Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är en gåta. Vem äter ens majs och tomat med gravad lax? Obegripligt. Jag är förundrad över att ingen ännu utropat "Dumpa!".
Nej, det är hens ståtliga längd som gör att jag kan se mellan fingrarna på sådant som Sallad.Han verkar ju ok i övrigt så dumpa i det här läget är lite förhastat... men håll på situationen. Är partner kort? Det är ju alltid ett minus.
Det är en gåta. Vem äter ens majs och tomat med gravad lax? Obegripligt. Jag är förundrad över att ingen ännu utropat "Dumpa!".
Jag har fått för mig att jag ska göra ravioli med en hel äggula i, ni vet sådär så den rinner ut när man delar den i tallriken? Kanske prokrastinerar jag bara.
Miltonevangeliet 7:13 Man skall icke ge sina med-Bukefalister dåliga idéer på tisdag eftermiddag under tentaveckaJag har fått för mig att jag ska göra ravioli med en hel äggula i, ni vet sådär så den rinner ut när man delar den i tallriken? Kanske prokrastinerar jag bara.
Varför tror du att jag vill fly in i husligheter, egentligen?Miltonevangeliet 7:13 Man skall icke ge sina med-Bukefalister dåliga idéer på tisdag eftermiddag under tentavecka
För min del är det laxen som utgör underlag för att utropa "Dumpa!"... Meneh... jag vet att jag är i diskrimerad minoritet i min aversion mot lax.Det är en gåta. Vem äter ens majs och tomat med gravad lax? Obegripligt. Jag är förundrad över att ingen ännu utropat "Dumpa!".
Haha, då får jag dumpa mig själv ocksåFör min del är det laxen som utgör underlag för att utropa "Dumpa!"... Meneh... jag vet att jag är i diskrimerad minoritet i min aversion mot lax.
Jag har inte gjort dem än, utan det hela är mest på tankestadiet.Ambitiöst.
Min hjärna är nu full av tankar om när det går åt h-e. Hur knäcker man lämpligast äggen och separerar dem för att hinnan runt gulan ska hålla? Gör man ravioli en och en - eller har man en form? (Ravioli görs här på bakbord). Hur man gör en eller två kan jag ju tänka - men flera portioner?Varför tror du att jag vill fly in i husligheter, egentligen?
Jag vill ha tillbaka min hjärna så att den kan ägna sig åt förvaltningsrätt (jobbet) eller aztekerna (plugget)Min hjärna är nu full av tankar om när det går åt h-e. Hur knäcker man lämpligast äggen och separerar dem för att hinnan runt gulan ska hålla? Gör man ravioli en och en - eller har man en form? (Ravioli görs här på bakbord). Hur man gör en eller två kan jag ju tänka - men flera portioner?
Min hjärna är nu full av tankar om när det går åt h-e. Hur knäcker man lämpligast äggen och separerar dem för att hinnan runt gulan ska hålla? Gör man ravioli en och en - eller har man en form? (Ravioli görs här på bakbord). Hur man gör en eller två kan jag ju tänka - men flera portioner?
Smart med den lilla badbaljan av ostkräm - jag hade sett framför mig en ensam liten äggula som halkade omkring som i en sovsäck av pastaGooglade och hittade ett trevligt steg-för-steg-recept med bilder! Ser inte dödssvårt ut, kanske skulle jag också......
https://sandrabeijer.elle.se/raviolo-al-uovo/
1) man får nog ta färska äggMin hjärna är nu full av tankar om när det går åt h-e. Hur knäcker man lämpligast äggen och separerar dem för att hinnan runt gulan ska hålla? Gör man ravioli en och en - eller har man en form? (Ravioli görs här på bakbord). Hur man gör en eller två kan jag ju tänka - men flera portioner?
Men även till minst två personer så att någon kan bli imponerad och Oha och Aha när man lyckas1) man får nog ta färska ägg
2) man gör dem en och en av två rundlar vardera. En rundel på vilken man spritsar en liten krans fyllning (ricotta och nånting, kanske?) och så lägger man äggulan i kransen. Så fuktar man kanten och lägger en rundel ovanpå alltihop och trycker dit!
3) man gör dem stora, så att äggulan får plats. Två per man bör räcka och man gör det bara till max två pers!
Mycket bra poäng! Jag lägger det på minnet.Men även till minst två personer så att någon kan bli imponerad och Oha och Aha när man lyckas