Vv känner mig konstig som ute blir glad över att flera sagt att jag ser smalare ut. Tycker det är jobbigt med massa kommentarer
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kram!Usch, idag är jag gnällig! Jag gillar inte och vara det .
Jag var hos min reumatolog i morse och det blir lite ändringar i medicineringen. Jag ska försöka klara mig på bara 30 mg cortison dagligen (och då har jag svinont ändå), en ny biologisk medicin (cimzia) och värktabletter. Metojectsprutorna ska jag ha uppehåll med också. Cortisoninjektioner är fina grejer förresten.... Psoriasisartrit är verkligen inte, inte, roligt att ha.
Det är så himla krångligt och byta dom biologiska läkemedlen, för det är så mycket ny information man ska få in i skallen. När man får ta dom, när man inte får osv. En massa provtagningsdatum, komma ihåg datum/veckodagar när nästa spruta ska tas, hur dom får förvaras osv. Det är kylväskor, patientkort och gud vet vad. Blä. Men dom är ju i alla fall effektiva, alltid något! Mitt högkostnadsskydd på mediciner går ut på fredag så jag är glad över att jag fick första injektionen på mottagningen idag, hämtade ut två sprutor till på apoteket och så beställde dom hem två till direkt så jag kan hämta dom imorgon (dom föreslog det själva, himla snällt!!). För just nu har jag inte 2200:- att hämta ut mediciner för bara sådär... Livet som sjukpensionär är inte rikt, kan man väl säga. Men jag är rik på annat än pengar .
Vv känner mig konstig som ute blir glad över att flera sagt att jag ser smalare ut. Tycker det är jobbigt med massa kommentarer
Jag har provat både Humira, Enbrel och Remicade . Det är dom och Cimzia som främst går på PsoA, resterande biologiska har inte samma effekt på den sjukdomen. Jag hade bäst effekt av remicade och Humira men effekten avtog så därför har jag fått byta. Det är en jäkla djungel det här med mediciner..
Jag tycker inte någon har rätt att kommentera någon annans vikt överhuvudtaget! Det kan vara ett fruktansvärt känsligt ämne för ganska många. Även om man är överviktig och har gått ner...Det är ens alldeles egna ensak.
Jag tror ju att dom ser din viktkamp så tydligt eftersom du inte äter och därmed vill berömma dig. Bara välvilja alltså.De vill ju bara "väl" och att vissa kommenterar gör mig inte så mycket tex vänner och familj men arbetskamraterna vill jag inte ska kommentera. Min "bantning" är dessutom väldigt "offentlig" då jag kör 5:2 och då inte äter någon lunch. Tror de tror jag ska bli glad men jag känner mig mest obekväm att det är så okej att kommentera min vikt. Nåja slut på klagoinlägg