Jag är ju 185cm och har också mycket att gå ner. Gick upp 40kg med sonen och då vägde jag redan 10kg för mycket...Jag hoppar också in i tråden! Har rejält kraftig övervikt, ska BMI stämma så bör jag väga runt 80 kg till mina 184 cm. Så lite har jag inte vägt sen jag var 15-16 kanske, är 28 idag. Har högt bmi, vet knappt om jag vill berätta vad jag väger, för jag skäms så! Fick barn 10/3-17, har sedan inskrivningen på förlossningen gått ner 31 kg, väger 10 kg mindre än när jag blev gravid, så det går ju neråt men jag skulle vilja ner åtminstone 25 kg till innan jag är nöjd. Har kört 5:2 lite under vintern, det är något jag egentligen gillar, men just nu passar det inte riktigt in i mitt liv, så började med viktväktarna för 1,5 vecka sen. Gick ner 4,5 kg första veckan men kroppen fick väl en chock, jag har stoooort sockerberoende tyvärr... Något jag kämpar med dagligen! Har skickat egenremiss om överviktsoperation, vet inte om jag vågar, men vill i alla fall få info.
Just nu ”sörjer” jag att jag inte ”kan” äta skit för då skiter det sig med mina points. Min sambo försöker peppa så gott han kan, men beroendet måste ju väck på nåt sätt, det är så djupt rotat!
Det jag gick ner därefter gick jag upp igen med dottern.
Har kört 5:2 sedan nyår och har gått ner 5,8kg sedan dess. 14,2kg till första målet och sedan är det bara att ta resten.