Torka andras barn efter toabesök

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Torka andras barn efter toabesök

Det är ju liksom inte direkt självvalt, man frågar ju inte "jaha, och kan h*n gå på toa själv" "för isf är det ok att du lämnar barnet" Att fråga och att upplysa den man lämnar barnet hos är väl ingen dum idé?

Fast jag tycker faktiskt att du ska fråga just så eftersom detta uppenbarligen är en så stor sak för dig medan de flesta andra tycks ta det för självklart att man gör så.
 
Sv: Torka andras barn efter toabesök

Men jag tror att om du vill låta din pojk leka med en kompis trots blöjan är det inga problem. Man kan ju påpeka det när man bestämmer o höra om det är ok med kompisens förälder om de kan byta om det skulle komma något i blöjan. Det gjorde jag!
Tänk att något som är naturligt för några är ett problem för andra! Jag har allvarligt aldrig tänkt tanken på att det skulle vara ett problem! Undrar om jag satt någon av barnens kopisars föräldrar i en sån sits nångon? Iofs aldrig nån som sagt något!:p
 
Sv: Torka andras barn efter toabesök

Jag ser det som självklart att ge andras barn toalettservice om inte deras föräldrar är närvarande. Förväntar mig detsamma för mina barn. Är det fler saker du tycker är äckligt med andras barn?

Ja, naturligtvis tycker jag att alla andras barn är jätteäckliga! :devil: Alltså, hur kan du ens fråga en så dum fråga, vad har det med saken att göra? Att tycka att det är äckligt att torka en nästan okänd unge i rumpan betyder väl inte att man måste tycka att det finns fler saker med andras barn man tycker är äckligt.
 
Sv: Torka andras barn efter toabesök

Jag jobbade en period som vikarie på dagis/fritids och en gång när jag var alldeles ny var jag ensam med en grupp barn i åldrarna 4-6 medan dom andra var ute. Barnen lekte med varandra och jag satt med några stycken och ritade när en liten tjej kommer fram och meddelar att xxx är klar nu, jag som inte riktigt visste vem ungen var och vad hon var klar med såg väl ut ungefär såhär :confused:
Då säger tjejen: Men alltså, vi är barn och du vet väl att barn inte kan torka sig själva!?
Då insåg jag ju vad hon var klar med så då var det bara att gå och assistera :idea:
Jag hade absolut inga problem att byta blöjor och dylikt, det ingick ju i jobbet, hon uttryckte sig bara så gulligt :D
 
Sv: Torka andras barn efter toabesök

Himmel å ve? Hur kan det vara äckligt att torka ett barn i rumpan? Om du förutsätter att barnens lekkompisar ska sköta sina toabestyr själva, så är de nog inte så gamla att de kan komma och leka utan att ta "målsman" med sej! Barn är barn oavsett om de är dina eller mina, deras bajs luktar inte mer för att de har en annan genetisk kod!

Sonens kompis råkade sprutlackera hela vårat badrum häromåret när han fick en akut magsjuka, jag skulle aldrig komma på tanken att be hans mamma skura efter honom, det är väl bara att bita ihop?

:eek:
 
Sv: Torka andras barn efter toabesök

Jag blir lite ledsen när jag läser det du skriver o undrar precis som ovanstående; finns det nåt mer du tycker är obehagligt när det gäller andras barn? Jag har haft många barn hos mig genom åren o har låtit mina barn leka hos andra själv sen de var ca 3 år. (Givetvis hos folk som känner mig o mitt barn väl!)

Fattar inte hur det kan göra dig ledsen, det är ju inget jag har emot BARNEN! Jag blir äcklad av att torka andras barn i rumpan, och då menar jag mest barn som jag inte känner så väl, jag blir inte äcklat av barnet jag torkar. Är det barn som jag känner väl och tycker mkt om, så känns det inte lika äckligt.

Nu har ju jag inte lämnat bort min son till folk vi inte känner så väl, innan han var såpass stor att han fixade toagrejen själv och då var han väl typ 4 år. Har heller inte haft så många barn hemma som inte kan gå på toa själva, utan att föräldern varit med. Tycker faktiskt inte att det är så jobbigt att ha föräldrarna här medan barnet leker, ofta ganska trevligt. Det brukar inte bli så långvarigt heller då.

Men visst, jag ska erkänna att jag inte är överförtjust i andras barn, det finns ju vissa man gillar, men överlag tycker jag att många ungar är väldigt ouppfostrade och gapiga, gnälliga och bortskämda. Det har dock inget med toagrejen att göra...
 
Sv: Torka andras barn efter toabesök

Kan du kanske prova att torka barnen med en våtservett istället? Det finns nån sån där som heter typ Kandoo eller nåt. Det kanske gör att du inte tycker att det är lika jobbigt?
 
Sv: Torka andras barn efter toabesök

Jag ser det som självklart att ge andras barn toalettservice om inte deras föräldrar är närvarande. Förväntar mig detsamma för mina barn. Är det fler saker du tycker är äckligt med andras barn?

Men du; det finns många (utan barn) som tycker att det är asäckligt att byta blöja. Min sons farbror eller faster skulle aldrig ställa upp på att byta en bajsblöja om det inte var kris. Men de älskar sin brorson ändå...

Jämför med att torka en annan vuxen i baken. Man tycker det är OK med sin egen skit, men inte andras. Att man föredrar sin egen unges skit framför en främmande unge är ju bara en förlängning av detta. Inte att man tycker att ungen i sig är äcklig...:smirk:

Dessutom har aldrig TS skrivit att hon inte gör det hon måste, men tycker det är äckligt.

Jag tycker det är lite äckligt at ta hand om främmade barns bajs, men skulle aldrig vägra i en situation där jag var tvungen. Däremot unviker jag att lämna min son borta hos kompisar ensam, i hänsyn till andra föräldrar.
 
Sv: Torka andras barn efter toabesök

Va ? Jag har inga barn, men nog torkar jag väl ungar som inte kan. Barn som barn. Är det äckligare med andras eller ?? Fattar inte ditt problem.
 
Sv: Torka andras barn efter toabesök

Jag tycker det är självklart att hjälpa mina gäster med vad de än kan behöva hjälp med. Även små gäster.

Visst skulle det vara lite äckligt om någon t ex blev sjuk och kräktes och inte kunde ta hand om sig själv. Men det är ändå självklart för mig att hjälpa till.
 
Sv: Torka andras barn efter toabesök

Personligen skulle jag inte lämna mina barn hos någon (som vi inte känner väldigt väl, så att jag kan fråga om det är ok med toaservice), om de inte kan torka sig själva.

Jag tycker det skulle kännas hemskt att säga till ett barn: "Nej, du får inte vara hos Kalle och leka för du kan inte torka dig själv när du har bajsat."
 
Sv: Torka andras barn efter toabesök

Det gör mig ledsen för att du ger signaler omedvetet till barnen att det är äckligt att de har skött sina behov. Detta kan leda till att känsliga barn upphör göra sina behov borta o kan hålla sig i timmar för att vänta tills de kommer hem. Det i sin tur leder till magont o ännu mera skamkänlsor.
Jag har haft ett barn som gråtit bara hon kom in på toan för att någon sagt att toastolen var farlig... (Barnet lekte med toavattnet o borsten o någon sa att "akta så du inte trilla i det kan vara farlig, barnen misstolkade o så var det kört...)

Att barn sen är ouppfostrade o att man tucker mer eller mindre om vissa barn är ju en helt annan sak, precis som du skrev. Jag älskar inte alla ungar! O definitivt inte alla vuxna...
 
Sv: Torka andras barn efter toabesök

Hur gammal ska din pojke vara för att kunna vara hos en kompis o om han skulle råka bli dålig i magen när han är borta, ska han få dåligt samvete över det?

Nyfiken på hur ni lägger fram det för era barn? "Nä Pelle lilla, du får inte gå till Olle o leka, för du kam inte torka dig själv i rumpan..."
Det finns ju barn som inte kan när de är fem år av olika anledningar...
Går aldrig era barn på kalas mm.

Om jag som förälder okejar att ett barn kommer hem till mig o leker, då är jag medveten om att barnet kan behöva gå på toa! Inget som den andra föräldernn ska behöva känna som ett problem!

Att torka en annan vuxen i rumpan är väl inte heller kul men nåt man ibland måste göra!

Det som är väsrst i det hela tycker jag är när ni säger att "vi gör det för vi måste", det skickar ut trista signaler till barnen. De känner sånt!
Men det är klart, barnen kommer kanske bara hem o leker en gång hos er...
 
Sv: Torka andras barn efter toabesök

Det gör mig ledsen för att du ger signaler omedvetet till barnen att det är äckligt att de har skött sina behov.

Exakt. Det är inte alltid helt odramatiskt för ett barn att bajsa. Då får man inte göra det ÄNNU mer komplicerat än det redan är.

Jag har inte ens barn och har alltså ytterst begränsad erfarenhet av att torka bajs. Men då och då har jag ju fått göra det, för att jag har varit den vuxen som funnits närmast till hands. Barnen har i samtliga fall, så vitt jag minns, varit generade över att nån annan än mamma eller pappa ska torka deras bajs. Alltså får man skärpa till sig och UNDERLÄTTA för ungen.
 
Sv: Torka andras barn efter toabesök

Jag är lika äcklad som du. Och de barn som inte kunnat torka sig själva har fått lära sig det hos mig :angel:
 
Sv: Torka andras barn efter toabesök

En kompis till min 8-åriga dotter vägrar att gå på toa hos oss (och även på andra ställen som inte ä'r hemma). Varför vet jag inte, men hur som helst så har det flera gånger resulterat i att hon kissat på sig, och sen inte låtsat om något, utan plötsligt kommit på "att jag skulle nog hem nu".
Hemskt synd om henne tycker jag.
 
Sv: Torka andras barn efter toabesök

Nu har ju jag inte lämnat bort min son till folk vi inte känner så väl, innan han var såpass stor att han fixade toagrejen själv och då var han väl typ 4 år. Har heller inte haft så många barn hemma som inte kan gå på toa själva, utan att föräldern varit med. Tycker faktiskt inte att det är så jobbigt att ha föräldrarna här medan barnet leker, ofta ganska trevligt. Det brukar inte bli så långvarigt heller då.

...

Men kan verkligen en 4-åring torka sig ordentligt i rumpan???
Kissa är ju en sak, men när de bajsar???
 
Sv: Torka andras barn efter toabesök

Hur gammal ska din pojke vara för att kunna vara hos en kompis o om han skulle råka bli dålig i magen när han är borta, ska han få dåligt samvete över det?

Nyfiken på hur ni lägger fram det för era barn? "Nä Pelle lilla, du får inte gå till Olle o leka, för du kam inte torka dig själv i rumpan..."
Det finns ju barn som inte kan när de är fem år av olika anledningar...
Går aldrig era barn på kalas mm.

Om jag som förälder okejar att ett barn kommer hem till mig o leker, då är jag medveten om att barnet kan behöva gå på toa! Inget som den andra föräldernn ska behöva känna som ett problem!

Att torka en annan vuxen i rumpan är väl inte heller kul men nåt man ibland måste göra!

Det som är väsrst i det hela tycker jag är när ni säger att "vi gör det för vi måste", det skickar ut trista signaler till barnen. De känner sånt!
Men det är klart, barnen kommer kanske bara hem o leker en gång hos er...

Jag tycker du är otrevlig och förstår inte varför.

Det är INTE barnen som "ska ha dåligt samvete" eller "skämmas" för att det bajsat. Jag skulle aldrig ALDRIG säga eller visa att jag tycker det är äckligt att torka bajs. Men jag skulle bli lite trött om föräldrar (INTE barnen, de kan ju inte bättre, givetvis hjälper jag dem så mycket jag kan) skulle dumpa sina småbarn här, som inte kan ta hand om sig själva. För då blir jag barnpassare, och det är nått annat.

Jag säger aldrig till min son varför jag följer med honom när han ska leka hos en kompis. Han blir aldrig ivägsläppt till en kompis ensam, så han vet inte om nått annat.

Att han inte får leka ensam hos kompisar är inte bara för att han inte kan torka sig i ändan än. Han är för liten för det. Han behöver passning, och lämnar jag honom hos en annan familj; ja då är det barnpassning den familjen får utföra. Jag vet inte när han är tillräckligt gammal för att få leka själv hos kompisar, vi får se.

Att jag skickar trista signaler till barn jag torkar i rumpan? Knappast :smirk: Har lite bättre pokerfejs än så. Vad tror du jag gör, ulkar och säger Bläää och håller för näsan?

Jag njuter inte särskilt mycket av att torka mina egna barns bajsiga rumpor heller, men det måste göras. Det är mitt och pappans jobb, inte hans kompisars föräldrar.
 
Sv: Torka andras barn efter toabesök

Exakt. Det är inte alltid helt odramatiskt för ett barn att bajsa. Då får man inte göra det ÄNNU mer komplicerat än det redan är.

Jag har inte ens barn och har alltså ytterst begränsad erfarenhet av att torka bajs. Men då och då har jag ju fått göra det, för att jag har varit den vuxen som funnits närmast till hands. Barnen har i samtliga fall, så vitt jag minns, varit generade över att nån annan än mamma eller pappa ska torka deras bajs. Alltså får man skärpa till sig och UNDERLÄTTA för ungen.

De gånger jag torkat andra ungars rumpor har det varit extremt odramatiskt. Ingen som varit generad eller ledsen, tork tork och så ut och leka igen. Det är ju inte precis så att jag tar upp det med ungen; "Sitter du och SKITER, nä usch vad äckligt, måste JAG torka???" MEN det är ett jobb som jag egentligen inte har lust att sköta, men engångsföreteelser är OK.

Framför allt så lämnar jag inte min son hos kompisar ensam, i hänsyn till andra föräldrar, om det inte är fråga om regelrätt barnpassning då.
 
Sv: Torka andras barn efter toabesök

*delvis knapplån*

Det är inte vanligt att barn kan torka sig själv förrän vid 5-6 års ålder.

Jag tycker inte om att torka bajs, inte på mina egna barn och inte på andras barn. Men självklart gör jag det utan problem.
Har aldrig tänkt på att tala om för 5-åringens kompisars föräldrar att han behöver hjälp på toa.
Sånt är självklart för mig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 465
Senast: Modest
·
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 141
Senast: Emtherlia
·
Övr. Barn Jag börjar bli såpass gammal att det börjar bli osannolikt att jag skulle hinna skaffa barn med en partner. Jag måste ju då först hitta...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 089
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
22 019
Senast: Zewz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp