Tråd för värdelöst vetande del 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fy, var ute i stallet när magen började krampa rejält, kallsvettades. Trodde knappt jag skulle kunna köra hem. Sitter på dass nu och känns som jag kan stanna härO_o

Fy, var ute i stallet när magen började krampa rejält, kallsvettades. Trodde knappt jag skulle kunna köra hem. Sitter på dass nu och känns som jag kan stanna härO_o

Sådana dagar är då fan inte roliga. Upplevde en sådan förra året när jag skulle till grannstaden.. fick hoppa av i det lilla samhället mellan mitt o grannstaden för att upptäcka att det inte finns någon toa där, fick gå in i affären och fråga om jag fick låna.. fick det tack o lov men fyfan vad man skakade och svettades..). Tack o lov kunde min vän köra mig till grannstaden så jag hann med bion (som jag förvisso somnade under men det är en annan femma.. ;)..). Hatar magar när de beter sig sådär olydigt.

Apropå nåt helt annat så efter 2 veterinärer och 3 feldiagnoser om att hästen har nässelutslag är det nu klart att det trots allt är regnskållor ( jag frågade så klart vettarna som sa nej:mad: och jag som gjort precis ALLT hela sommaren för att bli av med dom:banghead: ) och att nu har alla tre hästarna det :arghh:
Jag blir så trött! Har aldrig haft det förr och vet inte vilken väg som är bäst just nu. Shettis med mega tjock och lång tät päls och en riktig fryslort :cautious: En ridhäst som fryser lätt om rumpa och rygg men har bara regnskållor där och så 3 åringen som har på baksidan av låren och enbart går och inget gör :cautious::meh::confused::(:banghead::rage:

*saknar stoppa huvudet i sanden smile*

Och nej jag litar inte riktigt på veterinärernas expertråd just nu:mad:

Trist @EmmaW
min hade regnskållor för många år sen och täcke rekommenderades inte.
Däremot fick jag pilla bort alla skållor o h tvätta med lactacyd.
Hoppas det blir bättre snart

har varit en extremt tråkig födelsedag då vänner jag trodde skulle komma på fika helt ignorerade mig ch inte ens har ringt. Så istället för att vara glad känner jag mig bara besviken
Fick en jättefint halsband av dottern, tyvärr hade nog pappa varit med och påverkar då det vari ett material jag inte tål.
Men ska använda det ändå för dotterns skull:)
S nu ska jag rasta hunden och dricka kaffe och kolla film

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 032
· Visningar
117 556
Senast: Marita73
·
Samhälle Ja det är väl inget nytt. Bokat hemleverans idag klockan 8-12. Ingen kommer, inget meddelande. Ringer postnord, de frågar efter värde på...
2
Svar
37
· Visningar
2 859
Senast: hastflicka
·
Svar
18
· Visningar
300
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
390
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V