Jag har hamnat i förfallet också. Usch.Förut var jag duktig och motståndsaktig, nu skiter jag i det och åker och köper glass och strutar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har hamnat i förfallet också. Usch.Förut var jag duktig och motståndsaktig, nu skiter jag i det och åker och köper glass och strutar.
Jag har hamnat i förfallet också. Usch.
Hade gjort likadantTycker inte om att inte ha kikhål i dörren, så när någon nu knackade på (och först hade knackat på hos grannen) så låtsades jag inte vara hemma så mogen och vuxen är jag.
Håller tummar även fast jag inte vet för vad.Väntar besked, nervöst!
+1! Oavsett vad det gällerHåller tummar även fast jag inte vet för vad.
Tack snälla ni för pepp och kramar!
Igår fick jag gå en massa och det är dödens för fötterna just nu. Och när jag har gått mycket svullnar fötterna, vilket gör att såren spricker och gör ännu mer ont = jag kliar mig i sömnen och vaknar återigen med blodfläckar i sängen. Snacka om ond cirkel, inte ens på natten får jag vara fri från skiten. Och alla dessa gamla hudflagor som ligger överallt, örk!
Det är en systemsjukdom så jag får dras med det tyvärr . Liten förbättring hoppas vi på med hjälp av behandling nu, men läkaren är inte jätteoptimistisk tyvärr. Det enda som har hjälpt än så länge mot detta är mina metojectsprutor, en form av cellgift, men dom kan jag inte ta längre för levern blir jättearg av det. Kan knappt ta smärtstillande utan att det ger utslag på proverna. Det finns en hyfsat ny biologisk medicin som jag kan prova, men min reumatolog vill inte ge mig den (för dyr). Vi pratade om det igår och i värsta fall får jag byta reumatolog till Lund så får jag det därifrån istället. För som läkaren igår sa, jag har en komplicerad sjukdomsbilda så det bästa vore nästan om jag hade alla läkare på samma ställe...och Lund är ju Lund liksom, bra ställe!
Sen blir ju inte saken bättre av att fötterna aldrig får vila, jag måste ju gå varje dag. Även om det bara är i lägenheten. Tur katten gillar soffhäng! Och att hästen är på bete hela sommaren hos en vän, hastigt ditflyttad från förra stallet då jag mådde skit av stressen där. Och av stress blir tassarna (och alla andra fläckar) ännu sämre.
Jag har kikhål men brukar inte ens gå till dörren och titta vem det är om nån ringer på. Så mogen är jag... Öppnar bara när jag väntar någon.Tycker inte om att inte ha kikhål i dörren, så när någon nu knackade på (och först hade knackat på hos grannen) så låtsades jag inte vara hemma så mogen och vuxen är jag.
Jag var (är) likadan som ung, singel i lägenhet. Nu gift i villa tycker mannen jag är underlig som inte vill öppna när det knackar påJag har kikhål men brukar inte ens gå till dörren och titta vem det är om nån ringer på. Så mogen är jag... Öppnar bara när jag väntar någon.
Snubblade över det här inlägget när jag gjorde en interaktionsgoogling på metotrexate.
Blir levern lika arg på tablettbehandling? Även om dosen delas upp?
Bara en tanke. Jag tar metotrexate i tablettform. Enda som hjälper. Min lever flippade ur fullkomligt i början, och nu och då får jag testresultat som är genom taket. Nuförtiden har läkaren is i magen och ber mig komma in och ta ett nytt prov efter 2 v. Då brukar det se bra ut igen.
Normalt skulle de plockat av mig från metotrexate men eftersom jag får nåt vilt i blicken och typ vägrar bara det kommer på tal så hade de lite mer is i magen - och insåg att mina värden mer åker bergochdalbana än att levern konstant tar stryk.
Hände mig en gång (nåja, ganska många gånger under en period) när det var en "starkare" sort fixade 1177 en akuttid till ÖNH, en söndag.Det fastnade en tablett i halsen i dag. Gick inte att hosta upp så drack en liter vatten men den verkade sitta kvar. Åt en banan och tog mer vatten. Efter några timmar blev det bättre. Undrar om den satt fast där och liksom löstes upp sakta eller om det bara kändes som om den satt kvar. Nåja, den är borta nu.
Uuuh!! Slang i näsan =Hände mig en gång (nåja, ganska många gånger under en period) när det var en "starkare" sort fixade 1177 en akuttid till ÖNH, en söndag.
Kom dit, blev röntgen och så körde doktorn ner en slang igenom näsan på mig (jäkla tur att jag inte visste innan vad som väntade...) men den var borta, bara känslan kvar.
Efter läkarbesöket hände det inte igen i alla fall...tack och lov.