Tråden för dumma, halvdumma och heldumma frågor

Finns en del hästgårdar som fått lägga ner då nya grannar klagat på lukt? Och flygfän

Fast jag utgår från att sådana exempel är resultatet av en domstolsprocess? Inte att det finns en uttalad rättighet att få bort verksamheten för att man vill det.

Just hästar kontra bebyggelse är svårare än andra störningar just eftersom att det inte finns något lagstadgat ”skyddsavstånd”.
 
Vad har hänt med ryska börsen? Vet ju att den stängde när kriget startade. Men sen då? Finns väl en del som investerat sina pensionspengar där, även om de inte lär vara många.
 
Gula balar...
Ensilagebalar finns ju i rosa - för att stödja bröstcancerforskning och blå för prostata dito.

Nu har det på åkern intill mig dykt upp gula balar. Det har jag aldrig sett förr. Är det nån som vet mer om det?
 
Gula balar...
Ensilagebalar finns ju i rosa - för att stödja bröstcancerforskning och blå för prostata dito.

Nu har det på åkern intill mig dykt upp gula balar. Det har jag aldrig sett förr. Är det nån som vet mer om det?
IMG_0105.png
 
I filmer och serier (främst amerikanska då) så har man sett att när någon haft riktigt hög feber så har de lagt denna människa i badkar med kallt vatten/isvatten. Fungerar detta för att sänka febern? Är det någon metod som faktiskt använts, och används den ännu i dag i så fall?
 
I filmer och serier (främst amerikanska då) så har man sett att när någon haft riktigt hög feber så har de lagt denna människa i badkar med kallt vatten/isvatten. Fungerar detta för att sänka febern? Är det någon metod som faktiskt använts, och används den ännu i dag i så fall?
Japp! Enligt min amerikanske vän som var sjukvårdare i armen användes det mycket när han var i tjänst i Irak. Även förra veckan när det var extremhetta i Oregon tappade han upp kalla bad att ligga i när elen försvunnit pga skogsbränder så att ACn slutar funka.
 
Jag har sökt svar från Google men får inte riktigt svar. Jag tycker om att baka bröd men får magknip och blir gasig. Provat många olika recept, mjölsorter och baksätt men resultatet blir alltid det samma.

Har inga problem att äta bröd från affären även det som är butiksbakat. Är heller inte känslig för ex pasta.

Någon som har en teori om detta?
 
Vad lät i natt?
Vaknar av ett ljud, låter som om någon smäller bubblor på ett mobilspel. Lokaliserar det som något utanför fönstret.
Blobb blobb är alltså ljudet. Bor på landet, såg ingen unge med mobil i trädgården.
 
Vad lät i natt?
Vaknar av ett ljud, låter som om någon smäller bubblor på ett mobilspel. Lokaliserar det som något utanför fönstret.
Blobb blobb är alltså ljudet. Bor på landet, såg ingen unge med mobil i trädgården.
Hmm, lät det fortfarande medan du tittade ut eller försvann det innan du var framme vid fönstret?

När vi hade bålgetingbo i väggen så det var mycket bålgetingar omkring (de verkar vara nattaktiva). Ofta någon som flög mot fönstret och "knackade" på fönstren på natten. Det låter mer än man tror.
Jag kanske inte hade beskrivit ljudet som blobb riktigt utan med thudd, thudd.....
 
Hmm, lät det fortfarande medan du tittade ut eller försvann det innan du var framme vid fönstret?

När vi hade bålgetingbo i väggen så det var mycket bålgetingar omkring (de verkar vara nattaktiva). Ofta någon som flög mot fönstret och "knackade" på fönstren på natten. Det låter mer än man tror.
Jag kanske inte hade beskrivit ljudet som blobb riktigt utan med thudd, thudd.....
Det fortsatte låta!
Upplevde det inte som i väggen heller utan i luften så att säga.. fönstret var öppet.
 

Liknande trådar

Kultur Varför har det blivit sådan extrem hype kring Taylor Swift? Jag förstår verkligen inte det
2 3
Svar
51
· Visningar
2 431
Senast: EmmaBovary
·
Mat Är inte julbord världens konstigaste sak? Man lagar mat för en hel vecka till en måltid. NOLL hänsyn till att magsäcken har precis samma...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 782
Senast: Pilot
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 776
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Jag är och har nästan alltid varit singel. Kanske inte helt frivilligt men ändå självvalt kan man säga. Problemet är att jag sen typ...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
14 001
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp