Tråd för värdelöst vetande del 31

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 31

Instämmer, pisseregn här också. Fast så länge det inte kommer snö är jag iaf halvnöjd!

Kissarna vill INTE gå ut :D

Kl

När jag öppnade denna tråden så tänkte jag att jag skulle ha massor att bidra med men efter en stunds funderande så insåg jag att så inte var fallet..

Så jag drar till med detta onödigt vetande: Hajen är den enda fisken som kan blinka med bägge ögonen samtidigt.

/ Ickiz som nu insåg hur tråkig hennes vardag är.:crazy:

Kl

När jag öppnade denna tråden så tänkte jag att jag skulle ha massor att bidra med men efter en stunds funderande så insåg jag att så inte var fallet..

Så jag drar till med detta onödigt vetande: Hajen är den enda fisken som kan blinka med bägge ögonen samtidigt.

/ Ickiz som nu insåg hur tråkig hennes vardag är.:crazy:

Fast det var en intressant information.. Undrar hur det kommer sig att de andra inte kan det dvs om det finns ngn tanken bakom?

vv: Idag har SMHI inte haft en bra dag. Ingen snö så långt ögat når och visst är jag glad för det men kan man lita på att det blir sol till helgen som de sagt?! :crazy:

Utan att egentligen veta svaret så gissar jag på att fiskar generellt inte blinkar för att de inte behöver fukta ögonen och hajar använder ju sina 'ögonlock' för att skydda ögonen vid attack. Vild gissning.

Haha välkommen ickiz.
Man kan skriva helt vv i denna tråd :)

Har varit på sjukgymnastiken med dotra, sen imorse handlade jag i stan.
Nu ska jag hem och sova när hunden är rastad.

Verkligt värdelöst vetande: :D

Har gjort egen giftfri deo i dag :up: så nu går jag här hemma och sniffar i armhålorna :angel: till och från och konstaterar att den faktiskt fungerar :laugh:

VV slängt i mig mat och ska snart åka tillbaka till jobbet för att gå på ett möte :)

Tack! Kan även informera er att en hare springer snabbare i uppförsbacke än i nedförsbacke!:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 334
Senast: Tarnin
·
Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
763
Senast: Tilly_85
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
15 572
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar