Tittar in i ditt kök, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja. Du skrev om det en gång och nu börjar jag bli redo.

Typ som en risotto minus osten, men jag slänger in den i ugnen på slutet istället. Har oftast i massa saffran, lite gröna ärtor, paprika (helst grön) samt vad jag hittar av rester. Blandar räkor, salami, kyckling, musslor hej vilt. Gör den i en teflonpanna eller traktörpanna som kan stå i ugnen för att det är enklast, annars får man byta till en ugnsform.

Typ som en risotto minus osten, men jag slänger in den i ugnen på slutet istället. Har oftast i massa saffran, lite gröna ärtor, paprika (helst grön) samt vad jag hittar av rester. Blandar räkor, salami, kyckling, musslor hej vilt. Gör den i en teflonpanna eller traktörpanna som kan stå i ugnen för att det är enklast, annars får man byta till en ugnsform.

Och Vlin såklart. Hälften i kocken, hälften i pannan.

Sambon har precis varit på staff meeting och kommit hem med hemläxa. Han ska komma på 2 vegetariska rätter samt 2 nya seafood rätter till resturangen han jobbar på. (Dom är 4 kockar så alla fick samma hemläxa men med olika ingredienser).

Nu vill han åka och shoppa och göra en fylld paprika och prova för oss ikväll.

Eftersom vi inte är vegetarianer föreslog jag texmex-kryddad köttfärs att lägga i (tillsammans med övriga tomat, lök, majs och gurka samt smält ost på toppen!

Så ikväll blir det "tacos" men innuti en roasted capsicum !

Sourcream och salsa på sidan tillsammans med 4-5 corn chips yum yum

I lördags var jag ute i skärgården på ett event men innan det var dags för event åt vi lunch på uteserveringen till en restaurang vid vattnet. Hel, rökt makrill, färskpotatis, en kall romsås och lite sallad. Helt fantastiskt gott!

mobiluppladdning_5b839b3f2a6b2259eb74185b.jpg

På kvällen fick jag hämtpizza ty det var sent och lagom mycket ansträngning.

Igår kväll en massa ost och plock - jag berättade om kulturtantsketchup för boyfriend tidigare i veckan och han blev eld och lågor och skaffade genast en flaska, som invigdes över en anspråkslös men väldigt trevlig grönsallad.

mobiluppladdning_5b839b5de087c3355835f5cb.jpg

I lördags var jag ute i skärgården på ett event men innan det var dags för event åt vi lunch på uteserveringen till en restaurang vid vattnet. Hel, rökt makrill, färskpotatis, en kall romsås och lite sallad. Helt fantastiskt gott!

mobiluppladdning_5b839b3f2a6b2259eb74185b.jpg

På kvällen fick jag hämtpizza ty det var sent och lagom mycket ansträngning.

Igår kväll en massa ost och plock - jag berättade om kulturtantsketchup för boyfriend tidigare i veckan och han blev eld och lågor och skaffade genast en flaska, som invigdes över en anspråkslös men väldigt trevlig grönsallad.

mobiluppladdning_5b839b5de087c3355835f5cb.jpg
Kulturboyfriendsketchup.

Hittade ett äppelträd i hästarnas sommarhage och kånkade hem groteska mängder äpplen som jag nu skalar så fingrarna blöder!

Tänkte koka äppelmos till kidsen :up:

(De är bara tre stycken varav två som har ”åldern inne” för äppelmos men de äter som ett helt fotbollslag typ :angel:)

En annan är på sjukhus igen - det börjar bli en vana det här! Till frukost blev jag serverad smörgåsar med ost, grönsaker och apelsinmarmelad efter eget önskemål och en besk kopp kaffe med för lite mjölk. Lunchen inmundigades i senaste laget vid tretiden och bestod av en låda med vegetarisk bolognese, köpt för 75 spänn i sjukhuscafét. Det är osolidariskt hiskeliga priser på sjukhus, alltså. Jag hoppas att sambon kan hitta något billigare på vägen hit när han ska komma och hälsa på senare.

Jag undrar vad det bjuds på till middag.

Sån är jag! influencear mig själv till stordåd (dvs på något obegripligt sätt bli moderator :D). Funderar på om jag borde starta en YT-kanalformat mat och moderering!

Tror att du har lyckats finna en helt egen nisch i den kombinationen! Moderering har helt klart potential som youtubefenomen, men än bättre som multitasking medan en äppelpaj bakas eller en lasagne läggs ihop. Spelar du dessutom något ovanligt instrument, typ lergök, så är succén given. En liten fanfar efter en särskilt efterlängtad banning och sedan vidare med grönsaksskärandet.

Igår åt jag ostbulle med lemon curd. Muffins med lemon curd. Hade kunnat äta lemon curd med sked.
Sedan blev det röd curry från ett bra thai ställe. Varje gång slår det mig att jag borde kunna göra curry hemma. Kanske?
Idag har det blivit pro pudding och ostmacka i våffeljärn.

Tror att du har lyckats finna en helt egen nisch i den kombinationen! Moderering har helt klart potential som youtubefenomen, men än bättre som multitasking medan en äppelpaj bakas eller en lasagne läggs ihop. Spelar du dessutom något ovanligt instrument, typ lergök, så är succén given. En liten fanfar efter en särskilt efterlängtad banning och sedan vidare med grönsaksskärandet.
Jag fick lite feeling av alliterationen här. En yt-kanal Mat, moderering, marimba; multitasking.

Nåt sånt? Marimba är väl ganska ovanligt, även om lergök tragiskt nog är ett ännu mer underskattat instrument.

Jag fick lite feeling av alliterationen här. En yt-kanal Mat, moderering, marimba; multitasking.

Nåt sånt? Marimba är väl ganska ovanligt, även om lergök tragiskt nog är ett ännu mer underskattat instrument.
Marimba kan jag dessutom få tag i! :D Jag gillat tanken på en liten glad trudelutt när någon bannas @Lillgrådis ! Ser verkligen en potential med den här YT-kanalen :angel:
(Generellt saknar jag ljudeffekter här på Buke! Borde det inte gå att få en sådan ”jackpotsignal” när en rapporterar ett inlägg tex?! :D)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
756
Senast: Liten
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med... 53 54 55
Svar
1 098
· Visningar
52 705
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 091
Senast: Thaliaste
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 040
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka