis kommer dessa skinkor från grisar vars övriga kroppsdelar även de är ekologiska. Men vart tar de vägen!?
Tex ekologiska revbensspjäll som också är en julig produkt är hopplöst att få tag på