Tråd för värdelöst vetande del 35

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja tyvärr blir den lika arg, och då menar jag arg som att jag hamnar på akuten till sist med Förstorad, ömmande lever.
Jag lämnar blodprover varannan vecka och har gjort sen i höstas, när levern sa upp sig sist. Då var det så illa att dom ville utesluta cancer så jag fick genomgå mängder med prover, ultraljud och allt möjligt. Det är med andra ord ingen liten stigning av värdena, tyvärr. När det var som värst fick jag gå på provtagning två gånger i veckan. Så mtx är uteslutet, tyvärr, för det hjälper mig annars. Sen jag slutade helt med det så har jag legat på normalnivå på alat igen.
Läkaren från igår hade sett mina gamla provsvar i journalen och sa att det inte kom på fråga att sätta in det igen.

Nej att det inte var en liten stigning förstod jag, och det får inte jag heller när den är ute och svajar. Men du får ju betydligt större problem än så. Attans också :/

@Linda8142 - det var inte jättemysigt nej :eek:

Vv: ikväll blir det glass! Går det dåligt på Bj:n behöver jag glass, går det inte dåligt på Bj:n förtjänar jag glass och om det regnar så går jag till "vanliga" gymmet och kör 30 min Ba, köper glass och går hem! Japp.

"Känner du dig extra trött och sömnig just nu? Oavsett hur mycket du sover eller vilar? Nymånen under kräftans stjärntecken är kraftfull och energierna som flödar kan göra dig trött och känslig. Passa på att vila och fyll på med positiva tankar"
- Check på den!
Trodde nästan att denna brutala trötthet var hjärtkrångel...men bara nästan.
Skönt att det inte var något värre än månen. Jag har en riktig hatkärlek till den! (Fullmåne är värst! Sefan nymånen) så nu ska jag vila! :D

Idag är det lite segt. Passar på att kela med djuren.
Måste ju avliva en av kaninerna snart pga knölar :(
Just nu mår hon bra, men vet håller med om att behandla inge kommer ge nåt bra resultat.
Hon är bara knappt ett år, först hoppades vi på allergi mot strö eller foder, men det har vi uteslutit nu. Så nu är prover tagna på knölarna, mest för att bekräfta diagnosen.
Så få vi se när kaninerna jag passar åker hem.
Blir bara en kanin kvar då och det får räcka. Det är ju en hane så inte lätt med sällskapet där heller, men vi får se.

Väntar på att maten ska bli klar.

Badade båda katterna förut i förhoppning att de skulle släppa mycket av deras lösa päls. Känns som om jag inte fick bort mer men nu när pälsen deras torkat känns det som om de släpper lika mycket päls igen. Suck! Okej, man kan inte ha en 100%ig lägenhet fri från lös päls när man har djur men jag önskar det fanns något knep. Köper snart rakapparat och gör en "pudel" av dem (dvs: rakar allt utom huvud och ben). Skulle faktiskt se sött ut men ändå helt omöjligt så lär ändå inte bli av :P

Här vräker det ner nu = inget jam ikväll = 30 min Ba och så får jag väl fundera på om jag ska köra Gs också fastän jag inte riktigt gillar den instruktören...kan ju ge henne en chans till liksom, annars är det ändå bara en halvtimme och då kan jag göra det jag kan och strunta i vad hon tycker att jag ska kunna, typ :D

Idag är det lite segt. Passar på att kela med djuren.
Måste ju avliva en av kaninerna snart pga knölar :(
Just nu mår hon bra, men vet håller med om att behandla inge kommer ge nåt bra resultat.
Hon är bara knappt ett år, först hoppades vi på allergi mot strö eller foder, men det har vi uteslutit nu. Så nu är prover tagna på knölarna, mest för att bekräfta diagnosen.
Så få vi se när kaninerna jag passar åker hem.
Blir bara en kanin kvar då och det får räcka. Det är ju en hane så inte lätt med sällskapet där heller, men vi får se.
Tråkigt med kaninen :(

Tråkigt med kaninen :(
Ja, hon är ju social med. Men risken för återfall är för stor och hon kan ha knölar vi inte ser.
Anledningen till att hon inre redan är avlivad är för att hon är så pass pigg så vi bestämde i slutet av juli, början av augusti då jag ändå ska klippa klorna på hunden igen.
Blir lite bökigt med olika vet men de som ska avliva och klippa klor är bra på det medan för livmoderinflammationen hade jag större förtroende för en annan vet.
Roligt med 5 olika svar från olika vet så man fick ta den som kändes bäst och med mest kunskap kring just det

Blev BodyAttack med ungefär världens härligaste instruktör (oh yes, jag vet, jag säger det om typ alla...men wait for it! Det kommer ett undantag...!) och det var typ hut kul som helst :banana:
Sedan gav jag mig då på Gs efteråt. Med en instruktör som var...var....well...motsatsen till "ungefär världens härligaste" :eek: dessutom körde hon ett annat program och jag var så ARG! :mad:
Hon visade inga alternativ heller (vilket ju då innebar att det för mig bara var att köra på...) inte jättekul, så det var ju tur att jag:
1. fick ett grymt Ba-pass innan.
2. fick energiiiii innan Ba:n också
3. Inte behöver göra om det

och att det bara var en halvtimme.
Och jag klarade det.
Sedan åt jag glas med väldigt gott samvete!

Kollade mina recept på apoteket förut. Dr har skrivit ut tre uttag på 30 st zolpidem, utan uttagsintervall. :eek: Brukar alltid vara en månads intervall på dem ju. Även fått två uttag 25 st Stesolid utan intervall. O_o
H*n verkar anse att jag kan hantera det där själv... :cool:

Annars har jag tillbringat en del av kvällen med att vänta... Uppdaterade min andra dator som jag inte använt på länge och det kom 119 Windowsuppdateringar. :nailbiting: Det tog ca 5 timmar att ladda ner och installera. :arghh: Ska nog uppdatera lite oftare hädanefter. :angel:

Kollade mina recept på apoteket förut. Dr har skrivit ut tre uttag på 30 st zolpidem, utan uttagsintervall. :eek: Brukar alltid vara en månads intervall på dem ju. Även fått två uttag 25 st Stesolid utan intervall. O_o
H*n verkar anse att jag kan hantera det där själv... :cool:

Annars har jag tillbringat en del av kvällen med att vänta... Uppdaterade min andra dator som jag inte använt på länge och det kom 119 Windowsuppdateringar. :nailbiting: Det tog ca 5 timmar att ladda ner och installera. :arghh: Ska nog uppdatera lite oftare hädanefter. :angel:
Värsta jag varit med om var när läkaren skrev ut 1125 propavan. Skulle ta max 2 om dagen hmm

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 191
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 391
Senast: pepp
·
Svar
16
· Visningar
248
Senast: Soffan74
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder...
2
Svar
20
· Visningar
965
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar