Tråden för dumma, halvdumma och heldumma frågor

Jag gissar insekt eller fågel, min man (som sov) funderade på ekorre. Google är inte min vän så kanske alien ändå, de lär ju kunna blocka sånna sökningar :nailbiting:
Jo, jag övervägde också ekorre.
Men det ljudet var inget jag förknippade med ekorre.
Å andra sidan har jag bara haft väldigt korta träffar med ekorrar 😇.
 
Jag gissar insekt eller fågel, min man (som sov) funderade på ekorre. Google är inte min vän så kanske alien ändå, de lär ju kunna blocka sånna sökningar :nailbiting:
Justja. Fågel kan du ju kolla om det är med Merlin bird-appen, om du skulle höra det igen (bara du hinner starta appen och mobilen hinner fånga upp ljudet).
 
Varför uttalar vissa predikstol som preddikstol? Säger de preddika eller är det fortfarande predika?
Av samma anledning som början av gärdesgård inte uttalas lika som gärde. Tryck förskjuts av ändrat antal stavelser i ord och ljud förändras av att hamna i en omgivning med andra ljud osv. Speciellt om det är en gammal och väletablerad sammansättning så börjar den fungera som ett eget ord som utvecklas i sig själv, och inte som två separata ord som bara står bredvid varandra.
 
Jag låg och funderade på den här tråden i går kväll, om det här är rätt ställe för min (förmodligen) dumma fråga :D Bevisligen kom jag fram till att ja, det är det nog.

Jag funderar på vad det kan bero på att vår ena hund plötsligt blivit så oerhört intresserad av min mage :confused: När jag lägger mig i sängen letar han sig fram till magen och ligger och nosar och slickar på min mage. Har jag täcke kryper han in under täcket, han är verkligen intresserad :confused:

Jag har inte dålig hygien, så jag smakar antagligen inte särskilt gott ur en hunds perspektiv :D Använder ingen lotion eller liknande. Jag kan helt enkelt inte själv komma på någon vettig förklaring till hans beteende. Man har ju hört om hundar som är utbildade att upptäcka cancer, så lite funderar jag på om en fullständigt outbildad hund kan "nosa rätt" på sådant? Inte för att jag har cancer, så vitt jag vet, men jag blir onekligen lite nojig.

Hunden i fråga är en ordentligt vuxen hund, så det lär inte vara någon könsmognad eller liknande som får fram något knepigt beteende.
 
Jag låg och funderade på den här tråden i går kväll, om det här är rätt ställe för min (förmodligen) dumma fråga :D Bevisligen kom jag fram till att ja, det är det nog.

Jag funderar på vad det kan bero på att vår ena hund plötsligt blivit så oerhört intresserad av min mage :confused: När jag lägger mig i sängen letar han sig fram till magen och ligger och nosar och slickar på min mage. Har jag täcke kryper han in under täcket, han är verkligen intresserad :confused:

Jag har inte dålig hygien, så jag smakar antagligen inte särskilt gott ur en hunds perspektiv :D Använder ingen lotion eller liknande. Jag kan helt enkelt inte själv komma på någon vettig förklaring till hans beteende. Man har ju hört om hundar som är utbildade att upptäcka cancer, så lite funderar jag på om en fullständigt outbildad hund kan "nosa rätt" på sådant? Inte för att jag har cancer, så vitt jag vet, men jag blir onekligen lite nojig.

Hunden i fråga är en ordentligt vuxen hund, så det lär inte vara någon könsmognad eller liknande som får fram något knepigt beteende.
Gravid?
 
Jag låg och funderade på den här tråden i går kväll, om det här är rätt ställe för min (förmodligen) dumma fråga :D Bevisligen kom jag fram till att ja, det är det nog.

Jag funderar på vad det kan bero på att vår ena hund plötsligt blivit så oerhört intresserad av min mage :confused: När jag lägger mig i sängen letar han sig fram till magen och ligger och nosar och slickar på min mage. Har jag täcke kryper han in under täcket, han är verkligen intresserad :confused:

Jag har inte dålig hygien, så jag smakar antagligen inte särskilt gott ur en hunds perspektiv :D Använder ingen lotion eller liknande. Jag kan helt enkelt inte själv komma på någon vettig förklaring till hans beteende. Man har ju hört om hundar som är utbildade att upptäcka cancer, så lite funderar jag på om en fullständigt outbildad hund kan "nosa rätt" på sådant? Inte för att jag har cancer, så vitt jag vet, men jag blir onekligen lite nojig.

Hunden i fråga är en ordentligt vuxen hund, så det lär inte vara någon könsmognad eller liknande som får fram något knepigt beteende.
Lite svamp i naveln?
Behöver ju verkligen inte vara mycket svamp för att en hund ska bli intresserad.
 
Jag låg och funderade på den här tråden i går kväll, om det här är rätt ställe för min (förmodligen) dumma fråga :D Bevisligen kom jag fram till att ja, det är det nog.

Jag funderar på vad det kan bero på att vår ena hund plötsligt blivit så oerhört intresserad av min mage :confused: När jag lägger mig i sängen letar han sig fram till magen och ligger och nosar och slickar på min mage. Har jag täcke kryper han in under täcket, han är verkligen intresserad :confused:

Jag har inte dålig hygien, så jag smakar antagligen inte särskilt gott ur en hunds perspektiv :D Använder ingen lotion eller liknande. Jag kan helt enkelt inte själv komma på någon vettig förklaring till hans beteende. Man har ju hört om hundar som är utbildade att upptäcka cancer, så lite funderar jag på om en fullständigt outbildad hund kan "nosa rätt" på sådant? Inte för att jag har cancer, så vitt jag vet, men jag blir onekligen lite nojig.

Hunden i fråga är en ordentligt vuxen hund, så det lär inte vara någon könsmognad eller liknande som får fram något knepigt beteende.
Hunden behöver inte ens vara utbildad, de känner ändå. En bekant till grannen sa till henne att hon tyckte ena bröstet känns typ fullt och tungt samt att den lilla hunden hon har, nu senaste tiden legat med huvudet just mot det bröstet så gå iväg och kolla upp det! Jodå. Cancer så behandling är igång.

Jag skulle nog kolla upp det, om det fortsätter så...🤗
 

Det hoppas jag verkligen att jag inte är!

Lite svamp i naveln?
Behöver ju verkligen inte vara mycket svamp för att en hund ska bli intresserad.

Det har jag faktiskt aldrig hört om att man kan få! Ska kolla upp det.

Hunden behöver inte ens vara utbildad, de känner ändå. En bekant till grannen sa till henne att hon tyckte ena bröstet känns typ fullt och tungt samt att den lilla hunden hon har, nu senaste tiden legat med huvudet just mot det bröstet så gå iväg och kolla upp det! Jodå. Cancer så behandling är igång.

Jag skulle nog kolla upp det, om det fortsätter så...🤗

Ojdå! Både imponerande och lite skrämmande på samma gång! Nu hoppas jag naturligtvis verkligen att det inte är något sådant, men jag ska ha det i bakhuvudet.
 
Det hoppas jag verkligen att jag inte är!



Det har jag faktiskt aldrig hört om att man kan få! Ska kolla upp det.



Ojdå! Både imponerande och lite skrämmande på samma gång! Nu hoppas jag naturligtvis verkligen att det inte är något sådant, men jag ska ha det i bakhuvudet.
Ja eller hur...Hoppas verkligen inte det är något sådant och jag vill givetvis inte skrämma dig! Men ville ändå yppa det då grannen sa det häromdagen om sin bekant. 🤗
 
  • Gilla
Reactions: MML

Liknande trådar

Kultur Varför har det blivit sådan extrem hype kring Taylor Swift? Jag förstår verkligen inte det
2 3
Svar
51
· Visningar
2 468
Senast: EmmaBovary
·
Mat Är inte julbord världens konstigaste sak? Man lagar mat för en hel vecka till en måltid. NOLL hänsyn till att magsäcken har precis samma...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 828
Senast: Pilot
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 807
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
592
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Födda 2022
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka
Upp