Tråd för värdelöst vetande del 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
Måste nog börja dricka mer vatten. Ser ut att börja bli uttorkad och det är ju inte så bra. Det är svårt när man är van att kunna svepa ett glas vatten :p

Woohoo! Jag är Kung af Buke! Loggar in och upptäcker att jag nu har lika många "gilla" som "antal inlägg" = i genomsnitt är allt jag skriver perfekt (det är den logiska slutsatsen, sådetså :cautious::rage:)!

Edit: ... Jamen smaaaaart! Skriv ett inlägg till! Borde kanske väntat med paraden tills jag låg på ett "gilla" plus... :banghead: :laugh:

Dom jag hyr stallet av hade plötsligt bestämt sig för att röja i hagen i dag som iofs var väldigt välbehövligt men jag hade gärna vetat om det nån dag innan. så hästarna fick komma ut mycket senare än vanligt pga av detta :meh: Jag sa att det var ok att hästarna gick i hagen medans dom röjde undan alla buskar och sly och träd i dag. Eftersom hästarna är vana att beta hela dagarna och jag vill inte hålla på och mixtra med hö bara för en dag hit eller dit och bryta rutiner.
i kväll kom inte hästarna när jag ropade in dom, hv hade helt sonika tagit bort en del av trädstammarna och lämnat resten och eftersom alla stigar var fulla med grenar och sly vågade inte hästarna komma:( Jag trodde dom skulle ta bort allt i dag, och så gillar jag inte alls skaderisken som plötsligt känns stor med spretande pinnar/buskar/ fällda trädstammar överallt. Dyra vet räkningar är det sista jag behöver nu när jag äntligen börjat komma på fötter.
:rage::mad::banghead::down::meh::cautious::rage:

Men jag kanske överreagerar? :cautious::mad:

Värdelöst vetande är att jag skiter i morgonrundan med hunden och kryper åter ner i sängen och lyssnar på hur regnet vräker ned utanför...

@ancan

Lät som en bra idé :up:
Själv har jag sovit på soffan inatt och lyckats sova bäst hittills denna vecka av jobbig förkylning/hosta.
Det droppar lite utanför här med.

@ancan

Lät som en bra idé :up:
Själv har jag sovit på soffan inatt och lyckats sova bäst hittills denna vecka av jobbig förkylning/hosta.
Det droppar lite utanför här med.

Har varit ute på morgonrundan med hunden i ösregnet:D tyvärr gick inte huvudvärken över av luften:(

Funderar på om Glossybox vore något att testa? får man hem paketet i brevlådan eller måste man hämta ut varje gång? om någon här har testat?:bump:

@canine jag har inte testat själv, men läser en bloggerska som använder det och hon hämtar ut paketen.

vv idag kommer mamma förbi på vägen hem från Blekinge och hälsar på en snabbvisit. Ska försöka hinna med att städa innan dess och påbörja dagens matlagning (kycklinggryta med linser plus 2 hela kycklingar i ugnen).

Jag har Glossybox och det är både bra och meningslöst :p

De fick plats i min gamla brevlåda där man öppnade locket uppåt men inte i den nya låsbara och inte om man bor i lägenhet.

Barnmat behöver kryddas lite. Typ.

@canine Jag har haft glossybox ett tag nu men precis slutat. Fick hämta ut på posten men bor i lägenhet så det är ju inte så konstigt.

Håller med @lil-sis - både bra och meningslöst sammanfattar allt typ :grin:
Köper sällan smink så tyckte det var lite roligt men efter typ tre-fyra svarta kajalpennor (jag som gillar färg), femtielva mascaror (NÄR ska man använda alla?) och ett system som går ut på att du ska pröva sakerna (=går inte att sälja sen/ge bort) så tröttnade jag nu.

Däremot blir det nog någon meme-box i framtiden. Samma koncept men bara fullstora produkter (om jag fattat rätt) och från Korea. De hade prinsess-tema på flera boxar! Typ Lilla Sjöjungfrun och Askungen och så :bump:

@canine Jag har haft glossybox ett tag nu men precis slutat. Fick hämta ut på posten men bor i lägenhet så det är ju inte så konstigt.

Håller med @lil-sis - både bra och meningslöst sammanfattar allt typ :grin:
Köper sällan smink så tyckte det var lite roligt men efter typ tre-fyra svarta kajalpennor (jag som gillar färg), femtielva mascaror (NÄR ska man använda alla?) och ett system som går ut på att du ska pröva sakerna (=går inte att sälja sen/ge bort) så tröttnade jag nu.

Däremot blir det nog någon meme-box i framtiden. Samma koncept men bara fullstora produkter (om jag fattat rätt) och från Korea. De hade prinsess-tema på flera boxar! Typ Lilla Sjöjungfrun och Askungen och så :bump:

@lil-sis
@tolksele
@_husmusen_ Tack för era svar, det låter lite som att jag kanske skulle tröttna efter ett tag också, sminkar mig ju inte så mycket egentligen så allt lär ju inte gå åt, ska kika lite på meme boxen, det lät intressant! :bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 032
· Visningar
117 556
Senast: Marita73
·
Samhälle Ja det är väl inget nytt. Bokat hemleverans idag klockan 8-12. Ingen kommer, inget meddelande. Ringer postnord, de frågar efter värde på...
2
Svar
37
· Visningar
2 862
Senast: hastflicka
·
Svar
18
· Visningar
300
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
390
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024