@Anna Efesos i Majorna.
Aha! Den pratade min kusin om för ett tag sedan, minns jag nu. Tackar och noterar!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Anna Efesos i Majorna.
En av mina bästa tråda nånsin "mat man gillar men skäms för"-typ inleddes med att jag avslöjade att jag älskar fiskbullar i hummersås. Jag är värre än dig, jag kokar potatis i små bitar, när de är klara slänger jag i fiskbullarna i kastrullen och värmer upp dem, sen mosar jag ihop det lite med en gaffel och massa nymald peppar. Ätes i ensamhet med en öl till. Magnifikt.
Jag umgås för närvarande med svårartade langos-cravings, antagligen utlösta av kommande Helsingborgs"festival" som nu förvisso inte kallas festival längre men ändå. Ett mattorg ska där tydligen finnas åtminstone, inklusive obligatoriska langos.
Så min helgplan är att sluka en köpelangos på fredag kväll och möjligen experimentera med hemgjord dito senare i helgen för att försöka stilla behovet. Men då är det madarunda i Nordvästskåne också, så att man kan åka runt till alla skojsiga gårdsbutiker och frossa på deras specialiteter. Dvs det behöver späkas här också inför detta kommande mumsande.
Skulle jag föreslå något till en orgulös excess till någon annan (som antagligen inte kommer att flänga runt på Helsingborgsspektakel eller Madarunda) så tyckte jag ju att älg och hemgjorda pommes lät som en väldigt fantastisk variant, men kanske lite tradigt att upprepa så nära inpå. Men för att variera sig lite mer, en riktigt god fisksoppa med saffran (utan musslor) kanske? Eller en fin köttbit med en svamprisotto ? Och så en dessert på någon variant av ugnsbakat äpple med kanel, hasselnötter och delikat vaniljglass?
På temat "tillagat äpple, glass och något sött" såg också detta intressant ut: http://www.ica.se/recept/ciderkokta-applen-med-nougatrulle-717709/
Grattis i förskott, förresten!