Såg inte detta när jag skrev mitt svar till @BornAgain , men exakt så, ju!Googlade och hittade ett trevligt steg-för-steg-recept med bilder! Ser inte dödssvårt ut, kanske skulle jag också......
https://sandrabeijer.elle.se/raviolo-al-uovo/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Såg inte detta när jag skrev mitt svar till @BornAgain , men exakt så, ju!Googlade och hittade ett trevligt steg-för-steg-recept med bilder! Ser inte dödssvårt ut, kanske skulle jag också......
https://sandrabeijer.elle.se/raviolo-al-uovo/
Din mat är verkligen exotisk ibland!Laddar inför att röka imorgon, det blir nöthjärta, lammhjärta och rimmat fläsk
Rena fina smakerLaddar inför att röka imorgon, det blir nöthjärta, lammhjärta och rimmat fläsk
Rena fina smaker
1) man får nog ta färska ägg
2) man gör dem en och en av två rundlar vardera. En rundel på vilken man spritsar en liten krans fyllning (ricotta och nånting, kanske?) och så lägger man äggulan i kransen. Så fuktar man kanten och lägger en rundel ovanpå alltihop och trycker dit!
3) man gör dem stora, så att äggulan får plats. Två per man bör räcka och man gör det bara till max två pers!
JA!Ricotta och hackade rostade hasselnötter?
JA!
Ikväll blev det genvägsravioli: svampfyllda färska från ICA med stekt butternutpumpa, purjo, förra årets trattkantareller, vitt vin, citronzest och parmesan. Bladspenat till. Löjligt mättande och tog alldeles lagom lång tid att laga.
Ond. Stackars förvaltningsrätt, helt lämnad för fäfot pga matlagning
Det verkar gå att använda i pannkakor Eller i bröd! Jag gjorde bröd med typ cheddar och chili för länge länge sen men det var himla gott nybakat till långkokt chili.Jag har massa polenta! Vad gör jag med den?
Polentakaka med massa citron var tanken, men vad mer kan man göra?
E
Din mat är verkligen exotisk ibland!
Norrland är exotiskt!I Norrland är den standard Väldigt många iaf i inlandet har en rök på gården som får arbeta rejält
Norrland är exotiskt!
Det ena utesluter inte det andra.Det är ju typiskt för exotiserande att tycka att något är underbart.Norrland är underbart.