Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det konstiga är att du/ni inte har BARNETS perspektiv. Du bekräftar min poäng väldigt bra där.
Vad tycker du alternativet är? Att så många som möjligt bekräftar "det oförargliga yttrandet"? Det tycker inte jag. Jag tycker det är viktigt att bemöta det.
Jag förstår fortfarande inte (kanske är jag lite trög :smirk: )
På vilket sätt har jag inte barnets perspektiv?
Kanske det.
Men annars mest att styras av sina äckelkänslor så att det blir opraktiskt eller dyrt eller går ut över miljön o.s.v.
Ett synsätt på hur man prioriterar saker helt enkelt.
Just att du inte förstår är själva poängen.
Och del av den där skillnaden.
Håller med om allt här.Jag har alltid sett sådant som självklart.
Både att mina barn får toalettservice när de är hos kompisar och att jag ger toalettservice till barnens kompisar.
Jag har aldrig ens tänkt tanken att det inte skulle vara så.
Jag har 3 barn så jag har ju praktiserat detta en hel del.
Visst många kanske förvånas över mitt (och andras tänkande) i denna frågan, men jag förvånas över en hel del av det ni skriver också, som jag anser vara värre än att må lite illa av att torka skit.
Vaddå komma undan.
Okej då.
Poängen är att du ser livet från ditt eget håll och inte byter plats med barnet i ditt sätt att tänka.
Barnet blir inte en egen person på besök i ditt hem.
Det blir en del av sin förälder.
Som när 2 hundägare träffas för att hundarna skall få leka.
Och allting sker utifrån föräldrarnas/hundägarnas perspektiv.
Jag ser det bara som positivt, inte att jag trampar på någons individuella frihet, är det det du tycker jag gör om jag följer med min 4-åring till en kompis?
Föräldrar till barn som inte kan torka sig själv efter att de bajsat eller kissat, ser dom det som en självklarhet att jag ska göra det på deras barn om de kommer och leker med mina barn?
Bara för att jag har barn här och leker en liten stund, så innebär väl inte det att jag måste torka dem i ändan, eller?
Eller är det en självklarhet att man gör det, som jag måste lära mig att leva med dom gångerna det händer?
Upplyser man iaf inte om att barnet inte kan torka sig själv när man lämnar det?
Det är väl ingen som säger att de bara struntar i ungen som nyss har bajsat för att det är äckligt?
Man gör det man måste, men med olika mycket "ångest".
---
Inte 17 är det kul att torka bajs, och hellre egna ungar än andras.
Men det blir lite att en del drar ett ganska oförargligt yttrande så till sin spets att det som började med äckelkänslor helt plötsligt låter som försummande av barnet.
det är ju bajset som äckligt, inte ungen.