Tittar in i ditt kök, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är feberfri! Prisa himmelen. Firade med julskinkmackor till lunch och slängde in en skinkstek á lá pùlled pórc i ùgnen också, så det blir middag ikväll.

(Accenterna är absolut inga skämt. Jag skojar inte om sånt.)
Pùlled pórc är i alla fall bättre än pullad biff/kyckling/lax eller vad nu folk hittar på att dra sönder med två gafflar :arghh:

Accenterna är @Anna s fel

Lunchen idag bestod av hemgjorda köttbullar med smak av lite ajvar relish och fetaost sen vanlig gräddsås och en sallad.
Den som kommer på någon bra middagsmat ikväll får gärna hojta till

Aaah!
Fast ô uttalas ju kort. I alla fall i Skåne, men inte Småland och Göteborg vad det verkar. :p
Förvisso. Men man får lägga ett väldigt eftertryck på det avslutande t-ljudet om man ska gå helt säker. De där hårda t-ljuden vet jag inte vilka språk som har, förutom svenskan då?

Lunch: en torr smörgås hemma. Klenätt och lussekatt på fik.
Tidig middag, strax klar: diverse bönor (frysrensning) med kryddor, särskilt bockhornsklöver, som jag steker med lök och knäcker ett par ägg över.
Nattmat: ingen alls, vore idealiskt, men det blir kanske en liten smörgås med labneh, granatäpple och valnötter. En av mina absoluta favoritsmörgåsar.

Jobbet bjöd på julbord på Liseberg idag. Trevligt och gott men stimmigt och kö till maten. Bäst var deras juliga pulled pork och köttbullar. Tyckte deras vegetariska utbud var bättre förra året men jag kan ha drömt det, för det var litrar en besvikelse.

Annars var det gott och jag åt på tok för mycket, såklart. De hade dessutom gjort äggost, fast blandat i vit choklad (trpr jag, namnet antydde det och det smakade inte som jag är van vid). Definitivt gott, men det är ju verkligen inte riktig äggost. Så det så!

Nu ska jag ta mig i kragen och laga morotssoppa med chili, så jag är mätt inför nattens jobb :)

Sambo och junior lagade kvällsmat...
Korv med bröd. Mycket kulinariskt, jag misstänker att det var Junioren som bestämde menyn.

Kan förkylningen lämna mig nu? Eller i alla fall se till att sambo köper vårrullar åt mig istället för att koka korv.

Dessutom kom smileyn för att stanna. :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
31 32 33
Svar
641
· Visningar
28 741
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 091
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
111 046
Senast: Mineur
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 967
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama