Tråd för värdelöst vetande del 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åkt på en eländig förkylning som började i fredags. Irriterad hals, feber och en slemhosta som gör att jag inte kan lägga mig ner. Har redan fått gå och spy upp slem emellanåt, suck:down::wtf:

Min hyresvärd är inte riktigt klok, jag visste att människan var speciell och haft en stroke men det här hade jag inte riktigt räknat med.
Jag kommer inte ta hit hästarna och jag kommer kolla runt på andra boenden och förhoppningsvis hitta nåt annat på sikt.

Jag är visst värdelös och inte klarar av någonting,tar på mig för mycket och så ljuger jag nog för inte ens veden tror människan på att jag burit in själv...min självkänsla fick sig en rejäl törn även om jag vet att det inte är sant :cry:

Min hyresvärd är inte riktigt klok, jag visste att människan var speciell och haft en stroke men det här hade jag inte riktigt räknat med.
Jag kommer inte ta hit hästarna och jag kommer kolla runt på andra boenden och förhoppningsvis hitta nåt annat på sikt.

Jag är visst värdelös och inte klarar av någonting,tar på mig för mycket och så ljuger jag nog för inte ens veden tror människan på att jag burit in själv...min självkänsla fick sig en rejäl törn även om jag vet att det inte är sant :cry:
Men Emma din stackare
Hoppas att du hittar ett bättre boende snarast

Kräks lite på försäkringskassan och hc eftersom jag ännu inte fått nån sjukpenning och anledningen är att det behöver kompletteras något på läkarintyget, men läkaren finns inte längre kvar här och är inte ens inom landet längre och ptja, jag har ju utgifter precis som vanligt oavsett liksom :banghead:

Tar en del energi att trassla med sådant, att få tag på nån som kan och vill komplettera och sen är det bara att hoppas att det löser sig, vilket jag starkt tvivlar på :meh:

Kräks lite på försäkringskassan och hc eftersom jag ännu inte fått nån sjukpenning och anledningen är att det behöver kompletteras något på läkarintyget, men läkaren finns inte längre kvar här och är inte ens inom landet längre och ptja, jag har ju utgifter precis som vanligt oavsett liksom :banghead:

Tar en del energi att trassla med sådant, att få tag på nån som kan och vill komplettera och sen är det bara att hoppas att det löser sig, vilket jag starkt tvivlar på :meh:
Få tag i rehabsamordnaren och se om de kan hjälpa
Min förrförra läkare skrev typ 5 intyg som inte godkändes.
Sen sjukskrev hon sig. Därför skulle en annan fixa det men läste inte min journal förrän rehabsamordnaren tog tag i dwt

Nån sådan finns inte, bara sjukgymnasten som håller i rehaben och de har alla hans journalanteckningar och det är från dessa de kan komplettera med vad som behövs och han är väl medveten om vad som hänt och hjälper utifrån vad han kan göra, men jag tvivlar som sagt på att det löser sig för jag och tur går inte direkt hand i hand :cautious:

Nån sådan finns inte, bara sjukgymnasten som håller i rehaben och de har alla hans journalanteckningar och det är från dessa de kan komplettera med vad som behövs och han är väl medveten om vad som hänt och hjälper utifrån vad han kan göra, men jag tvivlar som sagt på att det löser sig för jag och tur går inte direkt hand i hand :cautious:
Tog ju mig tre månader att få pengar så

vv känner inte alls för att jobba när det känns som att en jämt är i provtagningen :( men så är det väl när ens rotation är ambulerande (lustigt nog är man aldrig insatt på tex hematologin). Nej nu får jag sluta gnälla och åka till jobbet istället.

vv: Känner mig fortfarande både arg och låg :( Avskyr låga personangrepp och att bli kränkt genom att säga att jag ljuger och att inte kan och kommer klara saker och ting. Jag både kan och klarar massor...
Jag flyttade inte hit för att hv skulle förklara hur jag ska leva mitt liv eller vad jag klarar av. Jag kan tydligen inte ha djuren, eller jobba, plugga, bära in ved, sätta upp ett stängsel eller överleva vintern här med snöskottning för att jag är kvinna och 30 år:crazy: Människan fick ju uppenbarligen ett psykbryt i går och jag ser ju att hon är mer påverkad av sin stroke än vad som visats tidigare. Jag förstår ju att det är sjukdomen som talar men när det påverkar mitt hem så blir det både jobbigt och läskigt.

Vad var oddsen för det här lixom? :meh:

@EmmaW
Hoppas det ordnar sig. Hon kanske lugnar ner sig efter ett tag.

Ännu en jäkla natt:arghh:. Inte sovit mer än lite på morgonen. Kan ju inte ligga ner, då kommer hostattackerna och får spy upp slem:cry:
Får försöka sitta och sova men inte helt lättO_o
Så kommer veterinären i em med för att vaccinera och kolla tänder.

@Pigalle & @Sonic76
Känns lite bättre nu. Jag ska hålla mig på min kant och inte involvera mig mer än nödvändigt med hv är min plan. Hon flyttar snart in till stan igen så då slipper jag henne förhoppningsvis hela vintern. Om inte annat kan jag bygga en snövall mellan husen så kan jag låtsas att det är någon annan som gjort det :angel: eftersom jag enligt henne inte klarar av att skotta ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 032
· Visningar
117 556
Senast: Marita73
·
Samhälle Ja det är väl inget nytt. Bokat hemleverans idag klockan 8-12. Ingen kommer, inget meddelande. Ringer postnord, de frågar efter värde på...
2
Svar
37
· Visningar
2 862
Senast: hastflicka
·
Svar
18
· Visningar
302
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
392
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?
  • Liten fodertunna?