Tråd för värdelöst vetande del 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet inte hur jag orkar resa mig hela tiden när livet slår omkull mig gång på gång :( men i bästa fall kommer jag in på utbildningen och lyckas ordna det med csn. Det vore drömcenariot och skulle lösa nästan allt och skulle ge lugn och ro i själen om ekonomin.
Det kommer bli 2 tuffa månader nu men det är bara att resa sig igen och finna nya lösningar. Men först måste jag ta hand om mig själv lite...min inre stress är inte att leka med just nu :crazy:

Jag säger inte att jag hittat något som funkar...men lite ändringar i fodret gjordes i går och jag tyckte nog hästen var en aningens bättre i skållorna i kväll trots utebliven behandling igår och jag känner mig försiktigt optimistisk.....

Det är månad sen jag satt på en häst...jag behöver min ridterapi nu känner jag :crazy:

@_husmusen_ Hoppas du mår bättre snart!
Känner igen mig Emma :)
Du får höra av dig till mig om du vill :)
har två tuffa månader med framför mig men sen så

@Got2Be jag har inget skäl jag kan sätta fingret på, men misstänker att det beror på stress. Jag är stressens och en hel del av de fysiska symptomen som kommer och går kan också bero på stress (hjärtklappning och magont t.ex.). Så jag tror det är det som spökar. Men efter att ha pratat med en fin vän känns det mycket bättre :)

@Got2Be jag har inget skäl jag kan sätta fingret på, men misstänker att det beror på stress. Jag är stressens och en hel del av de fysiska symptomen som kommer och går kan också bero på stress (hjärtklappning och magont t.ex.). Så jag tror det är det som spökar. Men efter att ha pratat med en fin vän känns det mycket bättre :)
Skönt att du har någon som du kan prata med!:)

Börjar få sån bra ordning hemma
känns så skönt
är lite småfix i sovrummet, dotterns rum väntar på tapetsering och sen ska jag greja lite i badrummet
blir fritt från småplock och det är så skönt

Lite jobbigt idag igen... det är ju fars dag och jag var till minneslunden igen (förra gången var på Allhelgona). Lägg till att pappa dog i början av oktober och att han fyllde år 20 nov gör att den här perioden är rätt jobbig.

Vi har iaf världens mest underbara minneslund i Svärdsjö :love: Jag känner pappa varenda gång jag är dit :love: :love:

Så var denna jobbhelgen klar. Känts lite stressigt och det blir ju inte bättre när man stressar upp sig.
Imorgon ska jag åka och hämta mina två luspudlar ( staffordshire hundar) :D

Jag hatar när jag känner mig så här hudlös. Förmodligen är det så man ska känna eg men jag känner mig bara naken med murarna nere :( Kan tänka mig att det är en kombination av stress, mens och att det är bara lite mer än ett år sedan pappa gick bort.

Jag vill inte veta vad jag missat med murarna upp så länge men samtidigt är de trots allt det som hållit mig upprätt, hur sjukt det än är :(

Har rensat ut och fått hyfsad ordning i lgh nu! Det mesta som "legat framme" har hittat sin plats/rensats ut.
Kvar är disk, badrum, byrå, bokhylla och "allt-i-allo"-garderoberna. (de senare har betydligt lägre prioritet)
Jag har svettats, skrikit, gråtit (alla våra saker, våra minnen, hans grejer... gaah! :cry::cry: ) men kämpat vidare och är fantastiskt nöjd med min insats!
Imorgon kommer boendestödet så då ska vi diska, dammsuga och tvätta.
Heja mig, liksom! :banana:

Har rensat ut och fått hyfsad ordning i lgh nu! Det mesta som "legat framme" har hittat sin plats/rensats ut.
Kvar är disk, badrum, byrå, bokhylla och "allt-i-allo"-garderoberna. (de senare har betydligt lägre prioritet)
Jag har svettats, skrikit, gråtit (alla våra saker, våra minnen, hans grejer... gaah! :cry::cry: ) men kämpat vidare och är fantastiskt nöjd med min insats!
Imorgon kommer boendestödet så då ska vi diska, dammsuga och tvätta.
Heja mig, liksom! :banana:
När en dörr stängs öppnas en ny...stor kram och heja dig!

Nu har jag stört grannarna lite..*vissla*
Rensat förrådet.
Så ska åka iväg o slänga massa saker imorgon:
-Tre fulla sopsäckar
-En stor hög kartonger
-Massa datorgrejer, någon telefon samt massa sladdar.
-En skrivbordstol.

Har säkert glömt något..

Imorgon ska jag köra allt till tippen, sedan tokstäda. På tisdag kommer det hit ett litet gäng och då måste det ju faktiskt se någorlunda skapligt ut tycker jag :P

Vad duktigt Mimmi!

Vv i detta hushållet får man inte ens stressdrömma ifred utan att katten ska hitta på bus. Tur att blomkrukan som for i golvet inte lämnade massa splitter efter sig :)

Nu har jag stört grannarna lite..*vissla*
Rensat förrådet.
Så ska åka iväg o slänga massa saker imorgon:
-Tre fulla sopsäckar
-En stor hög kartonger
-Massa datorgrejer, någon telefon samt massa sladdar.
-En skrivbordstol.

Har säkert glömt något..

Imorgon ska jag köra allt till tippen, sedan tokstäda. På tisdag kommer det hit ett litet gäng och då måste det ju faktiskt se någorlunda skapligt ut tycker jag :P

Jag ÄLSKAR stora svarta sopsäckar! :D Det är så himla skönt när man får iväg en massa skräp :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 032
· Visningar
117 540
Senast: Marita73
·
Samhälle Ja det är väl inget nytt. Bokat hemleverans idag klockan 8-12. Ingen kommer, inget meddelande. Ringer postnord, de frågar efter värde på...
2
Svar
37
· Visningar
2 806
Senast: hastflicka
·
Svar
16
· Visningar
248
Senast: Soffan74
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
374
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka