Tråd för värdelöst vetande del 35

Status
Stängd för vidare inlägg.
Spännande! Jag väntar på ponnyns nya sadel som ska komma i dag. Den väntar på utlämningstället nu :)

Ja visst är det:)
Jag har aldrig ridit i den här typen av bomlös. Är typ freeform stil. Har ju redan en bomlös vojlock med fårskinn liggande i bilen:D
Återstår att se vad herr Häst tycker. Han känner efter noga när det är nåt nytt.
Vad är det för sadel du väntar på?

Jag är så inihelvete jävla skittrött - rent utsagt!
Och jag gjorde just en träningsblogg länkad till min fb där det finns typ minst 5 instruktörer/gympersonal :rofl:
Men fy fan vad hemsk den ser ut. Katastrofal. Brutal katastrof!
Känner jag någon som är grym på bloggdesign (nouw.com) är denne någon mer än välkommen att höra av sig! :eek:

Ja visst är det:)
Jag har aldrig ridit i den här typen av bomlös. Är typ freeform stil. Har ju redan en bomlös vojlock med fårskinn liggande i bilen:D
Återstår att se vad herr Häst tycker. Han känner efter noga när det är nåt nytt.
Vad är det för sadel du väntar på?
En clearidge house ponnysadel, den är den enda som passar min lilla dam oavsett vad jag tycker om just clearidge sadlarna ;)

Ett (vettigt) boendestöd var här så nu är det lite mer städat - OCH jag har plats på golvet (-ish, bor ju rätt trångt trots allt) så jag kan ööööööööööööööööööööva! :D

(annars kommer det ALDRIG att gå nu :( Så sjukt svår koreografi och nu ska jag tydligen klara mig själv ju :( :cry: )

MEN ikväll är det Gp...hoppas jag slipper samma "överraskning" som förra veckan...

Tack!! Är så jävla deppig, och så innerligt trött på att bli uttittad. Jag kan inte hjälpa att jag har psoriasisfläckar över större delen av kroppen, och det smittar inte...men det tror folk när dom ser det :cry:. Vuxna är värst och glor bara, barn frågar - jag förklarar och sen är det inte mer med det.

Fötterna är värst, jag har inte bara ppp utan även aggressiv psoriasis som sprider sig som satan rent ut sagt (läkaren tyckte ordentligt synd om mig när hon till och med hittade fläckar mellan skinkorna..). Jag får redan biologiska läkemedel som ska även ta detta, men det blir bara värre. Så nu ska jag smörja som fasen, ha cortisonlösningar och plattor kring fötterna hela sommaren - minst. Och naturligtvis tillhör jag de 0,2% (enligt min hudläkare...) som har sjukdomen som blir sämre av sol och värme.

Så här ser utsidan av vänstertassen ut, sen har jag på insidan och på undersidan också (och på/under/mellan tårna). Det gör så vansinnigt ont! :cry: Jag känner mig som en gnällkärring, men detta är riktigt plågsamt, varje steg jag tar bränner som eld. Och eftersom jag har så kraftiga inflammationer så svullnar ben och fötter dessutom upp.

11695776_10153520159430972_1580019799148945924_n.jpg

Du borde åka till södra Australien... Sidneyområdet fick snö häromdagen, för första gången någonsin :bump:

Är också heldepp, min uppsatsskrivarpartner är helt borta får inte tag i henne och vi måste göra förbättringar av den innan vi kan få våra högskolepoäng. Den är på pappret godkänd redan men utan ändringarna så kommer dessa inte skickas in. Har redan 45hp som ligger och väntar på att jag ska ta tag i pluggandet.. Blir uppsatsen klar så är det "bara" 35hp, 25hp av de är omtentor och 10hp i en uppgift jag inte kan göra hemifrån (för att word inte fungerar på min dator). Pluggat inför 15hp tentan i några veckor nu men går jättetrögt och 10hp tentan vet jag inte ens om jag vill göra nu eftersom jag inte fått tillbaka min förra omtenta = jag vet inte vilka delar jag behöver plugga på. Ihop med 10hp't finns en uppgift som i princip kräver att någon som kan ett visst dataprogram är närvarande när den görs. Sen har jag en 7.5hp kurs i sommar som är obligatorisk. Såattee... Känns rättså mörkt nu.

Tack!! Är så jävla deppig, och så innerligt trött på att bli uttittad. Jag kan inte hjälpa att jag har psoriasisfläckar över större delen av kroppen, och det smittar inte...men det tror folk när dom ser det :cry:. Vuxna är värst och glor bara, barn frågar - jag förklarar och sen är det inte mer med det.

Fötterna är värst, jag har inte bara ppp utan även aggressiv psoriasis som sprider sig som satan rent ut sagt (läkaren tyckte ordentligt synd om mig när hon till och med hittade fläckar mellan skinkorna..). Jag får redan biologiska läkemedel som ska även ta detta, men det blir bara värre. Så nu ska jag smörja som fasen, ha cortisonlösningar och plattor kring fötterna hela sommaren - minst. Och naturligtvis tillhör jag de 0,2% (enligt min hudläkare...) som har sjukdomen som blir sämre av sol och värme.

Så här ser utsidan av vänstertassen ut, sen har jag på insidan och på undersidan också (och på/under/mellan tårna). Det gör så vansinnigt ont! :cry: Jag känner mig som en gnällkärring, men detta är riktigt plågsamt, varje steg jag tar bränner som eld. Och eftersom jag har så kraftiga inflammationer så svullnar ben och fötter dessutom upp.

Åh herregud, din stackare :( så fruktansvärt ont det måste göra! Gör ont i mig bara att se det :(

Och detta måste du leva med resten av livet? Finns det ingen chans till minsta lilla förbättring?

Styrkekramar!

Lider med dig vännen :(

Har ont i fötterna jag med, men kanske inte lika illa. Mest beroende på att det blev mååååinga vändor med trädgårdsavfall idag.

Men jösses @Jen80 - vilket fruktansvärt elände! Kan inte ens föreställa mig hur otroligt jobbigt det måste vara, men jag lider verkligen med dig! :(
Du ska absolut inte känna att du gnäller, man behöver få vräka ur sig någonstans när det blir sådär överjävligt jobbigt att man inte vet vart man ska ta vägen - och buke är för det mesta exakt rätt ställe för det.
Vet inte vad jag ska säga mer, men många kramar :heart

Fy sjutton @Jen80 , din stackare. Jag har aldrig haft det så jävligt som dig men mina atopiska eksem som satt i ansiktet och på händerna gjorde tillräckligt ont så jag vill inte ens veta hur ont du har :(

*stor kram*

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 215
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 398
Senast: pepp
·
Svar
16
· Visningar
248
Senast: Soffan74
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder...
2
Svar
20
· Visningar
965
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar