@Lillgrådis bjöd in mig till denna tråd idag, det tackar jag för. Önskar att jag hade lyxigare middagsplaner men men. Ikväll blir det rester från igår. Schnitzel med färskpotatis och sallad. Det var vad resten av familjen åt igår när jag jobbade.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Köpte svart vitlök idag (typ gammal vitlök om jag fattat rätt, apdyr dessutom) efter att ha fått för mig att den hyllats i tråden. Vad gör jag med den? Kan det ha varit @honung som använde det? Tror jag köpt det förut men att det gick åt skogen då...
I dag har det konsumerats en lunchlåda på potatissallad med svarta bönor, fetaost, gul paprika och spenatblad. I morgon lär det bli en champinjonomelett med morot- och vitkålssallad till lunch, och sedan..................................................... LANGOS och en kall öl.
I dag har det konsumerats en lunchlåda på potatissallad med svarta bönor, fetaost, gul paprika och spenatblad. I morgon lär det bli en champinjonomelett med morot- och vitkålssallad till lunch, och sedan..................................................... LANGOS och en kall öl.
Särskilt en fredag när jag har fått goda nyheter gällande framtiden på jobbet!
Saffranssoppa, @athena_arabians? Vad innehåller den mer än saffran?
Väldigt okomplicerat faktiskt. Vi hade råa jätteräkor (inte etiskt korrekt osv, jag vet men det är för en annan tråd) men det går säkert lika bra med stora vanliga räkor. Han marinerade räkorna i vitt vin, saffran, piri-piri, kycklingfond (det var det eller kalvfond!) och konjak. Ta upp räkorna och koka upp såsbasen ordentligt, ha i lämplig mängd grädde (matlagningsgrädde går bra) och smaka av med salt, piri-piri osv tills det blir gott. Använder man råa räkor får de koka med tills de är färdiga, annars toppar man bara med räkorna. Servera med bröd och creme fraiche.
Jag tror säkert man kan byta ut räkorna mot andra skaldjur eller fisk. Särbon hade gärna velat pudra över lite paprikapulver men jag tål inte paprika fast jag tror det skulle passa bra. En annan idé han hade var att ha i wokgrönsaker för att få mera "tugg". Vi ska testa lite olika varianter!
Ikväll ska jag träffa en kompis och käka något, men jag har ingen aning om var eller vad.
Sur körsbärsjuice, te och knäcke och baguetteskivor med ruccola, choritzo, tapenade och ostcreme. Visst täcker väl det kostcirkeln?
Jag måste vara den enda i hela Sverige som ännu inte plockat en enda svamp.