Din grönsaksodling är ju av halvprofessionell karaktär. Min är pytteliten och slumpmässigt skött. I år peakade skörden flera veckor tidigare än vanligt, så nu svälter jag.Ja det är ett elände...![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Din grönsaksodling är ju av halvprofessionell karaktär. Min är pytteliten och slumpmässigt skött. I år peakade skörden flera veckor tidigare än vanligt, så nu svälter jag.Ja det är ett elände...![]()
Så avis! Och jag tycker att det här förtjänar en egen tråd!För jag vill gärna diskutera svampsäsongen
![]()
Det undrar jag med, så jag tar mig friheten att starta enVarvarvar är tråden??
Älskar att dom har öppet igen! Hatar när dom har semester liksom, så dålig stilJag har just ätit en riktigt god bulgursallad med rostade äpplen, rostade rotfrukter och getost. Kommer nog att experimentera lite på det temat under hösten. Stationsbageriet, @Killaloe !
Älskar att dom har öppet igen! Hatar när dom har semester liksom, så dålig stil![]()
Jag skulle steka bacon knaprigt separat och låta det rinna av på hushållspapper.Tänkte göra fried rice ikväll. Ska ha i bacon, rödlök och broccoli (vad jag har hemma). Enligt recept ska man steka grönsaker/kött och sedan lägga det åt sidan. Börjar jag med att steka bacon tills det är lite knaprigt och har sedan i löken och broccolin?
Det verkar den faktiskt vara, enligt internetz. Såklart har jag inte sett någon cikoria nu på sistone, men jag ska undersöka bladmängden nästa gång jag ser en!Antagligen är den fullt ätlig. Men jag vet inte hur mycket blad den har?
Du kan skicka både Fantan och kommande falafelrullar till mig! Jag tar tacksamt emot!Jag åt falafelrulle till lunch och just nu vill jag aldrig mer se en falafel. Vi har blivit lite bundis med killarna som har stället, så de späckar alltid bröden fulla med allt möjligt extra smaskigt. Idag bjöd de på Fanta, dessutom. Fanta! Kan inte minnas när jag sist drack det. Och till mat? Jag smakade lite på min partners, men sparar min i kylen till ett annat tillfälle eller tills det kommer barn som vi kan fylla med socker på besök.