Tråd för värdelöst vetande del 35

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tycker inte om att inte ha kikhål i dörren, så när någon nu knackade på (och först hade knackat på hos grannen) så låtsades jag inte vara hemma :angel: så mogen och vuxen är jag.

Jag har hamnat i förfallet också. Usch.

Jag hann inte iväg innan jag kom på att jag har en naturell yoghurtkvarg ståendes i kylen, köpte häromdan för att testa.
Jag & Maja var ute och plockade blåbär för några timmar sen, så detta blev hur bra som helst ihop! Och mättande! Verkligen :up:

Sen hittade vi kantareller lagom till en macka ikväll sen :)

Meeen då!
Beslutsångest inför passen imorgon!
Antingen Ba + Gs eller gå ut till stora gymmet och chansa på att jag fixar Bj:n (känns ungefär som sista chansen...)
Problemet är att jag inte riktigt gillar instruktören som kör Grit:en (dåliga erfarenheter av henne, men eventuellt kan man ju ge det en chans liksom) hon som kör Ba däremot är hur gullig som helst, men det är "bara" 30 min!

Bj:n kan antingen bli ok eller rent av dålig, så det är en vild chansning. Gillar inte den instruktören heller, men skulle behöva bita ihop och försöka. Egentligen.
Suck.

Tack snälla ni för pepp och kramar! :love:

Igår fick jag gå en massa och det är dödens för fötterna just nu. Och när jag har gått mycket svullnar fötterna, vilket gör att såren spricker och gör ännu mer ont = jag kliar mig i sömnen och vaknar återigen med blodfläckar i sängen. Snacka om ond cirkel, inte ens på natten får jag vara fri från skiten. Och alla dessa gamla hudflagor som ligger överallt, örk!

Det är en systemsjukdom så jag får dras med det tyvärr :(. Liten förbättring hoppas vi på med hjälp av behandling nu, men läkaren är inte jätteoptimistisk tyvärr. Det enda som har hjälpt än så länge mot detta är mina metojectsprutor, en form av cellgift, men dom kan jag inte ta längre för levern blir jättearg av det. Kan knappt ta smärtstillande utan att det ger utslag på proverna. Det finns en hyfsat ny biologisk medicin som jag kan prova, men min reumatolog vill inte ge mig den (för dyr). Vi pratade om det igår och i värsta fall får jag byta reumatolog till Lund så får jag det därifrån istället. För som läkaren igår sa, jag har en komplicerad sjukdomsbilda så det bästa vore nästan om jag hade alla läkare på samma ställe...och Lund är ju Lund liksom, bra ställe!

Sen blir ju inte saken bättre av att fötterna aldrig får vila, jag måste ju gå varje dag. Även om det bara är i lägenheten. Tur katten gillar soffhäng! Och att hästen är på bete hela sommaren hos en vän, hastigt ditflyttad från förra stallet då jag mådde skit av stressen där. Och av stress blir tassarna (och alla andra fläckar) ännu sämre.

Snubblade över det här inlägget när jag gjorde en interaktionsgoogling på metotrexate.

Blir levern lika arg på tablettbehandling? Även om dosen delas upp?

Bara en tanke. Jag tar metotrexate i tablettform. Enda som hjälper. Min lever flippade ur fullkomligt i början, och nu och då får jag testresultat som är genom taket. Nuförtiden har läkaren is i magen och ber mig komma in och ta ett nytt prov efter 2 v. Då brukar det se bra ut igen.

Normalt skulle de plockat av mig från metotrexate men eftersom jag får nåt vilt i blicken och typ vägrar bara det kommer på tal så hade de lite mer is i magen - och insåg att mina värden mer åker bergochdalbana än att levern konstant tar stryk.

Tycker inte om att inte ha kikhål i dörren, så när någon nu knackade på (och först hade knackat på hos grannen) så låtsades jag inte vara hemma :angel: så mogen och vuxen är jag.
Jag har kikhål men brukar inte ens gå till dörren och titta vem det är om nån ringer på. Så mogen är jag... :angel: Öppnar bara när jag väntar någon.

Det fastnade en tablett i halsen i dag. :yuck: Gick inte att hosta upp så drack en liter vatten men den verkade sitta kvar. Åt en banan och tog mer vatten. Efter några timmar blev det bättre. Undrar om den satt fast där och liksom löstes upp sakta eller om det bara kändes som om den satt kvar. :confused: Nåja, den är borta nu. :up:

Jag har kikhål men brukar inte ens gå till dörren och titta vem det är om nån ringer på. Så mogen är jag... :angel: Öppnar bara när jag väntar någon.
Jag var (är) likadan som ung, singel i lägenhet. Nu gift i villa tycker mannen jag är underlig som inte vill öppna när det knackar på :o

Snubblade över det här inlägget när jag gjorde en interaktionsgoogling på metotrexate.

Blir levern lika arg på tablettbehandling? Även om dosen delas upp?

Bara en tanke. Jag tar metotrexate i tablettform. Enda som hjälper. Min lever flippade ur fullkomligt i början, och nu och då får jag testresultat som är genom taket. Nuförtiden har läkaren is i magen och ber mig komma in och ta ett nytt prov efter 2 v. Då brukar det se bra ut igen.

Normalt skulle de plockat av mig från metotrexate men eftersom jag får nåt vilt i blicken och typ vägrar bara det kommer på tal så hade de lite mer is i magen - och insåg att mina värden mer åker bergochdalbana än att levern konstant tar stryk.

Ja tyvärr blir den lika arg, och då menar jag arg som att jag hamnar på akuten till sist med Förstorad, ömmande lever.
Jag lämnar blodprover varannan vecka och har gjort sen i höstas, när levern sa upp sig sist. Då var det så illa att dom ville utesluta cancer så jag fick genomgå mängder med prover, ultraljud och allt möjligt. Det är med andra ord ingen liten stigning av värdena, tyvärr. När det var som värst fick jag gå på provtagning två gånger i veckan. Så mtx är uteslutet, tyvärr, för det hjälper mig annars. Sen jag slutade helt med det så har jag legat på normalnivå på alat igen.
Läkaren från igår hade sett mina gamla provsvar i journalen och sa att det inte kom på fråga att sätta in det igen.

Det fastnade en tablett i halsen i dag. :yuck: Gick inte att hosta upp så drack en liter vatten men den verkade sitta kvar. Åt en banan och tog mer vatten. Efter några timmar blev det bättre. Undrar om den satt fast där och liksom löstes upp sakta eller om det bara kändes som om den satt kvar. :confused: Nåja, den är borta nu. :up:
Hände mig en gång (nåja, ganska många gånger under en period) när det var en "starkare" sort fixade 1177 en akuttid till ÖNH, en söndag.
Kom dit, blev röntgen och så körde doktorn ner en slang igenom näsan på mig :eek: (jäkla tur att jag inte visste innan vad som väntade...) men den var borta, bara känslan kvar.
Efter läkarbesöket hände det inte igen i alla fall...tack och lov.

vv: Alla bra instruktörer verkar gå på semester nu eller något för nu är det inga instruktörer som passar mig på passen jag vill gå...bortsett från Bj:n på lördagar f.o.m nästa lördag, men hur jag ska klara DET, det vet inte jag, för i det fallet hade det eventuellt kunnat vara en fördel med en annan instruktör innan jag är på banan igen :rofl:

Hände mig en gång (nåja, ganska många gånger under en period) när det var en "starkare" sort fixade 1177 en akuttid till ÖNH, en söndag.
Kom dit, blev röntgen och så körde doktorn ner en slang igenom näsan på mig :eek: (jäkla tur att jag inte visste innan vad som väntade...) men den var borta, bara känslan kvar.
Efter läkarbesöket hände det inte igen i alla fall...tack och lov.
Uuuh!! Slang i näsan = :yuck: :nailbiting: :wtf:
Tror jag håller på att bli sjuk, mandlarna ser svullna ut + känns svullen i halsen, kanske därför pillret fastnade. :idea:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 191
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 391
Senast: pepp
·
Svar
16
· Visningar
248
Senast: Soffan74
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder...
2
Svar
20
· Visningar
965
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Konstiga drömmar
  • Spis eller spishäll?