Torka andras barn efter toabesök

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Torka andras barn efter toabesök

*knapplån*

När jag var liten kräktes jag när jag bajjat i blöjan, alltså när jag blev lite äldre. Ohc när jag bajjat på toan fick mamma ta ut mig i hallen och torka där för jag hulkade. Samma på dagis. Jag fick sitta bland vuxna långt ifrån de små barnen som åt så det hängde mat utanför munnen. Ohc kräktes ngn spydde jag rätt ut. Det var hur jobbigt som helst. När jag fick mensen var jag tvungen att byta bindor på toa där det fanns handfat att eventuellt kräkas i. Saliv och hunddregel ska vi inte ens prata om. Hår i maten...

Tror ni att jag var nervös innan jag skaffade barn?? Jag menar, när jag jobbade som servitris fick jag nästan spy av att ta upp matrester i mathon. Och jag lovar gott folk, det var INTE för att jag stod och fjantade mig.

Och jag har kräkts när jag har bytt på min son. Men nu är jag helt botad. När det gäller mina egna. Med dottern var jag så gott som botad Gäller det andras får jag panik. Men jag går in där, stoppar upp toapapper i näsan, skämtar och skojar och tar tag i situationen. Inser att det är Jag som har problem. Det är inte barnen som är äckliga, eller deras bajs.. eller ja... nåja.

Har löst det så att alla vet att jag är lite hmmm larvig. Vi skämtar om det en hel del. Kompisar skojar och släkten är inte så lite jobbiga när de skämtar med mig :devil: .

Därför kan jag förstå trådskaparen ganska väl men jag tror att hon skulle vara hjälpt av att hitta ett annat förhållningssätt kring det. Visst kan jag få halvpanik när ngn ropar färdig, men det är ju jag som är knasig, inte barnet.
 
Sv: Torka andras barn efter toabesök

Usch, stackare... Själv tillhör jag den skaran som kan äta o torka spyor samtidigt...:D Fast jag har blivit känsligare sen jag fick mina barn. Känsligheten för vissa dofter som jag utvecklade under graviditeten hänger kvar ännu...:D
 
Sv: Torka andras barn efter toabesök

Tack för att du påminde! Det är så lätt att glömma att det finns de med verkliga problem med "äckelmage"!
 
Sv: Torka andras barn efter toabesök

Jag var också så där äckelmagad men jag blev "botad" när jag jobbade på krogen och torkade upp spyor, det var inte roligt alls men man lärde sig precis som du gjort.

Jag tycker inte heller att det är roligt att torka bajs men måste man så måste man, men jag tycker inte att man kan kräva att föräldrarna ska vara närvarande när barnet leker hos sina kompisar ifall barnet bajsar då gör man istället som du trycker upp papper i näsan och gör bort skiten ;)

Nu har jag tur, sonens kompisar är 6 år gamla och kan torka sig själva numera :D
 
Sv: Torka andras barn efter toabesök

Usch fu för den lede, spyor. Brrr. Jag fixar att ta upp mina barns kräkor. Men jag får panik av bara tanken på att någon annan ska kräkas i min närvaro.
 
Sv: Torka andras barn efter toabesök

Nu har jag tur, sonens kompisar är 6 år gamla och kan torka sig själva numera :D

Trodde jag också tills sonens tjejkompis glatt ropar "färdig" och inte kunde själv men med glatt mod hade "prövat" :crazy:
 
Sv: Torka andras barn efter toabesök

Usch, stackare... Själv tillhör jag den skaran som kan äta o torka spyor samtidigt...:D Fast jag har blivit känsligare sen jag fick mina barn. Känsligheten för vissa dofter som jag utvecklade under graviditeten hänger kvar ännu...:D

Ryyyys att torka kräks... det absolut värsta. Ni skulle sett vilken härlig spyorgie jag och min son hade när han var runt ett år. Ha kräktes, jag torkade och kräktes rakt ut, kräktes igen, torkade, hämtade mer papper, kräktes, han kräktes. Han var förkyld coh snorig och kräktes, han har ärvt min lättklökta hals men inte att kräkas rakt ut när ngt är "äckligt".

Härligt!! :angel:
 
Sv: Torka andras barn efter toabesök

Jag var också så där äckelmagad men jag blev "botad" när jag jobbade på krogen och torkade upp spyor, det var inte roligt alls men man lärde sig precis som du gjort.

Jag tycker inte heller att det är roligt att torka bajs men måste man så måste man, men jag tycker inte att man kan kräva att föräldrarna ska vara närvarande när barnet leker hos sina kompisar ifall barnet bajsar då gör man istället som du trycker upp papper i näsan och gör bort skiten ;)

Nu har jag tur, sonens kompisar är 6 år gamla och kan torka sig själva numera :D

Så det finns fler som mig? Stackare! Men som du säger kan man arbeta bort det, trodde dock aldrig det för 5 år sedan kan jag säga :cool:
Nej, man får nog allt ta och bita ihop och torka och våndas.
 
Sv: Torka andras barn efter toabesök

Själv har jag ingen aning om hur jag skulle reagera eftersom jag inte har barn eller tagit hand om andras barn.

Men jag har en lite annan frågeställning. De flesta här verkar tycka det är helt självklart att hjälpa barnens kompisar med det de behöver men inte klarar själva. Säkert är det några av er som har starkt obehag mot sprutor. Skulle ni självklart bita ihop och hjälpa ett barn med diabetes att ta insulinspruta före maten?

Vet att det är en mer kvalificerad uppgift än att torka bajs och att barn med diabetes behöver extra uppsikt av säkerhetsskäl (komarisk) men frågan är ändå intressant!
 
Sv: Torka andras barn efter toabesök

Ja jag skulle hjälpa ett barn som behövde hjälp med sina sprutor, men där skulle jag först kolla av ordentligt med barnets föräldrar hur det ska gå till. För att inte skada barnet, torka bajs känns inte som det kan gå så mycket fel... :D
Men jag har inga som helst problem med sprutor heller, så länge jag slipper se mitt eget blod rinna... Jag kan ta blodprov på hästar utan problem, men när BM skulle ta blod ur armen så började det snurra... :crazy:
 
Sv: Torka andras barn efter toabesök

Det är tveksamt, men jag hade väl fått bita ihop... :( Jag tycker att sprutor är superobehagligt. Har inga problem med att se blod men just själva sticket gillar jag inte. Såg filmen "Barnen från Banhof Zoh" i tonåren o fick en mycket stark obehagskänsla för sprutor efter den...:crazy: :eek:
Men eftersom en insulinspruta är livsviktig hade jag nog klarat det!
 
Sv: Torka andras barn efter toabesök

Ja det skulle jag. Lika som jag skulle ge kramplösande rektalt om det behövdes. Självklart så torkar jag alla barn i rumpan om det behövs. Jag byter även blöja och nedbajsade kläder om det skulle ske en rejäl olycka. Men visst får jag kväljningar när det trillar ut bajs från byxbenet... Men det är bara att ta luft, hålla andan och så göra det man måste göra och säga *oj oj så här ser ut, smile*

Jag hoppas att ni som har väldiga problem med barns toalettbesök inte för över det på era barn också. Att alltid tvingas gå och kissa/bajsa direkt man ska göra något kan bli väldigt handikappande när man blir äldre. Jag har en kompis som alltid blir kissnödig när han vet att det inte passar. Går vi på bio ihop måste han alltid sitta längst ut etc för han "vet" att han måste och kissa. Själv har jag också haft problem att bajsa på fel ställen och det har orsakat mycket magproblem för mig. Att hålla sig 5 dagar när man t.ex. är på ridläger var inte roligt... Jag har i många år alltid fått laxera direkt jag åker bort för att inte magen ska lägga av helt. Jag har knappt kunnat kissa hon nya kompisar osv. För inte över något sådant på era barn...
 
Senast ändrad:
Sv: Torka andras barn efter toabesök

Skulle ni självklart bita ihop och hjälpa ett barn med diabetes att ta insulinspruta före maten?

Vet att det är en mer kvalificerad uppgift än att torka bajs och att barn med diabetes behöver extra uppsikt av säkerhetsskäl (komarisk) men frågan är ändå intressant!

Eftersom jag själv tar spruta subkutant varannan dag så skulle jag kunna hjälpa ett barn att ta det med.

Jag har själv varit spruträdd men kommit över då jag var tvungen att börja ta sprutor själv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 461
Senast: Modest
·
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 141
Senast: Emtherlia
·
Övr. Barn Jag börjar bli såpass gammal att det börjar bli osannolikt att jag skulle hinna skaffa barn med en partner. Jag måste ju då först hitta...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 089
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
22 017
Senast: Zewz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp