F
Fruentimber
Maken köpte hem sån där kartong med "GB favoriter" som ropar i frysen på mig
TORTYR!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Maken köpte hem sån där kartong med "GB favoriter" som ropar i frysen på mig
I hear ya.! Asså glass med stekta bananer och chokladsåsAlltså jag och glass. Livsfarligt.
Jag ställer mug alltid på vågen 3 gånger efter varandra när jag väger mig just för att det har blivit jättefel åt bägge hållen ett par gånger.Startvikt: 90 kg
25 jan: 88,9 kg
5 feb: 89,9 kg (?!)
7 feb: 88,2 kg
Måste ha varit något knas med vägningen i måndags.
Här går det helt okej! Har hållit mig under 1490 kcal, inget promenerande igår på bandet då jag inte kände mig kry, men ikväll blir det några kilometer om jag hinner. Har haft en riktig "hungerdag" idag, typiskt när kolhydraterna uteblir vid frukost. Sambon hade ätit upp mitt knäckebröd, och vitt bröd är ju något av en trigger så jag höll mig till ägg istället.
Såhär har dagen sett ut matmässigt:
Frukost - två kokta ägg, dillkaviar, ett glas proviva blåbär
Mellanmål - kaffe, två kardemummaskorpor med smör
Lunch - hummersoppa, en klick gräddfil, en skiva vitt bröd med smör och ost ()
Mellanmål - kaffe, två tuc-kex med lite överbliven brieost
Middag - kokt potatis, hemmagjorda köttbullar, gräddsås och lingonsylt (inte ätit än men lagt in i förväg)
Motion hittills, kortare skogstur med hundarna.
Allt som allt är jag nu uppe i 1327 kcal. Middagen ska kontrollvägas, samma middag som igår men matlådorna vi gjorde skiljer sig nog lite.
Jag ställer mug alltid på vågen 3 gånger efter varandra när jag väger mig just för att det har blivit jättefel åt bägge hållen ett par gånger.
Nej, av den enkla anledningen att jag helt enkelt inte kan ha fler tider att passa. Pluggar 150%, jobbar i sambons företag, ideellt engagerad i brukshundklubben och träningar med hundarna tar upp cirka all tid. Däremellan försöker jag klämma in lite socialt liv. Samt ta hand om villa och hem tillsammans med sambon.
Jag är med i en viktklubb, men jag har absolut inga tider att passa. Jag går ju in på min app när det passar.
Däremot så använder jag klubben till att få matsedel och kan logga vad jag äter och motionerar.
Det är snarare så att jag sparar tid med hjälp av viktklubben .
/Lizzie
Har ju eg fastedag idag men den skiter sig bigtime! Jag ska sitta på dödsvaka hos min morfar inatt så en massa socker är inhandlat för att jag ska kunna hålla mig vaken
Har ju eg fastedag idag men den skiter sig bigtime! Jag ska sitta på dödsvaka hos min morfar inatt så en massa socker är inhandlat för att jag ska kunna hålla mig vaken
Det finns tillfällen när allt vad viktnedgång heter är totalt oväsentligt, när det är fullständigt tillåtet att sockerfrossa ohämmat.Har ju eg fastedag idag men den skiter sig bigtime! Jag ska sitta på dödsvaka hos min morfar inatt så en massa socker är inhandlat för att jag ska kunna hålla mig vaken
En fördel med nya viktväktarna är deras flexsystem, väldigt mkt som är noll points, bla kyckling, ägg, fisk, grönsaker, frukt, naturell lättyoghurt osv. Så till frukost äter jag yoghurt med frukt/bär och två ägg. Har visserligen lite mjölk i kaffet och kaviar till äggen så blir några points, men blir mätt. Nu till kvällsmat har jag ätit sallad med kyckling, ägg och vitlöks”sås”, hade vitlök i turkisk yoghurt och den turkiska yoghurten ger några points men resten är gratis, är proppmätt!