Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mitt svar är: ja, självklart ska man torka behövande barn i ändan! Om de är hos någon och leker och råkar bli bajsnödiga just då så är det klart man hjälper dem om de inte klarar av att torka sig.Bara för att jag har barn här och leker en liten stund, så innebär väl inte det att jag måste torka dem i ändan, eller?
jag tror jag förstår ditt resonemang, men egentligen handlar det väl mer allmänt om huruvida en förälder får/ska/bör "dumpa" sitt barn hos andra utan att fråga om det är okej?Såg själv att frågan jag skrivit som du citerade så lite konstig ut. Självklart måste man hjälpa den som inte klarar sig själv. Vad jag menade var att det tas för givet att jag ska fixa detta om barnet inte klarar toagrejen själv. Då kanske man bör vara med barnet ist, för det är kanske inte så säkert att det känns okej för alla föräldrar att göra detta t ex mig, det hade känts bättre om jag iaf fått frågan om det är okej. Naturligtvis tycker jag då att det känns lite märkligt eftersom jag inte skulle göra så själv. .
Så har jag också tänkt när jag läst fortsättningen på tråden. Jösses liksom, ska jag umgås med en förälder i 4 timmar som av hänsyn till bajsäckel inte lämnar sitt barn.
Vet inte riktigt hur gammal hon är runt 4-5 tror jag. Känner dem knappt.
För mig har det alltid varit självklart att mina barn ska få ta hem kompisar att leka med utan föräldrar, o mina barn vill gå till folk o leka utan att jag hänger där en hel eftermiddag!
Hehehe, snart sitter jag i ditt kök och kräver kaffe och skitprat en hel lördag....
Gör det! Fast du får vara ensam, hon är aldrig hemma fyra timmar i sträck en lördag, hon är knappt hemma fyra timmar totalt en helg. Däremot behöver du nog inte torka hennes ungar, de är tonåringar
Jamen precis! Fatta vilken katastrof om jag skulle bli fast i 4 timmar Mitt liv skulle rasa.