Precis. Anade jag en liten ordvits där också?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Precis. Anade jag en liten ordvits där också?
I Skåne säger man säkert angtrekou
Pùlled pórc är i alla fall bättre än pullad biff/kyckling/lax eller vad nu folk hittar på att dra sönder med två gafflarJag är feberfri! Prisa himmelen. Firade med julskinkmackor till lunch och slängde in en skinkstek á lá pùlled pórc i ùgnen också, så det blir middag ikväll.
(Accenterna är absolut inga skämt. Jag skojar inte om sånt.)
Pùlled pórc är i alla fall bättre än pullad biff/kyckling/lax eller vad nu folk hittar på att dra sönder med två gafflar
Accenterna är @Anna s fel
Annas fél.Du menar väl Anna` s fel?
Förvisso. Men man får lägga ett väldigt eftertryck på det avslutande t-ljudet om man ska gå helt säker. De där hårda t-ljuden vet jag inte vilka språk som har, förutom svenskan då?Aaah!
Fast ô uttalas ju kort. I alla fall i Skåne, men inte Småland och Göteborg vad det verkar.
Pùlled pórc är i alla fall bättre än pullad biff/kyckling/lax eller vad nu folk hittar på att dra sönder med två gafflar
Accenterna är @Anna s fel
Nähe! Angträkååå heter det!I Skåne säger man säkert angtrekou
Chevré menar du?Ikväll blir det kornotto med shiitake, spenat, tomatsalsa och GETOST .
Har en idé om att det kan bli en middag som kan få de flesta gröna av avund (utom @athena_arabians och @Miran , som nog blir gröna i ansiktet av annan anledning ).
Chevré menar du?