Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har varit småsugen på risotto i veckor, men inte orkat laga det under värmeböljan. Efter dagens paella-ish är jag ännu mer på risottospåret. Jag tror att jag kommer att laga risotto en gång i veckan ett tag framöver.Risotto! Hade i ramslök, Karl-Johan och prästost. Pinjenötter och grovt salt på toppen. Rött vin i kocken.
Jag har varit småsugen på risotto i veckor, men inte orkat laga det under värmeböljan. Efter dagens paella-ish är jag ännu mer på risottospåret. Jag tror att jag kommer att laga risotto en gång i veckan ett tag framöver.
Det är så himla gott! Och jag tycker att det är en väldigt trevlig maträtt att laga. Jag gillar att stå och röra i min risotto och skvätta i mer vin och buljong efterhand.Så mumsigt! Tänkte styra upp en risotto i helgen!
Det är så himla gott! Och jag tycker att det är en väldigt trevlig maträtt att laga. Jag gillar att stå och röra i min risotto och skvätta i mer vin och buljong efterhand.
Det är så himla gott! Och jag tycker att det är en väldigt trevlig maträtt att laga. Jag gillar att stå och röra i min risotto och skvätta i mer vin och buljong efterhand.
Om ngn är sugen på löjromspizzan vi åt igår (sjuuuukt god!) så kommer här receptet!
Pizzadeg:
2 dl fingervarmt vatten
25 gram jäst
1/2 tsk salt
1/2 tsk socker
0,25 dl matolja
3,5 dl vetemjöl (och 1/2 dl till utbakning)
Blanda fingervarmt vatten med olja, jäst och salt och socker. Rör ihop. Blanda succesivt ner mjölet, rör om och låt jäsa i typ 30 min.
Kavla sedan ut degen på mjölat bord så den blir tunn och fin, lägg på en plåt. Bre ut typ ett lager med cremefraise över degen, riv sedan en bit lagrad parmesan så det täcker hela plåten. Grädda i 200 grader till sen fått färg typ 15 min eller likn.
Ta ut plåten och låt svalna till ljummen. Finhacka rödlök och gräslök, garnera med detta, klicka ut löjrom och cremefraise jämt över pizzan. Skär bitar efter behag. Vi körde trekanter.
Njut med en torr prosecco!
Den där är grym! Brillos?
Typ som den, men hemlagad!
Jag gör den också, i lite olika varianter![]()
Parmaskinka, päron och valnötter, kanske funkar?Vad brukar du annars köra som pålägg? Tänker mig att man borde kunna köra typ parmaskinka, ruccola och nötter? Kanske ringla över lite honung?
Parmaskinka, päron och valnötter, kanske funkar?
Jag funderade på varianter med chèvre, men både chèvre och parmesan?Låter fantatiskt!!! Annars tex fikon, chevre, valnötter...? Detta måste utforskas!
Jag funderade på varianter med chèvre, men både chèvre och parmesan?
Då vill jag nämna min favorittrio alla kategorier: roquefort, päron och valnötter!Minst två sorters ostar är alltid en bra idé har jag märkt! Gärna tre! Så svaret är JA!