Tråd för värdelöst vetande del 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hellre laktosintolerant än gluten, även om det suger att jämt behöva tänka på att antingen beställa laktosfritt eller ha tabletter med sig.

vv lilla Lucia blir bara mer och mer tillitsfull, nu kan jag hålla i hennes framtassar i kortare stunder :)

@lil-sis Kan det inte ha med op att göra? Att din kropp har slutat tillverka laktas bara sådär tycker jag verkar lite långsökt :)

Fast i vilken del av tarmen utsöndras laktasen? För om just den biten är bortkopplad så finns ju inget laktas att ta hand om laktosen.

Tråkigt @lil-sis :( har det med din op att göra? Finns jättebra laktosfri produkter och även tabletter som gör att man kan äta laktos ändå.
Hoppas du mår bättre.

Vv: eftersom jag inte hittar nån diskande karl så letar jag nu diskmaskin :up:

Tråkigt @lil-sis :( har det med din op att göra? Finns jättebra laktosfri produkter och även tabletter som gör att man kan äta laktos ändå.
Hoppas du mår bättre.

Vv: eftersom jag inte hittar nån diskande karl så letar jag nu diskmaskin :up:
Synd jag sålde min då haha :)
Har ju en fullsize nu. Kanonbra

Skitväder ute och jag är inte klar med tvrummet så får mysa i sängen

@EmmaW åh jag hade också velat ha en diskmaskin, det och bristen på plats för en extra frys är det enda dumma med mitt nuvarande boende (även om jag funderar på att slänga ut köksbordet och köpa en stående frys och slänga in ett mindre bord för att ha att ställa saker på) :p

Ja det är vanligt efter operation. Det kan bli bättre med åren.

Det är tur att jag själv kom på problemet, skulle dricka en liter vätska idag men tappade farten efter första tekoppen pga magknip.

Efter att ha väntat ut det så har jag druckit fyra glas vatten och en tallrik laktosfri fil. Får äta extremt långsamt men det fungerar :)

Normalt efter op i Uppsala börjar man med mat direkt men eftersom min tarm "vek" sig och var svullen så ska jag leva på flytande i tre veckor till.

Hem imorgon förmiddag iaf :)

Det blir en hel vecka på sjukhus med avbrott för nästan ett dygn hemma :eek:

Ja det är vanligt efter operation. Det kan bli bättre med åren.

Det är tur att jag själv kom på problemet, skulle dricka en liter vätska idag men tappade farten efter första tekoppen pga magknip.

Efter att ha väntat ut det så har jag druckit fyra glas vatten och en tallrik laktosfri fil. Får äta extremt långsamt men det fungerar :)

Normalt efter op i Uppsala börjar man med mat direkt men eftersom min tarm "vek" sig och var svullen så ska jag leva på flytande i tre veckor till.

Hem imorgon förmiddag iaf :)

Det blir en hel vecka på sjukhus med avbrott för nästan ett dygn hemma :eek:
Skönt att få komma hem igen i alla fall :)

@Sonic76 Attans då! :D
@_husmusen_ Alltså disken är min svaghet, jag hatar det verkligen :yuck: så nu letar jag efter en liten bänkdiskmaskin men det finns typ inte en enda begagnad till vettigt pris (vill inte betala flera tusen för en beg) så jag får helt enkelt ha lite tålamod tills min nya "sambo" dyker upp på blocket :laugh:

Wow säger jag bara. Idag har jag besökt mitt kråkslott. Det slog alla förväntningar rejält för vi fick gå själva och kika i princip överallt (Inkl väldigt mörk källare och vind) Spänning på hög nivå!

Ont i ryggen :arghh: Hittar ingen karl, ingen diskmaskin och inga miljoner på kontot så nu blir det stallet och ridning för att hinna hem i tid för att nörda till "Hem till gården" innan jobbet kallar igen :p

@EmmaW om du hittar en som kan tänka sig att mest ställa upp som hushållerska åt mig kan du väl säga till? ;)

vv var på HLR-kurs efter jobbet de bjöd på kladdkakemuffins, och så bjöds det på tårta på eftermiddagsfikat (både igår och idag) och jag är supersugen på kebab. MEN jag har stått emot alla frestelser, dock ska jag äta onyttigheter på fredag :p

I kväll är det lite synd om mig :( det är premiären av greys i kväll och jag missar det för jag har inte fått igång min boxer än :cry: jag lider just nu av abstinens deluxe här hemma:nailbiting: och vet inte riktigt hur jag ska reda ut den här livsomvandlande förändringen :crazy:

:laugh::laugh::laugh::cautious:

Jag har nog ont av månen. Brukar inte ha det men mellan ett och två var jag klarvaken och sov inte bra efter det heller.
Nu är jag trött. Om 15 min är det dags för gymmets crosstrainer. Undrar om jag håller mig vaken. Sen är det jobb till 18 eller 20. Troligtvis det senare. Jag längtar till min säng.

Jag har nog ont av månen. Brukar inte ha det men mellan ett och två var jag klarvaken och sov inte bra efter det heller.
Nu är jag trött. Om 15 min är det dags för gymmets crosstrainer. Undrar om jag håller mig vaken. Sen är det jobb till 18 eller 20. Troligtvis det senare. Jag längtar till min säng.

Jag hade jättesvårt att somna igår...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 032
· Visningar
117 556
Senast: Marita73
·
Samhälle Ja det är väl inget nytt. Bokat hemleverans idag klockan 8-12. Ingen kommer, inget meddelande. Ringer postnord, de frågar efter värde på...
2
Svar
37
· Visningar
2 862
Senast: hastflicka
·
Svar
18
· Visningar
300
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
392
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka