Torka andras barn efter toabesök

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Torka andras barn efter toabesök

"Dumpar sina barn o jag blir en barnpassare", du får ursäkta men jag förstår inte hur du menar? Om mina barns kompisar ringer hit o vill leka o jag säger att det är ok, är det väl för sjutton inte som föräldern dumpar sitt barn hos mig?

Om här är kompisar så blir jag en "barnpassare" för att jag vill! Jag är i min fulla rätt att säga nej! Men om barnen är här är det mitt ansvar att se till att de har det bra!
"Barn som inte kan ta hand om sig själva", men hallå, vi pratar toabesök!!! Du får det att låta som om du ska passa upp under en helg o inte ha ett barn på besök för att det vill leka med ditt barn.
Jag hade inte uppskattat om kompisens förälder hade suttit här hos mig o lallat en hel dag... Det är inte jag som vill ha besök utan mitt barn!
Vad är regelrätt barnpassning?
Sen tycker ju inte jag att du själv är så trevlig i tonen...
 
Sv: Torka andras barn efter toabesök

"Dumpar sina barn o jag blir en barnpassare", du får ursäkta men jag förstår inte hur du menar? Om mina barns kompisar ringer hit o vill leka o jag säger att det är ok, är det väl för sjutton inte som föräldern dumpar sitt barn hos mig?

Om här är kompisar så blir jag en "barnpassare" för att jag vill! Jag är i min fulla rätt att säga nej! Men om barnen är här är det mitt ansvar att se till att de har det bra!
"Barn som inte kan ta hand om sig själva", men hallå, vi pratar toabesök!!! Du får det att låta som om du ska passa upp under en helg o inte ha ett barn på besök för att det vill leka med ditt barn.
Jag hade inte uppskattat om kompisens förälder hade suttit här hos mig o lallat en hel dag... Det är inte jag som vill ha besök utan mitt barn!
Vad är regelrätt barnpassning?
Sen tycker ju inte jag att du själv är så trevlig i tonen...


Har jag en otrevlig ton? Hur då? Det är verkligen inte min avsikt!

Jag tror du pratar om äldre barn än jag pratar om. Min sons kompisar ringer aldrig och frågar om de ska leka (kanske för att de misstänker att jag tycker de är äckliga? :smirk: (obs ironi!)), där är inte riktigt min son än. Vi avtalar med föräldrarna, och så går i över en sväng till kompisen på gatan och jag eller pappan är med, eller så kommer kompisen över med förälder.

På kalas följer jag eller pappan med, och på kalaset min son hade igår kom alla barnen i följe med förälder, helt spontant (och då hade jag sagt till en förälder som hade det lite fullt upp, att det var OK om han ville komma ensam, om de inte hade tid att komma. I det fallet hade jag GIVETVIS hjälpt honom på toa!)

Kanske blir det snart aktuellt att leka med kompis ensam, men jag tycker inte han är mogen ännu (han har precis fyllt 4).

Regelrätt barnpassning blir det när barnet är så litet att det inte kan ta hand om toabesök, påklädning, nässnytning mm, utan måste ha hjälp med det. Jag vet inte när de blir mogna nog att leka ensamna, min 4-åring är äldsta barnet. Kanske kommer jag att omvärdera min åsikt om min son blir mogen att leka ensam med kompis, på alla sätt utom just med toa-bestyren, det vet jag inte.
 
Sv: Torka andras barn efter toabesök

Okej! Mina barn har lekt utan mig sen de var tre... Har aldrig varit något snack om att föräldrarna ska vara med, det är barnen som vill leka inte jag! :p
Det har varit både hos mina kompisar o hos barnens kompisar från förskolan.

Har aldrig haft ett barnkalas med föräldrar! Om barnet är blygt o inte vill stanna utan förälder är det ok, men itne att alla föräldrarna stannar! Herregud, det blir ju hur mycket folk som helst!:crazy: :p

För mig som jobbar på förskola är ordet "barnpassning" oerhörd negativ klag... Sorry om jag överreagerar...
 
Sv: Torka andras barn efter toabesök

Okej! Mina barn har lekt utan mig sen de var tre... Har aldrig varit något snack om att föräldrarna ska vara med, det är barnen som vill leka inte jag! :p
Det har varit både hos mina kompisar o hos barnens kompisar från förskolan.

Har aldrig haft ett barnkalas med föräldrar! Om barnet är blygt o inte vill stanna utan förälder är det ok, men itne att alla föräldrarna stannar! Herregud, det blir ju hur mycket folk som helst!:crazy: :p

För mig som jobbar på förskola är ordet "barnpassning" oerhörd negativ klag... Sorry om jag överreagerar...

Oj vilka olika världar vi tycks leva i :smirk: !

Våra barnkalas har varit mer föräldrakalas när jag tänker efter, men trevligt har det varit. Jag har haft en föreställning att när barnen kommer upp i 5-6-års åldern så kommer de leka ensamma med kompisar. Men vem vet, jag är inte främmande för att omvärdera den tanken.

Barnpassning är inte negativt för mig, utan ett måste då och då, vi byter liksom "tjänster" föräldrar emellan. Men då gör man upp om just barnpassning, och inte lek.

Jag tror också att det blivit lite förstorat detta att jag skulle tycka det är äckligt med andra barns bajs...Visst tycker jag det, men jag tycker ALL bajs är äcklig och vill gärna minska tillfällen jag kommer i kontakt med det ;) ...
 
Sv: Torka andras barn efter toabesök

Bajs är väl aldrig kul... Jag jublar inte direkt när jag byter en blöja eller torkar en rumpa... Men jag tycker nästan att gulsnoriga näsor är värre... :p
Jo vi har väldigt olika erfarenhet! O tur är väl det, för det är så vi lär oss! :D

(Som en parantes kan jag nämna att jag jobbat mycket med invandrarbarn o många av de barnen vi hade blev blöjfria på en dryg månad! Föräldrarna hade barnen hemma under en månad o när de kom tillbaka var de torra! Fråga mig inte hur de gjorde...:confused: De var ganska små oxå, runt 1,5 år. Kunde ju knappt göra sig förstådda när de behövde gå på toa... :o )
 
Sv: Torka andras barn efter toabesök

**raderat**
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Torka andras barn efter toabesök

Ja, naturligtvis tycker jag att alla andras barn är jätteäckliga! :devil: Alltså, hur kan du ens fråga en så dum fråga, vad har det med saken att göra? Att tycka att det är äckligt att torka en nästan okänd unge i rumpan betyder väl inte att man måste tycka att det finns fler saker med andras barn man tycker är äckligt.

Men vilket otroligt fult svar:eek: Det är absolut ingen dum fråga eftersom du bevisligen har en helt annan inställning än mig i fråga om att ge andras barn toaservice. Det är därför intressant att veta om det är mer saker du tycker är äckligt med andras barn så att man själv kan fråga om det är o.k. den dagen flickorna ska stanna över själv med lekamraterna.
Men kan du inte svara hövligt kan du låta bli:mad:
 
Sv: Torka andras barn efter toabesök

Men du; det finns många (utan barn) som tycker att det är asäckligt att byta blöja. Min sons farbror eller faster skulle aldrig ställa upp på att byta en bajsblöja om det inte var kris. Men de älskar sin brorson ändå...

Jämför med att torka en annan vuxen i baken. Man tycker det är OK med sin egen skit, men inte andras. Att man föredrar sin egen unges skit framför en främmande unge är ju bara en förlängning av detta. Inte att man tycker att ungen i sig är äcklig...:smirk:

Dessutom har aldrig TS skrivit att hon inte gör det hon måste, men tycker det är äckligt.

Jag tycker det är lite äckligt at ta hand om främmade barns bajs, men skulle aldrig vägra i en situation där jag var tvungen. Däremot unviker jag att lämna min son borta hos kompisar ensam, i hänsyn till andra föräldrar.

Se ovanstående svar. Jag har väl aldrig skrivit att inte ts gör det hon måste.:confused: Jag blir bara förvånad över att höra någon ha en så annorlunda uppfattning om toaservice än mig själv.
Så länge det är barn är det så självklart att hjälpa att det inte blir någon stor sak av det hela. Jag tror också att de flesta barn är så observanta att de känner att den vuxne tycker det är äckligt och därför själva blir generade och känner sig obekväma i situationen vilket är mycket synd. Jag skulle inte låta mina barn leka hos någon som skulle tycka det var äckligt att hjälpa dem med toaservice. Då följer jag med eller så väljer vi andra lekkamrater.
 
Sv: Torka andras barn efter toabesök

Jag som inte har egna barn, och inte är härdad alls, askyr allt vad blöjor och bajs heter...
Vi är dock barnvakt ibland, och jag uppskattar verkligen att få veta om barnet klarar av sådant själv eller inte.
Jag är kräsmagad, och bajs ger mig kväljningar.
Låter kanske larvigt, men sant. Är jag tvungen, så gör jag det, men är sambon inom skrik-avstånd får han sköta den biten.

Att tycka det är äckligt måste väl få vara ok, men jag tror inte det är många som skulle vägra. Man gör det om man måste, hur äckligt man tycker det är är individuellt. Men att bajs är lite äckligt trodde jag var en universell sanning.:D
 
Sv: Torka andras barn efter toabesök

Bajs är äckligt men om det står ett barn framför en och behöver hjälp så hjälper man ju?

Några i tråden har jättekonstigt perspektiv. Deras egna äckelkänslor är huvudsaken i det här - inte att en unge behöver en insats.
 
Sv: Torka andras barn efter toabesök

Bajs är äckligt men om det står ett barn framför en och behöver hjälp så hjälper man ju?

Några i tråden har jättekonstigt perspektiv. Deras egna äckelkänslor är huvudsaken i det här - inte att en unge behöver en insats.

Hur menar du?

Om skriver om mig, så får jag väl svara...
Ja-bajs är äckligt, MEN man hjälper barnet, och visar INTE hur man känner (det är inte svårt).

Äckelkänslor är huvudsaken....öh hurdå? Ingen har väl skrivit att de vägrar hjälpa barnen, bara att de (vi) tycker det är äckligt och skulle helst slippa.

Jag har tänkt lite vidare på detta, och den största orsaken till att min son och hans kompisar inte leker hos varandra utan medföljande föräldrer är att de behöver barnpassning, dvs de klarar inte elementära saker som att kä sig och gå på toa själv. Därför ser jag som en självklarhet att jag inte lämnar bort honom, om det inte är fråga om just; barnpassning. Och därför skulle jag bli förvånad om hans kompisars föräldrar lämnade sina barn här ensamma om inte bara för en kort stund.

Skulle det behövas toahjälp denna korta stunden, så hjälper jag självklart till! Det har jag också gjort, utan problem. Men jag anser inte att det är mitt jobb. Jag blir dock inte avigt inställd till BARNET!!!

Du tycker några i tråden har jättekonstigt perspektiv, måste det vara så konstigt bara för att det inte är samma som ditt? I ett diskussionsforum är det väl nästan till fördel om vi tycker olika ;) , och att tycka bajs är äckligt skadar ingen....
 
Sv: Torka andras barn efter toabesök

*kl*

Sällar mig till de storögda och oförståendes skara.

Har aldrig ens tänkt på att detta kunde vara ett problem :eek:

I vår lägenhet vet man aldrig om det finns ett (5-åringen hos nån polare, tur han kan torka sig själv i rumpan, är det kanske Basilika som tränat honom? :D ) eller upp till åtta (massa kompisar här) barn.

I åldrarna 2-12 typ.

Självklart behöver de små hjälp med ett och annat, precis som vår minsta som snart är 2.

Jag tycker det är värt mycket att våra barn får ett socialt liv och får lära sig att man hjälper varann.

Vad är lite skit i det sammanhanget :confused:
 
Sv: Torka andras barn efter toabesök

*kl*

Jag har mer än gärna barn här hemma. Ibland är föräldrarna med, och ibland inte.

De barn som är här behöver/har behövt hjälp med både påklädning och toalettbestyr, men inte skulle jag få för mig att kalla mig för barnpassare för det.

Jag tycker bara det är roligt att det kommer hit barn som vill leka!
 
Sv: Torka andras barn efter toabesök

Men är det inte som med mycket annat?
Jag uppfattar det inte som att någon vägrar (kan ha missat)
att hjälpa, bara att man vill undvika det, och då har man en lösning såsom att barn och deras föräldrar träffas. Det är väl ingen som säger att de bara struntar i ungen som nyss har bajsat för att det är äckligt?

Man gör det man måste, men med olika mycket "ångest".

Jag torkar om jag måste, men kan jag låta bli (det finns någon annan som gör det) så inte springer jag dit.
Jag tycker det är "äckel-päckel:eek:", men jag skulle ju inte låta bli att byta en blöja, eller låta bli att hjälpa en 4-åring för det.

Inte 17 är det kul att torka bajs, och hellre egna ungar än andras.
Men det blir lite att en del drar ett ganska oförargligt yttrande så till sin spets att det som började med äckelkänslor helt plötsligt låter som försummande av barnet.

det är ju bajset som äckligt, inte ungen. :D
 
Sv: Torka andras barn efter toabesök

Jaaa! Tack för att du förstår!:bow:
Känns som det verkligen dragits till sin spets, lite väääl mycket!:angel:

Jag tycker fatktiskt att mina ungars bajs är äcklig också, men nog tusan tar jag hand om det! :crazy:

Sonen vill alltid att man ska titta och beundra hans hög i skålen, och visst gör man det och lägger till en kommentar av beundran :D . Men äckligt tycker jag det är ändå, men det vet inte han. Mina barn är mycket ordamatiska om bajsande, så jag tror nog att mina känslor inte lyser igenom.
 
Sv: Torka andras barn efter toabesök

Men det blir lite att en del drar ett ganska oförargligt yttrande så till sin spets att det som började med äckelkänslor helt plötsligt låter som försummande av barnet.

Vad tycker du alternativet är? Att så många som möjligt bekräftar "det oförargliga yttrandet"? Det tycker inte jag. Jag tycker det är viktigt att bemöta det.
 
Sv: Torka andras barn efter toabesök

För mig är det en sjävklarhet att hjälpa min dotters kompisar med vad som behövs när de är över och leker.

Min dotter är 3½ och är både iväg till kompisar och leker och har kompisar på besök. Hon kan kissa själv men när det kommer till bajset så har hon lite svårt att torka sig själv.

Iochmed att man lämnar bort sin dotter/tar emot kompisar så anser jag att man underförstått har tagit på sig ansvaret för dem under den tiden de är hos en. Dvs se till att de får mat, tar på sig kläder om de ska ut, hjälper dem att gå på toaletten osv. Jag har aldrig stött på den problemställningen hos någon av de föräldrar min dotter leker med.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 464
Senast: Modest
·
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 141
Senast: Emtherlia
·
Övr. Barn Jag börjar bli såpass gammal att det börjar bli osannolikt att jag skulle hinna skaffa barn med en partner. Jag måste ju då först hitta...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 089
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
22 019
Senast: Zewz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp