Tråd för värdelöst vetande del 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
@athena_arabians

Bra när kan lyssna då och inte bara köra sina egna race.
Sen ger jag överlag inte så mycket för husläkarna.
Det var som när jag ville ta prover och se hur mina sköldkörtel värden såg ut. Borde vara självklart att kolla tycker jag, men nä då såg man inte sjuk nog ut?:mad::meh:
Men fick ju ta proverna iaf.

Precis, det är ju inte så att man tycker det är så himla kul att ta prover att man vill göra det pga det :meh:

Tyvärr måste jag säga att jag som naturvetare upplever att de tar mig på större allvar när de inser att jag har den utbildningen jag har (även om jag för personlig del inte klagar!). Det ska ju inte vara någon skillnad när man söker vård. Att jag sedan är väldigt påläst om min sjukdom och mina mediciner samt att jag är väldigt verbal bidrar nog också till att de tar mig på allvar när jag säger att något inte stämmer.

Jag vet också mer om min sjukdom än min läkare, jag kan dock tycka att att hon borde ha lärt sig efter snart 5 år att och provtagning en gång i halvåret att t3 ska tas :banghead:
Sist tyckte hon proverna var onödiga så då fick jag gå till endokrin och ta proverna för att dom sen skulle remittera över mig igen (!) till min läkare med ny ordination på provtagning var 6:e månad....

Gunde Svan är utomjordisk! Allt han ger sig F på att klara klarar han. Och J-O Waldner, vilken förebild och vilken idrottsman! Underbart leende också.

Jag har ett kort från kirurgen på Ackis där det står att jag SKA lämna prover för en massa saker på årsbasis pga operationen. Himla smidigt att trycka upp i näsan på en trilskande doktor :p

Hej på er, länge sen... Nu när ni skriver om provtagningar känner jag mig väldigt hemma i tråden, jag brukar ta prover ofta pga mina mediciner men sista två veckorna har varit helt galna. Inte är det av någon rolig anledning heller, läkarna misstänker cancer så jag ska på ultraljud om 1,5 vecka för att kolla :cry:. Jippi, jag har inte ens fyllt 34........

Hej på er, länge sen... Nu när ni skriver om provtagningar känner jag mig väldigt hemma i tråden, jag brukar ta prover ofta pga mina mediciner men sista två veckorna har varit helt galna. Inte är det av någon rolig anledning heller, läkarna misstänker cancer så jag ska på ultraljud om 1,5 vecka för att kolla :cry:. Jippi, jag har inte ens fyllt 34........
Men fy! Vad är det för cancer de misstänker? :(

Nej vilken skit! :( :down: Hoppas det inte är cancer och att om det är det att det är en lindrig sort *håller tummarna*

Tack snälla ni. Det är lever, galla och bukspottskörtel som är prio ett att kolla. Känns sådär... Ibland är det bra att gå på täta kontroller och kolla hur man mår inuti, det var min reumaläkare som slog larm om att allt inte såg ut att stå rätt till.
Min snälla kontaktperson vägrar låta mig åka till sjukhuset själv och följer med :love:.

Åh @Jen80 jag håller alla tummar tår och tassar att det inte är cancer!

Apropå provtagning så har jag fått sticka 2 olika kollegor idag, alltid lite mer nervöst när man ska sticka på folk man känner :p

Tack snälla ni. Det är lever, galla och bukspottskörtel som är prio ett att kolla. Känns sådär... Ibland är det bra att gå på täta kontroller och kolla hur man mår inuti, det var min reumaläkare som slog larm om att allt inte såg ut att stå rätt till.
Min snälla kontaktperson vägrar låta mig åka till sjukhuset själv och följer med :love:.

Håller tummarna för dig. Kram

Då verkar det ju som att om det är något styggt så har de iaf fått tag på det i tid :up: Kissarna och jag håller tummar, tår och tassar!

Jag har ett kort från kirurgen på Ackis där det står att jag SKA lämna prover för en massa saker på årsbasis pga operationen. Himla smidigt att trycka upp i näsan på en trilskande doktor :p
Smart! :)Jag vill oxå ha ett sånt :cautious:

@Jen80 Vilket skit!Hoppas det inte är cancer och hur som är det ju jättebra att dom uppmärksammat i tid i så fall. Krya!

@Jen80 hoppas allt blir bra

Har börjat få lite struktur i lägenheten. Ska ha upp tavlor och stöka undan de sista sakerna.
Blir bortskämd av att ha affären så nära :D:p

@Linda8142

Grattis i efterskott!:)

Den här natten var det ju lögn att få till nån sömn:meh:Ligga i sängen och titta på klockan timme för timme var bara jobbigt. Intagit soffan och druckit honungste och knaprar vicks black currant för fullt. Hoppas värktabletter och slemlösande kan hjälpa lite medO_o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 032
· Visningar
117 556
Senast: Marita73
·
Samhälle Ja det är väl inget nytt. Bokat hemleverans idag klockan 8-12. Ingen kommer, inget meddelande. Ringer postnord, de frågar efter värde på...
2
Svar
37
· Visningar
2 862
Senast: hastflicka
·
Svar
18
· Visningar
300
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
390
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024