Tittar in i ditt kök, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Spontanköpte karrékotletter igår. Köpte även svenska äpplen och morötter på torget. Tänker mig att bryna karrén och sedan låta den gå klart i ugnen på låg temperatur. Vad är era bästa tips? Tänker mig morötter, rotsaker, äpplen, honung...?
Rosta rotsaker och äpplen i ugnen. Jag hade tyckt att honung blir för sött på redan söta rotfrukter, men ingefära!? Jag tror på ingefära.

Jag ser någon apparat ungefär som en äppelsvarv framför mig. Att skala räkor med.
Själv tänker jag mig att man stoppar dem i en vitlökspress. :D

@tornblomma F.ö. har jag gått runt och tänkt på din pizza med löjrom i flera dagar. Men eftersom den enda jag känner som hade uppskattat det, är bortrest, så får jag nog sukta till nästa helg innan det blir av. . .

Akta lilla räkan :cry:

Som uppvuxen på västkusten har jag skalat (handskalat!) räkor sedan jag var cirka fem. Det finns inga andra räkor än dem man skalar själv. ;)
På danska heter vanliga räkor pille selv rejer.

Men jag skiljer endast mellan färska och frysta. Färdigskalade har jag inte ens reflekterat över att köpa, förutom som kattmat.

Jag räknar med att räkor alltid är (hand)skalade såvida ingen skriver burkräkor!
Handskalade ser jag bara om jag äter ute. Det ska väl låta lite finare, som nymalen (vem vill ha burkpeppar), färskriven (ingen gammal ostkant här inte) och färskpressad (vem vill ha gammal frukt som pressats)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
756
Senast: Liten
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med... 54 55 56
Svar
1 100
· Visningar
52 904
Senast: Tilly_85
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 096
Senast: Thaliaste
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 040
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka