Tråd för värdelöst vetande del 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
I går blev jag skallad av en fladdermus på ridturen...:o
I morse när jag klev ut stod en älg i trädgården...:nailbiting:
Hos hästarna hittade jag räven sovandes i lösdriften...:love:
Och nyss klev jag ur bilen på jobbet och då kom en ekorre och sprang mellan benen.... :D
Är det sånt här som kallas djurisk dragningskraft O_o :p

Senast ändrad:
I går blev jag skallad av en fladdermus på ridturen...:o
I morse när jag klev ut stod en älg i trädgården...:nailbiting:
Hos hästarna hittade jag räven sovandes i lösdriften...:love:
Och nyss klev jag ur bilen på jobbet och då kom en ekorre och sprang mellan benen.... :D
Är det sånt här som kallas djurisk dragningskraft O_o :p

:up:

Varit hos läkaren på endokrin. Jag ska öka på levaxin dosen med 2 tabletter extra två dar i veckan.
Som jag förstod det låg TSH på 3,7 nu:eek: och ska ligga kring 1 sa överläkaren.

Tur
@EmmaW

Underbart:D De gillar nog dig skogens djur:up:
Tur att jag gillar dom med :D

Ang tsh brukar mitt ligga mellan 1-1,5 som "frisk" och det är helt ok. 2 är inte jätteilla det heller så få inte panik. Hoppas levaxinet ska stabilisera det det åt dig.
När jag var som sjukast låg det på 0.004 :crazy:.

Det var ju lite ovanliga djur med:D

Ja det är ett pussel att få ihop medicinerna. Innan jag började ta thacapzol mot hypertyreos så låg ju mitt TSH på under 00,1. Men nån gång ska det väl räta till sig.
Fick selen utskrivet med, men det hade inte kommit in.

Det var ju lite ovanliga djur med:D

Ja det är ett pussel att få ihop medicinerna. Innan jag började ta thacapzol mot hypertyreos så låg ju mitt TSH på under 00,1. Men nån gång ska det väl räta till sig.
Fick selen utskrivet med, men det hade inte kommit in.
Klurigt det där, det tar tid att lära känna sin körtel. Har du brist på selen? Det är rätt ovanligt vid giftstrumaO_o Du behöver inte svara, bara nyfiken i en strut :p

Hur lär man sig att gå och lägga sig i tid? Dvs helst redan 22 eller senast 23 :confused:
Sovit 4,5 timme i natt sen 8 timmar på jobbet, helt död när jag kom hem och däckade i soffan! :o
Nu häller jag i mig kaffe och undrar om jag mäktar med att rida i kväll eller om jag kan ursäkta mig med att jag behöver laga lasange :cautious:

Och jag undrar hur man lär sig att inte ladda hem massa spel till telefonen som man känner man måste provspela innan man ska sova efter att ha jobbat natt. Nåja som tur väl är finns det ju en "buffert" att sova länge då jag inte måste upp innan 19.30 på kvällen ;)

@EmmaW

Jag nämnde för läkaren att ögonen känns grusiga/svullna natt och morgon. Då sa han att ett tillskott med selen ev kunde vara bra. Sen påstod han att det var mer vanligt med selen brist här i trakten där jag bor. Men på Apoteket fanns det inte inne än. På onsdag får jag hämta ut det:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
11 12 13
Svar
254
· Visningar
5 516
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är...
Svar
12
· Visningar
732
Svar
2 032
· Visningar
117 557
Senast: Marita73
·
Samhälle Ja det är väl inget nytt. Bokat hemleverans idag klockan 8-12. Ingen kommer, inget meddelande. Ringer postnord, de frågar efter värde på...
2
Svar
37
· Visningar
2 862
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar