Tråd för värdelöst vetande del 35

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag lider med dig @Jen80 , vilket skit rent ut sagt, förstår att det gör ont! Gnäll så mycket du vill och behöver, här på buke är du inte ensam :heart stor kram!

Tack snälla ni för pepp och kramar! :love:

Igår fick jag gå en massa och det är dödens för fötterna just nu. Och när jag har gått mycket svullnar fötterna, vilket gör att såren spricker och gör ännu mer ont = jag kliar mig i sömnen och vaknar återigen med blodfläckar i sängen. Snacka om ond cirkel, inte ens på natten får jag vara fri från skiten. Och alla dessa gamla hudflagor som ligger överallt, örk!

Åh herregud, din stackare :( så fruktansvärt ont det måste göra! Gör ont i mig bara att se det :(

Och detta måste du leva med resten av livet? Finns det ingen chans till minsta lilla förbättring?

Styrkekramar!

Det är en systemsjukdom så jag får dras med det tyvärr :(. Liten förbättring hoppas vi på med hjälp av behandling nu, men läkaren är inte jätteoptimistisk tyvärr. Det enda som har hjälpt än så länge mot detta är mina metojectsprutor, en form av cellgift, men dom kan jag inte ta längre för levern blir jättearg av det. Kan knappt ta smärtstillande utan att det ger utslag på proverna. Det finns en hyfsat ny biologisk medicin som jag kan prova, men min reumatolog vill inte ge mig den (för dyr). Vi pratade om det igår och i värsta fall får jag byta reumatolog till Lund så får jag det därifrån istället. För som läkaren igår sa, jag har en komplicerad sjukdomsbilda så det bästa vore nästan om jag hade alla läkare på samma ställe...och Lund är ju Lund liksom, bra ställe!

Sen blir ju inte saken bättre av att fötterna aldrig får vila, jag måste ju gå varje dag. Även om det bara är i lägenheten. Tur katten gillar soffhäng! Och att hästen är på bete hela sommaren hos en vän, hastigt ditflyttad från förra stallet då jag mådde skit av stressen där. Och av stress blir tassarna (och alla andra fläckar) ännu sämre.

Och nu krånglar det med min lön för midsommarhelgen. Chefen sa att det skulle bli kvalificerad ÖT automatiskt. Lönekontoret säger att det beror helt på hur man fyller i självservicen. Och då har jag fyllt i fel. Och OB-tillägg får man inte om man inte om man inte har helg på schema( KONSTIGT) så om inte lönekontoret kan ändra hur det är ifyllt så har jag jobbat hela midsommar för min vanliga timlön.:(

Och nu krånglar det med min lön för midsommarhelgen. Chefen sa att det skulle bli kvalificerad ÖT automatiskt. Lönekontoret säger att det beror helt på hur man fyller i självservicen. Och då har jag fyllt i fel. Och OB-tillägg får man inte om man inte om man inte har helg på schema( KONSTIGT) så om inte lönekontoret kan ändra hur det är ifyllt så har jag jobbat hela midsommar för min vanliga timlön.:(
Låter inte rätt. De försöker nog blåsa dig. Kontakta facket.

Men @Jen80 - jag får uppriktigt ont i hjärtat av att läsa hur du har det, så fruktansvärt! Och vad fantastiskt stark du är som kämpar på och försöker hitta hjälp som finns. Håll hårt i den styrkan du har, och om/när du vacklar, så finns vi här :heart
Antingen om du "bara" vill ösa ur dig allt elände, få stöd, bara prata eller om det finns något praktiskt som faktiskt går att lösa - bukefalister har gjort underverk förut :heart
(jag finns ett pm bort, eller fb, om du skulle vilja det :) )

VV: Det där med tvätt lägger jag nog på hyllan, åtminstone idag. Hua.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 240
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 414
Senast: pepp
·
Svar
16
· Visningar
248
Senast: Soffan74
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder...
2
Svar
20
· Visningar
974
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Mål 2025
  • Äta rätt saker, vad då?