Tråd för värdelöst vetande del 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tog faktiskt en sömntablett igår.. Nu börjar vardagsrummet bli någorlunda klart, så nu är det dotras rum, köket ska fixas det sista och så mitt rum.. :) men det tar sig

Har tråkigt så bakar mockarutor.

Åter igen ska de stänga av vattnet hemma hos mig, vilket de gjort ca en gång i veckan nu de senaste tre veckorna. Ringde till kommunen och frågade hur länge det planeras att stängas av och det kunde tydligen pågå vattenavstängningar i ytterligare 1½ månad..suck!

Fy får ringa VC idag och be om en tid. Varit så dålig i en vecka nu ju. Inte normalt att ha så här mkt slem:crazy: Äter ju thacapzol med och vill ju inte det ska strula med det.

Måste till tandläkaren med
En av mina lagade tänder skaver
Han slipade ju ner för att göra en tillfällig lagning iställer för rotfyllning men en del av lagningen har släppt så det är en vass kant

Tack. Husläkaren är ju som han är, snabbt går det iaf.
Efter titt i halsen och lite prover verkar det inte visa nåt.
Fick acetylcystein utskrivet mot slemmet. Bara hoppas jag blir bättre under helgen.
Krya på dig! Immunförsvaret är ju ganska ofta helt upp och ner när man har giftstruma och när man medicinerar mot det. Honungsvatten och se till att få i dig vitaminer (unvik jod dock ;) )

@EmmaW

Tack:) Jo så här har jag inte varit på länge. Visserligen brukar luftvägarna och bronkerna bli jobbiga vid förkylning. Men det här var ju värst hittills!:mad:
Inte kunna sova och sen hosta/spy konstant är :banghead::arghh:

Sköldkörtel värdena är lite knepiga med så spelar ju in med.

Sitter än en gång på vc för provtagning och som vanligt har läkaren slarvat och inte beställt t3 :banghead: Hur svårt ska det vara egentligen :meh:

Ja ibland undrar man vad de sysslar med. Nämnde för husläkaren att äter man thacapzol så måste man ju se upp för finns ju en ovanlig biverkning på den som strular till det med de vita blodkropparna. Verkade inte som han visste nåt om det :grin:

Ja ibland undrar man vad de sysslar med. Nämnde för husläkaren att äter man thacapzol så måste man ju se upp för finns ju en ovanlig biverkning på den som strular till det med de vita blodkropparna. Verkade inte som han visste nåt om det :grin:

Vanliga läkare är oftast hopplösa när det gäller ovanliga mediciner och deras biverkningar. Naturligtvis förstår jag att de är allmänläkare men man kan ju hoppas att de iaf tittar i ens journal och kollar upp ens mediciner om de ser att man står på något ovanligt.

Jag har lärt mig att försiktigt upplysa dem om biverkningar etc. Säger jag något rakt av bara så blir de oftast tjuriga :meh:

Förra läkaren var faktiskt riktigt bra. Jag har perioral dermatit och det enda som hjälper är antibiotika som de aldrig vill skriva ut. Jag såg rätt jävlig ut när jag kom dit och berättade att jag står på flera immunhämmande medel och vill därför inte ha en massa sår i ansiktet pga infektionsrisken och att de topiska medlen är för starka så min hud tål dem inte. Han tyckte att det var vettigt resonerat och att han normalt inte skulle skrivit ut antibiotika men i mitt fall var det befogat :up:

@athena_arabians

Bra när kan lyssna då och inte bara köra sina egna race.
Sen ger jag överlag inte så mycket för husläkarna.
Det var som när jag ville ta prover och se hur mina sköldkörtel värden såg ut. Borde vara självklart att kolla tycker jag, men nä då såg man inte sjuk nog ut?:mad::meh:
Men fick ju ta proverna iaf.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 032
· Visningar
117 556
Senast: Marita73
·
Samhälle Ja det är väl inget nytt. Bokat hemleverans idag klockan 8-12. Ingen kommer, inget meddelande. Ringer postnord, de frågar efter värde på...
2
Svar
37
· Visningar
2 862
Senast: hastflicka
·
Svar
18
· Visningar
300
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
392
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka