Tångrom är gott! Godare än vanlig rom i mitt tycke.Jag vill se svarvade räkor ju!!
Förövrigt är tångrom min nya favoritgrej![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tångrom är gott! Godare än vanlig rom i mitt tycke.Jag vill se svarvade räkor ju!!
Förövrigt är tångrom min nya favoritgrej![]()
Jag hade gått för ugnsrostad potatis och broccoli till biffarna samt typ sriracha-sås (för sriracha passar ju som bekant till allt!)
Jag hade satsat på något bra recept med mycket mangold, rädisbaljor, tomatillo och röksvamp. Tror det kan bli en väldigt festlig middag!Sushin igår blev så ohyggligt lyckad, vi åt alldeles för mycketNågon kan också har druckit för mycket champagne och kan vara lätt bakis idag... bubblor är farligt
Idag ska jag grilla revbensspjäll åt den ORINGADE medans han plockar rent mina äppelträdJag vet inte vad jag ska få, jag vill inte tänka på mat ännu...
Ingen som har något förslag på födelsedagssupé till imorgon?Mina idéer lyser med sin frånvaro.
Jag hade satsat på något bra recept med mycket mangold, rädisbaljor, tomatillo och röksvamp. Tror det kan bli en väldigt festlig middag!![]()
Allt tyder på att jag får röksvamp med rädisbaljor till lunch idag.
Just de, fast när de är färska! De kan bli ganska stora. Kanske kan de heta äggsvamp också, eller också är det en annan, snarlik sort. Smakar inte så mycket, men är åndå rätt trevliga. Jag brukar blanda dem med annan svamp för smaken.När du skriver röksvamp, menar du de små runda pryttlarna som ryker om en stampar på dem? Visste inte att de är ätliga!
Alltså innan de pyser vid beröring? Det skall jag lägga på minnet!Just de, fast när de är färska! De kan bli ganska stora. Kanske kan de heta äggsvamp också, eller också är det en annan, snarlik sort. Smakar inte så mycket, men är åndå rätt trevliga. Jag brukar blanda dem med annan svamp för smaken.