Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var är du?Till lunch halvdan kalamari med citron och till middag persika och en lokal hård fårost inte olik pecorino. Imorgon hoppas jag finna en vettig restaurang!
Gin & tonic till förrätt, vitvin en masse till huvudrätt och bellini till efterrätt. Pommes frites med ost på väg hem. Så kan det gå, när kär kollega slutar och chefen insisterar på att vi går ut och tar en (jomen tjena...) drink framåt eftermiddagskvisten! Jag skäms knappt ens.
Har nu börjat återgå till ett någotsånär normalt tillstånd och tuggat i mig lite grekisk yoghurt med björnbär och nötter för att undvika skörbjugg. Ska gå och lägga mig för andra gången idag och tänkte vakna upp till en lite mer vettig matdag imorgon![]()
Jag har aldrig gjort det utan, så vet inte vad skillnaden är. Tänker mig att det borde bli lite mindre tort? Tänker att risken är att annars blir osten uppepå som det blir på bullar.Apropå pizza, varför säger så många recept att det ska vara creme fraiche på vita pizzor (alltså såna utan tomat)? Jag har inte riktigt vågat mig på det, och det har ju blivit gott. Vad tillför creme fraiche när man ändå lägger på ost?
Japp! Jag kallar det för VHCDÅh, du går på flytande föda![]()
För att det ska bli lite saftigare, kanske? Beroende på vad man har på i övrigt kan jag tänka mig att det kan bli lite väl torrt med bara ost på, tomatsåsen på vanliga pizzor fyller ju ändå en funktion utöver smaken tycker jag.Apropå pizza, varför säger så många recept att det ska vara creme fraiche på vita pizzor (alltså såna utan tomat)? Jag har inte riktigt vågat mig på det, och det har ju blivit gott. Vad tillför creme fraiche när man ändå lägger på ost?
Jag ber nästan alltid om doggy bag faktiskt, jag får nästan aldrig i mig en hel portion när jag äter ute. Tyckte att det kändes rätt olustigt att fråga i början men har blivit mer noggrann med att göra det bara för det. Jag tänker att då blir väl både jag och restaurangerna vana så småningom! Nuförtiden frågar jag med stolthet, och känner mig som en Mycket God Människa som tar vara på den fina maten istället för att låta den kastas bort.Idag åt jag spaghetti napolitana till lunch. Mitt sällskap fick en jättebytta parmesan till sin carbonara och med den blev den annars lite tråkiga tomatsåsen helt okej. Och spaghetti, det var verkligt längesen jag åt spaghetti! Så gott det kan vara!
Önskar att jag vore bättre på att be om doggy bag, för min portion var enorm. Hur bra är ni på det?